یک مقام بورس: خروج پول از بازار سرمایه صحت ندارد

سهام فروخته شده به اوراق درآمد ثابت تبدیل شده و از بازار خارج نشده، و طبق چرخه طبیعی و تکرارپذیر بازار، بالقوه ورود مجدد به سهام است.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: اطلاعات منتشر شده توسط برخی اشخاص و بعضی رسانه‌ها در مورد خروج پول از بازار سرمایه صحت ندارد و خروج نقدینگی از بازار سرمایه صورت نگرفته است، بنابراین نقدینگی در بازار دائماً بین اوراق بهادار متنوع در گردش است.

به گزارش ایرنا؛  امیرمهدی صبایی افزود: بررسی یک نمونه آماری از 30 کد فروشنده بزرگ حقیقی در بازار که در روز یکشنبه فروش داشته‌اند، نشان می‌دهد که این ٣٠ کد حدود ٧١٠ میلیارد تومان خالص فروش در روز یکشنبه داشته‌اند، که بخشی از این مبلغ را صرف تسویه بدهی معاملات اعتباری خود کرده و در روز بعد بالغ بر 500 میلیارد تومان از این مبلغ را دوباره در طبقه دیگری از اوراق بهادار بازار سرمایه (اوراق بهادار بادرامد ثابت) خرید داشته‌ و سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی گفت: به بیان ساده، سهام فروخته شده به اوراق درآمد ثابت تبدیل شده و از بازار خارج نشده، و طبق چرخه طبیعی و تکرارپذیر بازار، بالقوه ورود مجدد به سهام است. چنانکه همین امروز 11 کد از 30 کد مذکور، مجددا اقدام به خرید سهام کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان