بهترین پارک‌های ملی در هاوایی

در حالی که بسیاری به خاطر سواحل خیره‌کننده، استراحتگاه‌های فراگیر و سبک زندگی آرام به هاوایی می‌روند، این مجمع‌الجزایر اسطوره‌ای تعدادی قابل توجهی پارک ملی درون خودش دارد که بازدید از آن‌ها می‌تواند اوقات خوشی را برای هر بازدیدکننده‌ای رقم بزند

بهترین پارک‌های ملی در هاوایی

در حالی که بسیاری به خاطر سواحل خیره‌کننده، استراحتگاه‌های فراگیر و سبک زندگی آرام به هاوایی می‌روند، این مجمع‌الجزایر اسطوره‌ای تعدادی قابل توجهی پارک ملی درون خودش دارد که بازدید از آن‌ها می‌تواند اوقات خوشی را برای هر بازدیدکننده‌ای رقم بزند. در حالی که بسیاری از این پارک‌ها مناظر و طبیعت خیره‌کننده دارند، برخی دیگر مکان‌های تاریخی و یابودهای مدرن را در بر گرفته‌اند. در ادامه همراه با ما باشید.

8. مسیر ملی تاریخی آلا کهکای

Ala Kahakai National Historic Trail

Ala Kahakai National Historic Trail

یکی از بهترین روش‌ها برای غوطه‌ور شدن در تاریخ، فرهنگ و میراث غنی هاوایی، پیاده‌روی در مسیر ملی تاریخی آلا کهکای (Ala Kahakai National Historic Trail) به شمار می‌رود. این مسیر در کنار سواحل درخشان و زیبای جزیره بزرگ (Big Island) قرار گرفته و از کنار صدها سکونتگاه باستانی هاوایی می‌گذرد و در عین حال، مناظری بسیار خیره‌کننده را به نمایش در می‌آورد.

این مسیر به چند بخش کوتاه‌تر تقسیم شده و بیش از 175 کیلومتر طول دارد که جنوب خط ساحلی و غربی جزیره اورکیده (Orchid Isle) را در برمی‌گیرد. این مسیر در ادامه از همان راهی عبور می‌کند که ماهیگران باستانی در آن قایق‌رانی می‌کردند. در طول مسیر نیز ویرانه‌هایی از معابد و زیارتگاه‌های هزار ساله، خانه‌ها، حوضچه‌های ماهی و سنگ‌نگاره‌ها به چشم می‌خورند.

7. یادبود ملی پرل هاربر

Pearl Harbor National Memorial

Pearl Harbor National Memorial

یادبود ملی پرل هاربر (Pearl Harbor National Memorial) یک مکان برجسته و تأثیرگذار به شمار می‌رود و یابود حمله بدنامی است که ایالات متحده آمریکا را وارد جنگ جهانی دوم کرد. در موزه ساحلی آن در اوآهو، بازدیدکنندگان می‌توانند همه چیز را درباره اعتصاب غافل‌گیرکننده بیاموزند و با قایق به یادبود آریزونا یو اس بروند.

در کنار این بندر، بناهای تاریخی و یادبودهای متعددی وجود دارند که ادای احترامی به سربازان کشته شده هستند. در مجموع، بیش از 2400 آمریکایی در آن روز جان خودشان را از دست دادند و دوازده کشتی غرق شدند. در موزه اینجا، چگونگی انجام این حمله هوایی مرگبار و همچنین پیامدهای آن به نمایش گذاشته شدند.

6. پارک ملی تاریخی کالائوپایا

Kalaupapa National Historical Park

Kalaupapa National Historical Park

جزیره مولوکای (Moloka’i) زیبا که اکنون به طرز لذت‌بخشی به عنوان یک جزیره دوستانه شناخته می‌شود، قبلا آنقدر دلپذیر نبوده است. پارک ملی تاریخی کالائوپایا (Kalaupapa National Historical Park) در حال حاضر در محل دو مستعمره جذامی قرار گرفته که ساکنان فقیر تا پایان عمر از اجتماع به دور بودند.

این بیماری در ابتدا توسط کارگران خارجی در سال 1830 به این مجمع الجزایر آورده شد و در یک طول یک قرن و نیم آینده هزاران نفر را مبتلا کرد. برای کنترل گسترش آن نیز پادشاهی و بعدها ایالت هاوایی، بیماران جذامی را به شبیه جزیره منزوی در عین ایده‌آل کالائوپایا فرستاد. بازدیدکنندگان امروزه می‌توانند خانه‌ها، کلیساها و امکانات پزشکی ایستگاه قرنطینه را مشاهده کنند.

5. سایت تاریخی ملی پوکوهولا هیاو

Puukohola Heiau National Historic Site

Puukohola Heiau National Historic Site

یکی دیگر از مکان‌های تاریخی و جالب‌توجه هاوایی، سایت تاریخی ملی پوکوهولا هیاو (Puukohola Heiau National Historic Site) است که در ساحل شمال غربی جزیره بزرگ قرار دارد. جدا از باقیمانده‌های آخرین معبد بزرگی که توسط هاوایی‌های باستانی ساخته شده، اینجا چندین سازه دیگر، مسیر کوهنوردی و موزه را درونش خودش دارد.

پس از اینکه کامهامهای بزرگ در سال 1782 میلادی کنترل بیشتر نقاط شمالی و غربی هاوایی را در دست گرفت، یک معبد بزرگ قربانی ساخت تا خدای جنگ را آرام کند و هزاران نفر در ساخت آن شرکت داشتند چراکه این بنا در کمتر از یک سال ساخته شد. اینجا در طول اوج خودش 220 فوت طول داشت و از بالای آن می‌توان تا کیلومترها را مشاهده کرد.

4. پارک ملی تاریخی کالوکو هونوکوهاو

Kaloko-Honokohau National Historical Park

Kaloko-Honokohau National Historical Park

پارک ملی تاریخی کالوکو هونوکوهاو (Kaloko-Honokohau National Historical Park) در فاصله نیم ساعته از ساحل قرار گرفته و یکی دیگر از مکان‌های خارق‌العاده‌ای است که در آنجا می‌توانید بیشتر درباره فرهنگ و سنت‌های گیرای هاوایی بیاموزید. در این پارک ملی همچنین شما می‌توانید در سکونتگاه باستانی کنار دریا گردش کنید و از مناظر زیبا لذت ببرید.

این سکونتگاه در سال 1978 میلادی در کنار ساحل کونا شکل گرفت و شامل هزاران صدها ویژگی باستان‌شناسی با برخی مکان‌های مذهبی، دیوارهای سنگی و تله‌های ماهی است. در اینجا می‌توان مشاهده کرد که چطور مردم هاوایی از زمین استفاده می‌کنند و از زندگی دریایی فراوان در ساحل بهره می‌برند.

3. پارک ملی تاریخی پوهونوا او هوناونائو

Puuhonua o Honaunau National Historical Park

Puuhonua o Honaunau National Historical Park

با ادامه سفر در ساحل غربی جزیره بزرگ می‌توان به پارک ملی تاریخی پوهونوا او هوناونائو (Puuhonua o Honaunau National Historical Park) رسید، پارکی که از یک سایت خارق‌العاده محافظت می‌کند. این مکان نیز یک پناهگاه بوده و مردم هاوایی که یکی از قوانین مهم جامعه را زیر پا می‌گذاشتند برای جلوگیری از مرگ حتمی به آنجا فرار می‌کردند. در این پارک بسیار وسیع، می‎‌توان نه تنها در دهکده‌های ساحلی و حوضچه‌های ماهیگیری وسیع گردش کرد بلکه مجموعه‌ای سلطنتی با معابد و اقامتگاه‌های زیبا را از نزدیک مشاهده کرد.

2. پارک ملی هالیکالا

Haleakala National Park

Haleakala National Park

پارک ملی هالیکالا (Haleakala National Park) بیش از سه چهارم از خشکی مائویی (Maui) را در بر می‌گیرد و بزرگترین آتشفشان خاموش روی زمین را درون خودش جای داده است. این آتشفشان اکنون بخشی از این پارک ملی به شمار می‌رود و مناظر فرازمینی و غارهای گدازه‌ای آن نیز بسیار خیره‌کننده و تماشایی به نظر می‌رسند.

این پارک ملی در سال 1916 میلادی تأسیس شده و با مناظر مسحورکننده خودش قسمت اعظمی از انتهای شرقی جزیره را با خط ساحلی مرطوب و وحشی کیپاهولو را در بر می‌گیرد. جنگل‌های بارانی سرسبز، استخرهای زیبا و آب‌های درخشان به طرز چشمگیری در تضاد با مزارع بیابانی گدازه و مناظر ویران شده در همان نزدیکی قرار دارند.

1. پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی

Hawaii Volcanoes National Park

Hawaii Volcanoes National Park

بدون شک، اوج هر سفری به آلوها استیت در هاوایی، بازدید یا کمپ زدن در پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی (Hawaii Volcanoes National Park) است. نه تنها اینجا بزرگترین آتشفشان جهان در ماونا لوآ (Mauna Loa) را درون خودش جای داده بلکه فعال‌ترین آتشفشان جهان یعنی کیلاویا (Kilauea) نیز در آن قرار دارد، آتشفشانی که از سال 1983 تا 2018 به طور مداوم فوران کرده است.

این آتشفشان‌های غول‌پیکر در جنوب شرقی جزیره بزرگ واقع شده‌اند و سبب شدند تا این پارک ملی به محبوبیت بسیار زیادی در بین بازدیدکننده‌ها دست پیدا کند، به طوریکه سالانه هزاران گردشگر از آنجا دیدن می‌کنند. جدا از شکاف‌های غول‌پیکر، لوله‌های گدازه‌ای بزرگ و دریچه‌های پر از دود، می‌توانید جریان‌های گدازه‌ای را مشاهده کنید که به آرامی روی زمین می‌خزند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان