چرا مردم ترکیه گربه دوست دارند

دلایل مختلفی برای اینکه مردم ترکیه (مخصوصا استانبول) گربه دوست دارند وجود دارد. برخی از دلایل عبارتند از:

چرا مردم ترکیه گربه دوست دارند

دلایل مختلفی برای اینکه مردم ترکیه (مخصوصا استانبول) گربه دوست دارند وجود دارد. برخی از دلایل عبارتند از:

1- تاریخچه مرتبط با گربه:

در فرهنگ ترکیه، گربه ها معمولاً به عنوان نماد شانس و خوشبختی در نظر گرفته می‌شوند. همچنین، گربه‌ها به عنوان حیواناتی مستقل و خودمختار شناخته شده‌اند و برای اینکه با آنها در ارتباط باشند، نیازی به تملق و رفتارهای کذب ندارند. (این نماد به زمان عثمانی‌ها برمی‌گردد که از گربه برای دفع موش و بیماری‌های مربوط به آن استفاده می‌کردند و حتی برای حفظ کتاب‌ها از شر جوندگان از گربه‌ها کمک می‌گرفتند.)

2- محبوبیت گربه‌های کوچک:

در ترکیه، گربه‌های کوچک محبوبیت بسیار زیادی دارند. این حیوانات بسیار زیبا، بازیگوش و پرانرژی هستند و بسیاری از مردم ترکیه این حیوانات را به عنوان حیوانات خانگی نگه می دارند.

3- مراقبت از گربه‌ها:

مردم ترکیه به طور کلی به گربه‌ها احترام می‌گذارند و به آنها مراقبت می‌کنند. در بسیاری از شهرهای ترکیه، خانه‌هایی وجود دارند که برای گربه‌ها تعبیه شده‌اند و مردم برای آنها غذا و آب تهیه می‌کنند.

4- تماشای گربه‌ها:

بسیاری از مردم ترکیه بسیار خوشحالند که گربه‌ها را در حال بازی و رفتارهای عجیب و غریب مشاهده کنند. این تماشا برای بسیاری از افراد آرامش و شادی فراهم می‌کند.

بنابراین، می‌توان گفت که دلایل مختلفی برای اینکه مردم ترکیه گربه دوست دارند، در جامعه و فرهنگ این کشور ریشه دارند. بعلاوه، برخی از مردم ترکیه برای حمایت از حیوانات و نجات آنها، از جمله گربه‌ها، برنامه‌ها و سازمان‌هایی را تشکیل داده‌اند که به عنوان نمونه، می‌توان به “بنیاد گربه” اشاره کرد. این سازمان به هدف ترویج محافظت از حیوانات، از جمله گربه‌ها، در ترکیه تشکیل شده است و بسیاری از مردم از طریق این سازمان به کمک حیوانات محتاج می‌رسند.

در نتیجه، علاقه مردم ترکیه به گربه‌ها و تلاش برای مراقبت از آنها نشان دهنده این است که در این کشور، مسئله حفاظت از حیوانات و به ویژه گربه‌ها به عنوان یک موضوع اجتماعی مهم محسوب می‌شود.

شهروندان استانبول قانون منحصر به فرد درباره گربه‌های شهر خود دارند: آن‌ها گربه‌ها را به عنوان مال همه و هیچکس به طور همزمان می‌بینند. این باعث می‌شود که گربه‌ها استقلال و آزادی خود را داشته باشند، اما به همین اندازه تضمین می‌شود که همیشه غذا، پناهگاه و آب در دسترس آن‌ها باشد. با منبع مداوم تغذیه و پناهگاه، دلیل وجود بسیاری از گربه‌ها در شهر واضح می‌شود.

به دلیل این قانون، گربه‌های استانبول اغلب دوستانه و آرام هستند و به غریبه‌ها نزدیک می‌شوند تا محبوب شوند و برای خرده‌ای از غذا التماس کنند. مقامات ترکیه نیز قوانینی درباره رفتار با گربه‌ها ایجاد کرده‌اند. یک قانون به تازگی تصویب شده است که افرادی که حیوانات را آزار می‌دهند، به قتل می‌رسانند یا آن‌ها را نادیده می‌گیرند، با زندان مجازات می‌شوند. قوانین گذشته فقط نیاز به پرداخت جریمه کوچک برای افراد متهم به شکنجه حیوانات داشتند، اما این قدم به سوی مجازات‌های جدی‌تر یک نشانه از این است که گربه‌ها برای ماندگاری در شهر هستند.

به نظر شما دلیل دیگری برای دوست داشتن این موجود وجود دارد؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان