بهترین زمان سفر به دهلی هندوستان

دهلی به عنوان پایتخت هندوستان، نقطه اصلی ورود گردشگران به این کشور و به خصوص بخش شمالی آن به شمار می‌رود. به احتمال بسیار زیاد، پرواز شما به این کشور در شهر دهلی فرود خواهد آمد و همین نیز می‌تواند این فرصت را در اختیار شما قرار بدهد تا بتوانید از جاهای دیدنی آن بازدید کنید.

بهترین زمان سفر به دهلی هندوستان

دهلی به عنوان پایتخت هندوستان، نقطه اصلی ورود گردشگران به این کشور و به خصوص بخش شمالی آن به شمار می‌رود. به احتمال بسیار زیاد، پرواز شما به این کشور در شهر دهلی فرود خواهد آمد و همین نیز می‌تواند این فرصت را در اختیار شما قرار بدهد تا بتوانید از جاهای دیدنی آن بازدید کنید.

بهترین زمان سفر به دهلی در زمان ماه‌های سردتر و خشک آن است که از ماه اکتبر تا مارس را شامل می‌شود. با این حال، باید بدانید که آلودگی شدید هوا در این زمان یک عامل نگران‌کننده محسوب می‌شود. همچنین اگر دوست دارید می‎‌توانید سفر خودتان به دهلی را مطابق با یکی از جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی که در این شهر در طول سال برگزار می‌شوند، برنامه‌ریزی کنید. در ادامه همراه با ما باشید.

آب‌وهوا در دهلی

شهر دهلی پنج فصل متمایز از یکدیگر دارد که نوسانات شدید بین دمای تابستان و زمستان در آن‌ها به چشم می‌خورد.

زمستان: در ماه‌های دسامبر و ژانویه، شب‌های کوتاه زمستانی سرد هستند اما روزها آب‌وهوای متعادلی دارند. درجه حرارت در طول شب گاهی اوقات تا سطح انجماد کاهش پیدا می‌کند، هر چند دمای روز در حدود 20 درجه سانتیگراد باقی می‌ماند اما در اوایل ژانویه تا 16 درجه سانتیگراد نیز پایین می‌آید.

بهار: آب‌وهوای باشکوه بهاری را از اواسط ماه فوریه تا پایان ماه مارس می‌توان تجربه کرد. روزها عموما گرم و آفتابی هستند و دمای هوا در شب بالای 10 درجه سانتیگراد باقی می‌ماند.

تابستان: گرمای شدید بی‌امان و انرژی‌گیر از ماه آوریل تا ژوئن با افزایش رطوبت نیز همراه است. دمای روز به طور مداوم از 40 درجه سانتیگراد بالاتر می‌رود.

فصل باران‌های موسمی: بادهای موسمی جنوب غربی تا هفته اول ژوئیه آب‌وهوای دهلی را از حالت سوزان به چسبناک تبدیل می‌کنند. انتظار می‌رود که بارندگی تا یک هفته ادامه داشته باشد و پس از آن نیز یک یا دو روز بدون باران باشد. باران در اوایل سپتامبر کاهش می‌یابد اما هوا تا پایان ماه که بادهای موسمی فروکش می‌کنند، به طور ناخوشایندی گرم و مرطوب باقی می‌ماند.

فصل پس از باران‌های موسمی (پاییز): دمای هوا در این موقع از سال مطبوع است اما کاهش قابل‌توجهی در کیفیت هوا در چند ماه پس از باران‌های موسمی به چشم می‌خورد که تا پایان زمستان در ماه دسامبر وجود دارد.

از ماه اکتبر تا مارس، مه و دود خطرناکی شهر دهلی را می‌پوشاند و امروزه این مه تا تابستان نیز ادامه پیدا می‌کند و همین نیز باعث می‌شود تا شاخص کیفیت هوا در سطح بسیار ناسالم قرار داشته باشد. این مشکل ناشی از تغییر شرایط جوی (کاهش دما و باد) است که آلاینده‌ها را در لایه‌های پایین‌تر به دام می‌اندازد.

جمعیت در دهلی

دهلی یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای روی زمین به شمار می‌رود و بنابراین، هر زمانی از سال در این شهر شلوغ است. با این حال، هنگام گشت و گذار در دهلی، عاقلانه است که از بناهای تاریخی و جاذبه‌های برتر آن در تعطیلات آخر هفته، به ویژه یکشنبه‌ها خودداری کنید. ازدحام جمعیت بسیار زیاد می‌شود و می‎تواند آزاردهنده باشد چراکه مردم محلی با خانواده‌هایشان در بیرون از خانه وقت می‌گذرانند. افزایش جمعیت به هنگام تعطیلات هند در جشن دوسهرا در ماه اکتبر، دیوالی در نوامبر و هولی در مارس نیز به اوج خودش می‌رسد و بهتر است که صبح زود از جاهای دیدنی بازدید کنید تا با شلوغی مواجه نشوید.

جاهای دیدنی دهلی

مناطق خرید مرکزی در شهر دهلی شامل چاندنی چوک، سادار بازار، کونات پلیس، جانپث، سوندر ناگار و خان مارکت است که روزهای یکشنبه معمولا بسته هستند. سایر بازارها مانند ساروجینی نگر و لاجپات نگر روزهای دوشنبه تعطیل هستند. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری از جمله موزه‌ها و بناهای تاریخی نیز در روزهای دوشنبه تعطیل هستند.

ارزان‌ترین زمان سفر به دهلی

اگر به دنبال آن هستید تا در سفر خود به دهلی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، بهتر است در خارج از اوج فصل گردشگری یعنی از ماه آوریل تا ژوئن به این شهر سفر کنید که شامل ویزای توریستی الکترونیکی با تخفیف می‌شود. با این حال، باید آب‌وهوای گرم را تحمل کنید.

چه زمانی برای سفر به دهلی بهتر است؟

بهترین زمان سفر به دهلی از اکتبر تا مارس است که ماه‌های خشک و خنک‌تر سال محسوب می‌شوند. هر چند در این موقع از سال، آلودگی شدید هوا می‌تواند نگران‌کننده باشد.

چند روز برای بازدید از دهلی لازم است؟

حداقل سه روز کامل برای اینکه بتوانید مکان‌های تاریخی، بازارها، رستوران‌ها، پارک‌ها و خیابان‌های سرزنده شهر دهلی را بازدید کنید، نیاز است.

سردترین ماه در دهلی کدام است؟

ژانویه در دهلی به عنوان سردترین ماه شناخته می‌شود و میانگین دمای آن نیز 21 درجه سانتیگراد است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان