ناآرامی در سودان/ کشته شدن ۳ کارمند دفتر برنامه جهانی غذا

برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای با اشاره به ناآرامی در شهر کبکابیه در غرب خارطوم سودان گفت: سه نفر از کارمندانش در منطقه الفاشر سودان به دست نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو کشته شده‌اند.

دفتر برنامه جهانی غذا سازمان ملل از کشته شدن سه کارمند خود طی درگیری‌های شنبه در سودان خبر داد.
 
به گزارش ایرنا، شبکه «العربی» امروز (یکشنبه) به نقل از دفتر برنامه جهانی غذا اعلام کرد که سه نفر از کارمندانش در منطقه الفاشر سودان به دست نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو کشته شده‌اند.
 
برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای با اشاره به درگیری‌ها بین ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح السیسی» و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر کبکابیه در غرب خارطوم، اضافه کرد: نیروهای پشتیبانی سریع همچنین پنج خودروی صحرایی متعلق به این نهاد را در مناطق مختلف سودان به سرقت بردند.
 
برنامه جهانی غذا شاخه‌ی کمک غذایی سازمان ملل متحد و بزرگترین نهاد انسانی جهان در زمینه امنیت غذایی و رفع گرسنگی است. این سازمان از طریق اداره مرکزی خود در رم و بیش از 80 دفتر در کشورهای دیگر، جهت کمک به مردمی که قادر به تأمین غذای کافی جهت اعضای خانواده خود نیستند تلاش می‌کند.
 
همچنین وزارت امور خارجه سودان اعلام کرد که یک هواپیمای خطوط هوایی عربستان سعودی و یک هواپیمای سودانی در جریان حمله نیروهای پشتیبانی سریع به فرودگاه «مروی» مورد اصابت قرار گرفته است.
 
کمیته مرکزی پزشکان سودان آخرین آمار درگیری‌های آغاز شده از صبح شنبه تا امروز بین نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر خارطوم و برخی دیگر از مناطق این کشور را 56 کشته و 595 زخمی اعلام کرد.
 
صدای انفجار و درگیری در مناطق مختلف شهر خارطوم و برخی مناطق دیگر سودان همچنان به گوش می‌رسد و دو طرف مواضع یکدیگر را گلوله باران و هریک دیگری را متهم به آغاز درگیری می کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان