حکم جالب قاضی برای ۲ متهم در خوزستان: تهیه لباس برای کودکان نیازمند و کاشت ۳ هزار نهال

دادگستری خوزستان: رأی جایگزین حبس یک‌ متهم در حمیدیه، به تهیه لباس برای کودکان نیازمند زیر ۱۰ سال محکوم شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: تهیه لباس برای کودکان نیازمند و کاشت سه هزار نهال جایگزین حبس 2 متهم در شهرستان های حمیدیه و بندر امام خمینی (ره) تعیین شد.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل دادگستری استان خوزستان، علی دهقانی در خصوص آرا جایگزین حبس در استان اظهار داشت: رأی جایگزین حبس یک‌ متهم در حمیدیه، به تهیه لباس برای کودکان نیازمند زیر 10 سال محکوم شد.
 
وی ادامه داد: یاسر فرج‌وند دادرس شعبه 101 دادگاه کیفری 2 شهرستان حمیدیه، در رأی یکی از پرونده‌های مطرح در این حوزه قضایی، مجازات شش ماه حبس متهم را به مجازات جایگزین خرید لباس برای شب عید کودکان نیازمند و آسیب پذیر زیر 10 سال شهرستان معادل یکصد و پنجاه میلیون ریال تبدیل کرد.
 
وی گفت: در این پرونده محکوم به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و عدم رعایت نکات بهداشتی محکوم شده بود که باتوجه به رفع نواقص بهداشتی و اخذ رضایت از اداره شاکی در این پرونده، مجازات شش ماه حبس وی توسط قاضی دادگاه به مجازات جایگزین حبس تبدیل شد.
 
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: این رای در راستای اجرای ماده 483 قانون آیین دادرسی کیفری و باتوجه به اهمیت ارائه خدمات اجتماعی به افراد واجدشرایط و نیز اصل شخصی بودن مجازات صادر شده است، این قاضی جوان قبلاً نیز احکام مجازات‌های جایگزین حبس دیگری در خصوص خرید کتب درسی و لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند و کاشت نهال صادر کرده بود.
 
دهقانی افزود: در رای دیگری در راستای ترویج ارائه خدمات عمومی؛ دادرس شعبه 101 دادگاه کیفری بندر امام خمینی (ره)، متهم پرونده تخریب محیط زیست را به کاشت سه هزار اصله نهال ملزم کرد.
 
وی گفت: با شکایت شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از فردی به اتهام تخریب محیط زیست، پرونده در این خصوص تشکیل و متهم به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد.
 
دهقانی گفت: باتوجه به ابراز ندامت و عدم سابقه محکوم و با عنایت به اصل شخصی بودن مجازات‌ها و تاثیر مثبت استفاده از مجازات‌های جایگزین در ارتقای احساس مسئولیت در جامعه، محمدحسین فاطمی اصیل دادرس شعبه 101 دادگستری بندر امام خمینی (ره) این حبس جایگزین را صادر کرد.
 
وی بیان کرد: با ترویج صحیح صدور آرای جایگزین در محاکم خوزستان به استان پیش رو در صدور این آرا تبدیل کرده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان