ویژگی جدید آیفون: صدای مشابه شما در ۱۵ دقیقه!

اپل، ویژگی جدیدی را که به آیفون‌ها و آی‌پد‌ها اجازه می‌دهد بازتولید دیجیتال صدای کاربر را بوجود آورند، معرفی کرده است.

ویژگی جدید آیفون: صدای مشابه شما در 15 دقیقه!

اپل، ویژگی جدیدی را که به آیفون‌ها و آی‌پد‌ها اجازه می‌دهد بازتولید دیجیتال صدای کاربر را بوجود آورند، معرفی کرده است.

ویژگی صدای شخصی (Personal Voice) که به عنوان بخشی از iOS 17 معرفی می‌شود، با ویژگی گفتار زنده (Live Speech) کار می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که صدای خود را ضبط کرده و با دیگران در تماس‌های صوتی یا پلتفرم‌هایی مانند FaceTime ارتباط برقرار کنند.

کاربران می‌توانند با خواندن متنی رندم همراه با پیشنهادهای متنی صدای خود را برای 15 دقیقه روی آیفون یا آی‌پد ضبط کنند.

سپس ویژگی گفتار زنده به کاربران اجازه می‌دهد تا پیام‌های خود را روی دستگاه تایپ کنند تا بصورت صوتی خوانده شوند.

اگر از عبارات خاصی بیش از حد استفاده کنید، می‌توانید آنها را به عنوان میان‌برها ذخیره کنید.

اگر مدل صدای شخصی ایجاد کرده باشید، می‌توانید عبارات را با صدای خود پخش کنید، در غیر این صورت توسط دستیار دیجیتال دستگاه یعنی Siri خوانده می‌شود.

این ویژگی برای افرادی که با برخی شرایط خاص مانند ALS (امیوتروفیک لاترال اسکلروز) روبرو هستند که ممکن است در آینده توانایی صحبت کردن را از دست دهند، طراحی شده است.

فیلیپ گرین، عضو هیئت مدیره و دفاع کننده ALS در خیریه Team Gleason، از زمان تشخیص ALS در سال 2018، تغییرات قابل توجهی روی صدای خود تجربه کرده است.

وی گفت: “در پایان روز، مهمترین چیز این است که بتوانید با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنید. اگر بتوانید به آنها بگویید که آنها را دوست دارید، با صدایی که شبیه به صدای شما است، تفاوت زیادی دارد، و اینکه بتوانید صدای مصنوعی خود را در آیفون خود در فقط 15 دقیقه ایجاد کنید، خارق‌العاده است.”

این ویژگی از بین ابزارهای جدید دیگری است که در این سال بر روی دستگاه‌های اپل عرضه خواهد شد، هرچند شرکت نمی‌خواهد درباره زمان عرضه آنها بیشتری بدهد.

یکی دیگر از این ابزارها، Point And Speak نام دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد که انگشت خود را به سمت چیزی در جلوی دوربین بگیرند و برنامه، متن روی آن یا نزدیک آن را بخواند. به عنوان مثال، فردی از آن برای خواندن متن روی دکمه‌های مایکروویو استفاده می‌کند.

این ویژگی فقط روی دستگاه‌های اپل با حسگر LIDAR ساخته شده کار می‌کند که در بین مدل‌های گران‌قیمتتر آیفون و آی‌پد این شرکت قرار دارند.

این خبر قبل از کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی در تاریخ 5 ژوئن، که انتظار می‌رود اپل در آنها هدست واقعیت مجازی خود را معرفی کند، منتشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان