تشکیل اولین تیم امداد و نجات طلاب در مشهد

از سه ماه پیش طرح طاها با هدف ایجاد بدنه تخصصی امداد و نجات در طلاب آغاز شد که تا کنون ۱۰۰ نفر از طلاب علاقه‌مند شناسایی شدند.

نخستین تیم امداد و نجات طلاب کشور در قالب طرح طاها ( طلاب آماده هلال احمری) در مشهد رونمایی و شد.
 
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر عصر دوشنبه در این مراسم که در مشهد برگزار شد افزود: طرح طاها یکی از طرح‌های خوب در جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان حوادث است که صرفا نباید آن را در حد یک نام دانست بلکه می‌توان این طرح را با برنامه مدون و هدفمند اجرا کرد.
 
عبدالحسین معزی با بیان اینکه حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر دو کار عمده نظارت بر انجام امور در جهت شرع و فقه و نظارت بر موقوفات در هلال احمر است ، گفت: وظیفه ما هدایت و راهنمایی جامعه به سمت انجام امور به درستی است و در حکم اینجانب از سوی رهبر معظم انقلاب ارتقای فرهنگ دینی در جامعه از وظایف من در هلال احمر است.
 
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه اینکه در هر استان یک مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر فعالیت دارد، افزود: در هر شعبه که دارای پنج نفر نیرو به بالاست نماز جماعت با حضور یک روحانی برپا می شود وی دقایقی کوتاه به سوالات شرعی پاسخ می دهد.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: افزایش سرمایه اجتماعی هلال احمر یکی از اهداف و سیاست‌های در دستور کار است .
 
محسن ذاکریان افزود: اگر به دنبال مشارکت گیری از مردم به معنای عام هستیم، راهبرد محوری ما افزایش سرمایه های اجتماعی است .
 
وی اظهار کرد : ورود به حوزه های علمیه و تقویت ارتباطات در این بخش در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی و بهره بردن از ظرفیت طلاب در امر امداد رسانی در ابعاد مختلف است.
 
وی گفت: ارتباط فعال با ائمه جماعات نیز در استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه و مساجد بسیار راهگشاست .
 
ذاکریان بیان کرد: نباید به دنبال کانون‌های طلاب فعال باشیم و با ارایه آموزشهای لازم و مورد نیاز اقدام کرد.
 
وی اظهار کرد: از سه ماه پیش طرح طاها با هدف ایجاد بدنه تخصصی امداد و نجات در طلاب آغاز شد که تا کنون 100 نفر از طلاب علاقه‌مند شناسایی شدند .
 
مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: این حرکت و تداوم آن همگام با اهداف مورد نظر با پیگیری امور و همکاری مدیران شعب است.
 
وی افزود: در برنامه امسال شناسایی و ساماندهی 200 طلبه علاقمند و پای کار در دستور کار است و انتظار داریم این امر در تمامی شهرستانها محقق شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان