رقمی فوق‌العاده در پیش بینی فروش خودروهای برقی

سازمان بین‌المللی انرژی (EIA) در گزارش تازه خود تحت عنوان «چشم انداز ۲۰۲۳ اتومبیل‌های برقی» که روز چهارشنبه منتشر کرد گفت که چین هم اکنون بزرگترین بازار این نوع خودروها در جهان است.

رقمی فوق‌العاده در پیش بینی فروش خودروهای برقی

فروش خودروهای برقی امسال «35 درصد جهش خواهد کرد»

سازمان بین‌المللی انرژی (EIA) در گزارش تازه خود تحت عنوان «چشم انداز 2023 اتومبیل‌های برقی» که روز چهارشنبه منتشر کرد گفت که چین هم اکنون بزرگترین بازار این نوع خودروها در جهان است.

این کشور 60 درصد فروش خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص داده است. به علاوه در سال گذشته میلادی 35 درصد خودروهای برقی صادر شده در جهان از چین بود که 10 درصد نسبت به 2021 افزایش داشت.

این سازمان پیش‌بینی می‌کند که تا پایان دهه جاری چین – با 40 درصد از سهم کل فروش – همچنان بزرگترین بازار این خودروها خواهد بود و بعد از آن اروپا با 25 درصد و آمریکا با 20 درصد در جایگاه بعدی قرار می‌گیرند.

اروپا دومین بازار بزرگ این اتومبیل‌ها بود، به طوری که در سال 2022 رشدی 15 درصدی را در زمینه فروش تجربه کرد – یعنی بیش از یک پنجم اتومبیل‌های خریداری شده در اروپا برقی بود.

سومین بازار بزرگ جهان آمریکا بود که فروش این اتومبیل‌ها سال قبل در آن 55 درصد جهش کرد.

براساس این گزارش فروش این خودروها در خارج از این سه بازار عمدتا کم بود، اما در سال 2022 در هند، تایلند و اندونزی رشد کرد. همچنین بیش از نیمی از سه‌چرخه‌هایی که در سال 2022 در هند ثبت شد برقی بودند.

فاتح بیرول، مدیرعامل این آژانس، گفت که دولت‌ها به دلایل مختلف از جمله کمک به محیط زیست و کاهش اتکا به نفت روی اتومبیل‌های برقی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

او گفت که روند برقی شدن خودروها باعث کاهش مصرف نفت به میزان روزانه 5 میلیون بشکه تا 2030 خواهد شد.

این سازمان می‌گوید شمار مدل‌های الکتریکی موجود در سال 2022 به 500 نوع رسید که دو برابر گزینه‌های موجود در سال 2018 بود.

در این گزارش آمده است که ظرفیت تولید باتری تا سال 2030 – براساس اعلامیه شرکت‌ها – برای برآورده کردن تقاضا کافی خواهد بود. این سازمان تعهد دولت‌ها برای کاهش دی اکسید کربن را مبنای رشد تقاضا قرار داده است.

سازمان بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2030 میزان فروش این خودروها به 35 درصد برسد که ده درصد بالاتر از پیش‌بینی قبلی این سازمان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان