پاکستان عاملان حمله به قندهار را تحویل دهد

رئیس امنیت ملی افغانستان از دولت پاکستان خواست تا عاملان حمله ۱۱ ژانویه سال جاری میلادی به مهمانخانه والی قندهار و کشته شدن سفیر امارات را به این کشور تحویل دهد.

خبرگزاری تسنیم: «معصوم استانکزی» رئیس امنیت ملی افغانستان اعلام کرد پاکستان باید سه عامل حمله به مهمانخانه والی قندهار که کشته شدن مقامات افغان و اماراتی را در پی داشت به دولت کابل تحویل دهد.

وی افزود عامل حمله به مهمانخانه والی قندهار با طراحان اصلی این حادثه تروریستی در منطقه «چمن» در پاکستان دیدار کرده بودند.

استانکزی به خبرنگاران گفت: «محبوب آغا» آشپز مهمانخانه والی قندهار راه را برای این حمله تروریستی باز کرده بود که به جرم خود اعتراف کرده است.

رئیس امنیت ملی افغانستان اظهار داشت: محبوب آغا در اعترافات خود گفته که با سه نفر در منطقه چمن دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

به گفته استانکزی، آشپز مهمانخانه والی قندهار در عوض دریافت 30 هزار دلار و یک منزل مسکونی در پاکستان مسیر حمله به این مکان را هموار کرده بود.

رئیس امنیت ملی افغانستان خاطرنشان کرد : آمریکا، امارات و افغانستان تحقیقات مشترک درباره حادثه قندهار انجام دادند.

بر اساس یافته‌های کمیته‌های تحقیق، در این حمله از «تی.ان.تی» و «آر.دی.اکس» استفاده شده بود.

به گزارش «ووا»، در حمله به مهمانخانه والی قندهار پنج دیپلمات اماراتی، معاون والی قندهار، دو نماینده پارلمان افغانستان و پسر عموی حامد کرزی همچنین دو کارمند وزارت خارجه افغانستان و مترجم سفارت امارات کشته شدند.

«همایون عزیزی» والی قندهار و «محمد عبدالله الکعبی» سفیر امارات نیز بر اثر شدت جراحات وارده چند روز پس از این حمله جان باختند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان