حذف خودکار ارسال پیامک تراکنش‌ها از سوی برخی بانک‌ها / تعرفه پیامک‌های بانکی باز هم تغییر می‌کند؟

طی روزهای گذشته باز هم برخی بانکها با ارسال پیامک هایی به مشتریان خود اعلام کرده اند که از ۱۶ اردیبهشت ماه، دریافت پیامک تراکنش برداشت از حساب، نیازمند فعالسازی سرویس پیامک خواهد بود که بر این اساس لازم است که مشتریان جهت فعال سازی سرویس پیامک، به شعب یا سامانه بانکداری اینترنتی مراجعه کنند.

 برخی بانک ها با ارسال پیامک هایی به مشتریان خود به آنها اعلام کرده اند که از 16 اردیبهشت ماه، دریافت پیامک تراکنش برداشت از حساب، نیازمند فعالسازی سرویس پیامک خواهد بود که بر این اساس لازم است مشتریان جهت فعال سازی سرویس پیامک، به شعب یا سامانه بانکداری اینترنتی مراجعه کنند؛ در حالی که این سرویس تا پیش از آن برای مشتریان فعال بوده است. بر این اساس زمزمه تغییر تعرفه پیامک ها و دریافت رضایت از مشتریان به صورت کتبی برای این موضوع هم بر سر زبان ها افتاده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، چندین سال است که بانکها از مشتریان خود برای ارسال هزینه پیامک تراکنش های بانکی مبالغی را دریافت می کنند که البته با مصوبه بانک مرکزی و بر اساس بخشنامه ای است که این بانک به بانکهای عامل ارسال کرده و به نوعی به آنها مجوز می دهد که این هزینه را از حساب مشتریان کسر نمایند؛ حالا اما در روزهای گذشته برخی پیامک های ارسالی از سوی برخی بانکها این نگرانی را در میان مردم ایجاد کرده که باز هم قرار است هزینه خدمات پیامکی تراکنش های بانکی تغییر کند یا خیر؟ به خصوص اینکه شهریورماه سال گذشته باز هم اخذ این هزینه و افزایش چند برابری آن دردسرساز شده بود.
 
شهریورماه سال گذشته بود که یکی از بانکهای خصوصی با ارسال پیامکی به مشتریان خود اعلام کرده بود که از ابتدای سال 1401 با توجه به بخشنامه بانک مرکزی و با عنایت به تعرفه جدید اپراتورهای تلفن همراه، کارمزد پیامک بر اساس تعداد واریزی ها و برداشت های تمامی حساب های افراد نزد بانک محاسبه و هر شش ماه یک بار به ازای هر پیامک 90 تومان از مشتری اخذ خواهد شد که همان موقع انتشار این پیامک با واکنش هایی همراه شد.
 
حالا طی روزهای گذشته باز هم برخی بانکها با ارسال پیامک هایی به مشتریان خود اعلام کرده اند که از 16 اردیبهشت ماه، دریافت پیامک تراکنش برداشت از حساب، نیازمند فعالسازی سرویس پیامک خواهد بود که بر این اساس لازم است که مشتریان جهت فعال سازی سرویس پیامک، به شعب یا سامانه بانکداری اینترنتی مراجعه کنند.
 
این در حالی است که این سرویس تا پیش از آن برای مشتریان فعال بوده است. بر این اساس زمزمه تغییر تعرفه پیامک ها و دریافت رضایت از مشتریان به صورت کتبی برای این موضوع هم بر سر زبان ها افتاده است.
 
البته مطابق با اعلام قبلی این بانک، روز گذشته مجددا پیامکی برای برخی مشتریان ارسال شده که بر مبنای آن ذکر شده که پیرو اطلاع رسانی قبلی، ارسال پیامک تراکنش حساب شما متوقف شده و بنابراین برای فعال سازی سرویس پیامک، به شعب یا سامانه بانکداری اینترنتی مراجعه کنید.
 
آخرین بخشنامه مربوط به هزینه پیامکهای تراکنش بانکی، مربوط به سال 1399 است که بر اساس آن هر بانکی به صورتی سالانه مبلغی را به عنوان هزینه این پیامک ها از مشتریان خود دریافت می کرد.
با این حال شهریورماه سال گذشته برخی بانکها اعلام کردند که با وجود افزایش هزینه اپراتورهای تلفن همراه برای ارائه این خدمات و همچنین برای عادلانه کردن هزینه های مربوط به پیامک، بهتر است که هزینه آنها براساس تراکنش های هر فرد محاسبه شود.
 
بر این اساس فردی که تراکنش کمتری دارد هزینه ای پایین تر از آبونمان سالانه می پردازد و افرادی که تراکنش های بالاتری دارند، هزینه بیشتری برای این خدمات خواهند پرداخت.
 
البته عملکرد بانک ها و تعیین هزینه اشتراک توسط آنها مانند ماهیت و نوع خدماتشان با یکدیگر متفاوت است. برای مثال برخی از بانک ها برای صرفه جویی در هزینه ها و تعیین حق اشتراک پایین تر برای ارائه این خدمات، از ارسال پیامک برای تراکنش های خود صرف نظر کرده یا برای ارسال پیامک برای تراکنش های پایین 30هزارتومان، هزینه‌ای مضاف بر حق اشتراک را طلب می کردند.
 
بنابراین طبیعی است که هزینه اشتراک تعیین شده توسط بانک ها به هزینه‌ای که اپراتورها برای ارسال پیامک بانکی تعیین می کنند، مرتبط باشد. با این حال چگونگی محاسبه هزینه تراکنش های بانکی یکی از اختلاف نظرهای همیشگی بانکداران بوده و حالا باید دید در سال 1402 آیا قرار است تغییری در این زمینه حاصل شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان