آموزش بافت دستگیره با کاموا برای افراد مبتدی

آشنایی با روش بافت دستگیره با کاموا یکی دیگر از آموزش های مفید برای خانم های هنرمندی بوده که تمایل دارند با استفاده از هنر دست خود به ساخت وسایل مختلف بپردازند. شما می توانید با صرف کمترین هزینه و با در دسترس داشتن یک قلاب و نخ کاموا یک دستگیره زیبا برای خود ببافید و از آن استفاده کنید.

آموزش بافت دستگیره با کاموا برای افراد مبتدی

از جمله وسایلی که در محیط آشپزخانه بسیار کاربردی می باشد و بعضی مواقع جنبه تزیینی دارد دستگیره آشپزخانه بوده که در طرح ها و مدل های مختلفی وجود داشته و در هنگام آشپزی از آن استفاده می گردد. خانم های هنرمند می توانند به جای خرید مدل حاضری آن با در دسترس داشتن چند وسیله ساده به راحتی مدل زیبایی از آن را درست کنند و استفاده نمایند. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به آموزش بافت دستگیره با کاموا بپردازیم.

طریقه بافت دستگیره آشپزخانه

آموزش بافت دستگیره با کاموا

هنر بافتنی هنری جذاب و لذت بخش بوده که اغلب خانم ها در انجام آن مهارت و سررشته دارند و با کمک این هنر انواع وسایلی که احتیاج دارند را بافته و مورد استفاده قرار می دهند. بافت دستگیره با کاموا یکی از این موارد بوده که با ساده ترین ابزار و خیلی راحت و سریع تهیه شده و در هر طرحی که مدنظر بوده می توان آن را درست کرد و از هنر دست خود لذت برد.

طریقه ساخت دستگیره آشپزخانه با کاموا

هنر بافتنی بسیار پرکاربرد بوده و با بهره مندی از آن می توان وسایل متنوع و متعددی درست کرد. خانم های هنرمند می توانند با استفاده از آن و ساخت وسایل موردنیازشان در هزینه های خود صرفه جویی نمایند و حتی در صورت تمایل از این راه کسب درآمد کنند. در صورتی که می خواهید با نحوه درست کردن این دستگیره بافتنی آشنا شوید پیشنهاد می شود تا پایان با ما همراه شوید.

روش درست کردن دستگیره با قلاب

نحوه درست کردن دستگیره

برای بافت این مدل دستگیره به وسایلی از قبیل سه کلاف نخ با سه رنگ هماهنگ و یک قلاب متناسب با مقدار ضخامت نخ احتیاج دارید.

آموزش بافت دستگیره با کاموا

برای درست کردن رج اول باید 6 زنجیره را به شکل حلقه در آورید.

طریقه بافت دستگیره با کاموا در خانه

در رج دوم داخل حلقه 18 عدد پایه ایجاد نمایید.

روش درست کردن دستگیره با کاموا

در رج سوم بافت دستگیره با کاموا باید حدود 9 حلقه با 25 زنجیره تشکیل شود که برای این کار بایستی پایه متصل به نخستین پایه رج دوم، 25 زنجیره متصل به همان پایه و یک پایه فاصله بندی کنید. به همین شکل تا پایان رج تکرار نمایید.

نحوه درست کردن دستگیره با کاموا

برای بافتن رج چهارم باید 12 پایه بر روی 12 زنجیره زده و در زنجیره 13 دو پایه ایجاد نمایید و سپس 12 پایه در 12 زنجیره بعدی درست کنید. این دستورالعمل را تا انتهای رج ادامه دهید.

آموزش درست کردن دستگیره با قلاب

برای درست کردن رج پنجم رنگ نخ خود را به هر رنگی که دوست دارید تعویض نموده و در این رج بر روی هر پایه یک پایه ببافید و بر روی فاصله میانی دو پایه ای که در یک زنجیره زده شده است دو پایه ببافید.

روش بافت دستگیره آشپزخانه

برای بافتن رج ششم تا رج نهم همچون رج پنجم می توانید تلفیق رنگ دلخواه خود را در این رج ها داشته باشید.

طریقه بافت دستگیره آشپزخانه

اکنون به قسمت اصلی کار رسیده اید.

فراگیری بافت دستگیره با کاموا

بافت انجام شده را بر روی یک سطح صاف قرار دهید و هر حلقه را حدود یک و نیم دور چرخش بدهید تا همچون تصویر آخری شود. سپس آن را با استفاده از کوک یا سوزن ته گرد ثابت کرده و بعد بافتن رج بعدی را آغاز نمایید.

روش درست کردن دستگیره آشپزخانه

برای درست کردن رج بعدی از نقطه ای که دو پایه یکجا بوده آغاز به کار کنید. در فاصله دو پایه یکجا دو پایه بزنید. 6 پایه ایجاد شده که بر روی هر پایه یک پایه باید بزنید. اکنون بر روی گلبرگ بعدی اتصال به وجود آورید. سپس مطابق با دستورالعمل گفته شده به این صورت که 6 پایه، 2 پایه در فاصله دو پایه یکجای رج قبلی 6 پایه ببافید و تا انتهای رج ادامه دهید. برای بافتن رج یازدهم همچون رج دهم عمل کنید و بعد یک حلقه برای آویزان نمودن ایجاد کرده و کار را به انتها برسانید.

نحوه بافت دستگیره آشپزخانه

روش دوم بافتن دستگیره آشپزخانه

برای درست کردن این مدل دستگیره می توانید از خرده کامواهای اضافی که در دسترس دارید بهره مند شوید. برای شروع کار باید در حلقه جادویی 3 زنجیره و 11 پایه بلند ایجاد نمایید. سپس به زنجیره سوم ابتدای کار یک بست بزنید.

مراحل بافت دستگیره آشپزخانه

کاموای زرد را گره بزنید و متصل نمایید.

طریقه درست کردن دستگیره با قلاب

اکنون بر روی نخستین پایه رج قبلی گره ذرتی ایجاد نمایید.

مراحل درست کردن دستگیره آشپزخانه

برای انجام بافت گره ذرتی باید 5 پایه بلند ببافید و بعد قلاب را از نخ بیرون آورید. سپس از نخستین پایه نخ بگیرید.

طریقه بافت دستگیره آشپزخانه

باید توجه کنید که در بافتن نخستین ذرتی 3 زنجیره یک پایه بلند به حساب می آید. باید حدود 5 دفعه این اعمال را تکرار نمایید که در ابتدا 5 زنجیره بزنید و بعد یک پایه رج قبلی را نبافید و در پایه بعدی گره ذرتی بزنید.

روش ساده بافت دستگیره با قلاب

در ادامه کار باید 5 زنجیره ببافید و به نخستین ذرتی بست بزنید.

طریقه بافت دستگیره با کاموا

با استفاده از رنگ سبز بر روی نخستین 5 زنجیره بست زده و 3 زنجیره بزنید. سپس روی پایه بلند رج اول که نبافته بودید باید پایه بلند بزنید. بعد از آن نخ را کشیده تا بافت جمع نگردد. سپس یک پایه بلند دیگر همان جا بزنید.

نحوه درست کردن دستگیره با کاموا

یک پایه بلند بر روی همان 5 زنجیره زده و مجددا یک پایه بلند بر روی 5 زنجیره بعدی بزنید.

روش بافت دستگیره آشپزخانه

دوباره دو پایه بلند بر روی پایه بلند رج اولی که نبافته بودید زده و یک پایه بلند بر روی همان 5 زنجیره بزنید. اکنون تا انتهای کار به همین صورت بافت را ادامه بدهید.

آموزش درست کردن دستگیره با قلاب

سپس با استفاده از رنگ قرمز بر روی هر یک از پایه بلندهایی که بر روی 5 زنجیره بافته بودید را گره ذرتی ایجاد نمایید. میان هر گره نیز 5 زنجیره بزنید. تعداد ذرتی ها دو برابر می گردد.

آموزش بافت دستگیره آشپزخانه

با کمک رنگ سبز همچون رج سوم ببافید ولی این دفعه دو پایه بلند وسطی که نخ کشیده شده بر روی پایه بلند کشیده های رج سوم بافته می شوند. نحوه بافتن رج های ذرتی یعنی رج های زوج همچون رج دوم و طریقه بافتن رج های فرد همچون رج پنجم می باشد.

آموزش مراحل بافت دستگیره آشپزخانه

سپس بافت دستگیره با کاموا را تا اندازه ای که می خواهید ادامه بدهید. دور دستگیره قلاب بافی را پایه کوتاه معکوس ببافید و بندینک قرار دهید. برای درست کردن پایه کوتاه معکوس قلاب را به پایه قبلی وارد نمایید. سپس نخ را بگیرید و دو تا یکی کنید. برای درست کردن بندینگ دستگیره به تعدادی که دوست دارید زنجیره بزنید و پایه معکوس را ادامه بدهید.

 طریقه درست کردن دستگیره با کاموا و قلاب

در اینجا کار بافت دستگیره به انتها رسیده و می توانید از آن استفاده نمایید. امیدواریم این بخش آموزشی مورد پسندتان واقع شده باشد و از آن لذت برده باشید. همچنین برای یادگیری ساخت دیگر وسایل و مدل های بافتنی می توانید از مطالبی همچون آموزش بافت اسکاج و ساخت پادری با حوله دیدن نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 7 کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان