۲۰ روشی که یادگیری زبان زندگی شما را متحول می کند!

یادگیری هر زبانی به غیر از زبان مادری‌تان با هر هدفی که باشد، می‌تواند زندگی شما را به طور کامل متحول کند. این فرایند یادگیری درهای جدید را به روی یک روش کاملاً جدید از زندگی برای شما باز خواهد کرد. ما در ادامه ۲۰ روشی که یادگیری زبان زندگی شما را متحول می‌کند را لیست کرده‌ایم:

20 روشی که یادگیری زبان زندگی شما را متحول می کند!

یادگیری هر زبانی به غیر از زبان مادری‌تان با هر هدفی که باشد، می‌تواند زندگی شما را به طور کامل متحول کند. این فرایند یادگیری درهای جدید را به روی یک روش کاملاً جدید از زندگی برای شما باز خواهد کرد. ما در ادامه 20 روشی که یادگیری زبان زندگی شما را متحول می‌کند را لیست کرده‌ایم:

1. دوست‌های بیشتری پیدا خواهید کرد.

یکی از جالب‌ترین روش‌هایی که یادگیری زبان دیگر می‌تواند زندگی شما را متحول کند، تقویت و گسترش ارتباطات شخصی است. ما انسان‌ها از لحاظ روانشناختی موجوداتی اجتماعی هستیم؛ بنابراین این قضیه که داشتن یک زبان مشترک با افراد بیشتر، ارتباطات را گسترش می‌دهد یک امر طبیعی است. اما مهم‌ترین نکته این است که باید یاد بگیرید که بر هر حس ترس یا خجالتی که هنگام صحبت و تمرین با کسی که زبان دوم را با او صحبت می کنید، غلبه کنید. اگر در این کار موفق باشید، به احتمال زیاد یک دوستی محکمی را پایه گذاری کرده‌اید.

2. در شغل خود پیشرفت خواهید کرد.

امروزه با گسترش ارتباطات جهانی، کسب‌وکارها نیز در حال ورود به یک بازار جهانی بوده و این امر روز به روز به طور فزاینده‌ای در حال پیشروی است. بنابراین، یادگیری یک زبان جدید باعث می‌شود که شانس پیشرفت شغلی شما، مخصوصا حقوق‌تان افزایش پیدا کند. از طرفی دیگر، امروزه کسب و کارها و شرکت‌های مختلف به دنبال کارمندان و کاندیداهای دو زبانه هستند که بتوانند با همکاران خود در کشورهای خارجی به راحتی ارتباط برقرار کنند. وجود این نوع افراد نه تنها برای کسب و کار آن‌ها ضروری است، بلکه در مواردی حتی حاضرند که برای این افراد دو با چند زبانه هزینه بیشتری پرداخت کنند.

3. یادگیری زبان به پیشگیری از بیماری‌های روانی کمک می‌کند.

مطالعات علمی نشان داده است که یادگیری زبان دوم فواید شناختی و روانی زیادی را برای فرد به ارمغان می‌آورد؛ از جمله پیشگیری از زوال عقل. این امر به خاطر این است که شما بعد از یادگیری زبان مورد نظر، به جای ترجمه کردن با استفاده از دیکشنری‌ها، از مغز خود استفاده و از تنبل شدن آن جلوگیری می‌کنید. همچنین مغز شما مسیرها و روش‌های ذهنی جدیدی را برای یه یاد آوردن آموخته‌های قبلی ایجاد می‌کند که باعث جلوگیری بیشتر از زوال عقل و بروز آلزایمر می‌شود.

تمرکز

4. توانایی‌های ذهنی شما تقویت خواهند شد.

به عبارت دیگر، یادگیری زبان جدید، بخش‌های تنبل مغز شما را به خوبی فعال کرده و تمرین می‌دهد. این قضیه منجر به تقویت و بهبود تمرکز و حافظه شما خواهد شد که در نهایت شما را باهوش‌تر و بهتر می‌کند. تمام این تاثیرات به این دلیل است که مغز شما هنگام یادگیری و استفاده از زبان جدید، از هر نوع حافظه‌ای که دارد استفاده کرده و راه‌های مختلف و زیادی را برای حفظ این اطلاعات جدید ایجاد می‌کند.

5. یادگیری زبان باعث تقویت اعتماد به نفس می‌شود.

آیا دوست دارید اعتماد به نفس و مهارت‌های اجتماعی خود را افزایش دهید؟ یادگیری زبان جدید این کار را برای شما انجام خواهد داد. با یادگیری زبان جدید به صورت حرفه‌ای، دیگر در هنگام صحبت کردن وسط جملات خود مکث نکرده و به راحتی با دیگران ارتباط برقرار خواهید کرد. غیر ممکن است که این قضیه تاثیر قابل توجهی بر اعتماد به نفس شما نداشته باشد.

شرکت در کلاس خصوصی مکالمه زبان جهت افزایش اعتماد به نفس

حضور پیدا کردن در کلاس خصوصیِ مکالمه زبان شرایطی را مهیا می کند تا شما بتوانید بدون ترس از “تلفظ اشتباه” به صحبت کردن بپردازید. برای مثال بسیاری از ما خواندن و نوشتن زبان انگلیسی را آموخته ایم اما زمانی که نوبت به حرف زدن می رسد وجود اضطراب و عدم اعتماد به نفس موجب می شود تا نتوانیم به این زبان مهم صحبت کنیم. معلم خصوصی با دانستن همه این موارد به ما کمک می کند تا بتوانیم با اعتماد به نفس کامل به زبان خارجی صحبت کنیم.

6. پول بیشتری را حفظ خواهید کرد.

از آن‌جایی که یادگیری زبان دیگر باعث می‌شود که با فرهنگ آن کشور نیز آشنا شوید، به شما در سفر به آن کشور کمک زیادی خواهد کرد که می‌توان به چانه زدن برای سوغاتی‌های گران قیمت و یا پیدا کردن ارزان‌ترین روش حمل و نقل در کشور مقصد اشاره کرد.

7. با تمرین مکالمه، تجربه بهتری از سفر خواهید داشت.

یکی از موارد جالب در مورد زبان‌های مختلف این است که بیشتر آن‌ها در چند کشور مختلف صحبت می‌شوند. به عنوان مثال، زبان انگلیسی فقط در کشور انگلستان صحبت نمی‌شود بنابراین اگر زمان بیشتری را صرف تقویت مکالمه زبان انگلیسی و تمرین مهارت‌های گفتاری خود به زبان جدید کنید، به برقرار ارتباط عمیق‌تر بین خود و افراد دیگر کمک کرده اید؛ زیرا با این کار شما با روش زندگی و فرهنگ مردم کشور مقصد خود بیشتر آشنا خواهید شد.

8. توانایی تصمیم‌گیری بهتری خواهید داشت.

در طول فرآیند یادگیری زبان، مغز شما در توانایی مدیریت کارها و تصمیم‌گیری بهتر خواهد شد؛ به خصوص اگر این فرایند یادگیری را در جوانی شروع کنید. حتی برخی از مطالعات نیز نشان داده‌اند که افراد دوزبانه، قابلیت بهتر و بالاتری در انجام چند کار به طور همزمان دارند.

9. نگاه نوع دوستانه‌تری نسبت به افراد دیگر پیدا می‌کنید.

یادگیری زبان به دلیل به اشتراک گذاشتن فرهنگ‌ها در روند آن، باعث رشد دیدگاه فرد در مورد دیگر افراد و درک بهتری از چیزهایی که برای آن‌ها مهم و خاص است می‌شود. این امر در نهایت به درک دیگران و تمایل به برقراری صلح و روابط دوستانه با آن‌ها خواهد شد.

10. یک شبکه بین المللی را فراهم می‌کند.

امروزه افراد زیادی به تنهایی و خارج از شرکت‌ها و کسب و کارهی بزرگ و به طور فریلنسری کار می‌کنند. اگر شما عضوی از این گروه هستید، می‌توانید با بادگیری زبان دوم، به تنهایی با برقراری ارتباط و ایجاد یک شبکه بین المللی حرفه‌ای به پیشرفت کاری خود کمک کنید.

یک شبکه بین المللی را فراهم می‌کند.

11. منابع علمی بیشتری در دسترس‌تان قرار می‌گیرند.

یادگیری زبان دوم باعث می‌شود که بتوانید با محققان و مبتکران بیشتری ارتباط برقرار کرده و از آخرین پیشرفت‌های آن‌ها در علم، بهداشت و فناوری بهره‌مند شوید. این امر به ویژه در مورد مقالات دانشگاهی و آکادمیک که به زبانی غیر از زبان مادری‌تان نوشته شده‌اند نیز صدق می‌کند.

12. صبر را یاد می‌گیرید.

همه ما می‌دانیم که مسلط شدن به یک زبان جدید یک شبه اتفاق نمی‌افتد و فرآیند یادگیری آن طولانی و در عین حال بسیار آموزنده خواهد بود. یکی از چیزهایی که یاد خواهید گرفت صبر است؛ طبیعتا هنگام صحبت کردن و برقراری ارتباط با افراد دیگر، برخی از کلمات را فراموش می‌کنید و اشتباهات زیادی نیز مرتکب می‌شوید. این امر موجب می‌شود که شما صبر بیشتری در حین به یاد آوردن و همچنین یادگیری مجدد کلمات و اصطلاحات را از خود نشان دهید.

13. به خوبی گوش کردن را یاد می‌گیرید.

در طی روند یادگیری زبان دوم، شما به خوبی گوش دادن را یاد خواهید گرفت. در ابتدی مسیر، شما فقط معنی چند کلمه محدود از زبان مورد نظر خود درک می‌کنید. برای گسترش دانش خود در این زمینه مجبور می‌شود تا به خوبی به صحبت کردن دیگران توجه کرده و سعی کنید منظور و احساسات آن‌ها را حین بیان کلمات درک کنید.

14. باعث متوجه شدن تنوع فرهنگ‌ها می‌شوید.

در طی میسر یادگیری زبان دوم، با فرهنگ‌های مختلفی آشنا می‌شوید. این امر باعث آگاه‌تر شدن شما نسبت به وجود تنوع فرهنگی در بین افراد اطراف‌تان در مدارس، محل زندگی، کار و… می‌شود. در نهایت درک بهتری در برقراری روابط خواهید داشت که به بهره‌وری و خلاقیت‌تان کمک زیادی می‌کند.

15. مسائل را خلاقانه‌تر حل می‌کنید.

از آنجایی که یادگیری زبان به شما یاد می‌دهد تا از دیدگاه دیگری به زندگی، مردم و اتفاقات رومزه نگاه کنید. در نتیجه می‌توانید در هنگام مواجه شدن با مشکلات و مسائل مختلف، راه‌حل‌های زیادی را پیدا کرده و خلاقانه‌تر عمل کنید.

16. شخصیت جدیدی پیدا خواهید کرد.

وقتی به زبان دیگری مسلط می‌شوید و با افراد جدیدی از فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شوید، اتفاقات جدید نیز در شخصیت شما رخ می‌دهد. شخصیت شما تکامل پیدا می‌کند و ابعاد متفاوتی را به خود می‌گیرد.

17. نسبت به ویژگی‌های شخصیتی خود آگاه‌تر می‌شوید.

آشنا شدن با یک فرهنگ جدید و متفاوت به شما این امکان را می‌دهد تا خود را از دیدگاه دیگری ببینید و رفتارهای‌تان را از زاویه دیگری بررسی کنید.

18. شخصیت آرام‌تری خواهید داشت.

مطالعات ثابت کرده‌اند که یادگیری زبان دوم شما را از لحاظ ذهنی و روانی آرام‌تر می‌کند؛ زیرا شما یاد می‌گیرید که چگونه مشکلاتی را که در طی مسیر یادگیری با آن‌ها روبرو می‌شوید به طور موثر حل کنید. به طور کلی، این بدان معناست که اضطراب کمتری را نیز تجربه خواهید کرد.

19. هنگام سفر سردرگم نخواهید شد.

اگر بتوانید علائم محلی کشور مقصد را به تنهایی بخوانید سفرتان را بسیار آسان و راحت خواهد بود؛ زیرا دیگر نیازی به هدر دادن زمان خود برای مسیریابی نخواهید داشت.

آرام تر خواهید بود

20. با افراد دیگر راحت‌تر به تفاهم می‌رسید.

همانطور که چندین بار اشاره کردیم، یادگیری زبان باعث آشنا شدن شما با فرهنگ‌ها و دیدگاه‌های مختلف می‌شود. این امر در نهایت موجب افزایش درک و توانایی‌تان هنگام به وجود آمدن مشکل با دیگر افراد شده که به تفاهم رسیدن را برای دو طرف راحت‌تر می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان