بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی یلواستون

پارک ملی یلواستون (Yellowstone National Park) یکی از جاذبه‌های برجسته آمریکا به شمار می‌رود که در سراسر جهان از شهرت قابل‌توجهی برخوردار است. همین نیز سبب شده تا افراد بسیار زیادی به آنجا هجوم بیاورند اما باید توجه داشت که زمان مناسبی را برای بازدید از اینجا انتخاب کرد تا بتوان از همه زیبایی‌های آن لذت برد. در ادامه همراه با ما باشید.

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی یلواستون

پارک ملی یلواستون (Yellowstone National Park) یکی از جاذبه‌های برجسته آمریکا به شمار می‌رود که در سراسر جهان از شهرت قابل‌توجهی برخوردار است. همین نیز سبب شده تا افراد بسیار زیادی به آنجا هجوم بیاورند اما باید توجه داشت که زمان مناسبی را برای بازدید از اینجا انتخاب کرد تا بتوان از همه زیبایی‌های آن لذت برد. در ادامه همراه با ما باشید.

چرا باید از یلواستون دیدن کرد؟

یکی از اولین موارد جذاب درباره یلواستون، فعالیت‌های باورنکردنی آبفشان‌ها در آن است و معروف‌ترین آن نیز Old Faithful نام دارد که حدود 20 بار در روز فوران می‌کند. بدون شک، آب‌فشان‌ها و چشمه‌های آب گرم بخشی بزرگ از تبدیل شدن یلواستون به یک مقصد گردشگری ارزشمند و جذاب هستند. با این حال، در این پارک ملی 2 میلیون هکتاری جاذبه‌های دیگری نیز وجود دارند.

این پارک ملی در سال 1872 میلادی تأسیس شده و بسیاری از افراد معتقد هستند که اولین پارک ملی جهان است و مشهورترین آبگرم‌ها و آب‌فشان‌های زمین را دارد. یکی دیگر از زیبایی‌های اینجا، دره بزرگ یلواستون (Grand Canyon of the Yellowstone) است که بیش از 32 کیلومتر طول و 304 متر عمق دارد و درون آن نیز رودخانه‌ای خروشان در جریان است.

BlueBarronPhoto/Shutterstock

BlueBarronPhoto/Shutterstock

بهترین زمان برای سفر به یلواستون چه زمانی است؟

اگر می‌خواهید یک سفر ایدئال به پارک ملی یلواستون داشته باشید، پس بهتر است که بین اواسط ژوئن تا اواسط سپتامبر به آنجا بروید. این زمان، گرم‌ترین موقع سال برای بازدید از پارک است و سفر شما را راحت‌تر خواهد کرد.

در این موقع از سال، نیازی نیست نسبت به هوای سرد، برف، یخ‌بندان یا بسته شدن جاده‌ها نگران باشید. این زمان همچنین برای کمپ زدن نیز عالی است. تنها نکته منفی درباره سفر در این موقع از سال به پارک ملی یلواستون، جمعیت بسیار زیادی است که در اینجا حضور خواهند داشت. علاوه بر این، احتمال بارش باران نیز در این موقع از سال وجود دارد و بیشترین بارش باران نیز از ماه مه تا سپتامبر می‌بارد.

Max Studio/Shutterstock

Max Studio/Shutterstock

ارزان‌ترین زمان سفر به یلواستون

ارزان‌ترین زمان برای بازدید از پارک ملی یلواستون در فصول کم رفت و آمد و خارج از اوج فصل گردشگری است و اساساً هر زمانی خارج از تابستان کوتاه و سه ماهه را شامل می‌شود، تابستانی که اوج فصل گردشگری در اینجا محسوب می‌شود. میانه آوریل،‌ اواخر سپتامبر و اکتبر زمان‌های ایدئالی برای رزرو پروازهای ارزان، اجازه ماشین و محل اقامت است.

از آنجایی که بیشتر بازدیدکنندگان یلواستون در ماه‌های ژوئن، ژوئیه و اوت به اینجا می‌آید، برنامه‌ریزی سفر قبل یا بعد از این ماه‌ها می‌تواند سفری مقرون‌به‌صرفه و ارزان را برای شما به همراه داشته باشد. با تقاضای کمتر برای هتل‌ها و پروازها، از هزینه‌های سفر کاسته می‌شود و تعطیلات بهتر و دلنشین‌تری برای شما به ارمغان می‌آید.

خلوت‌ترین زمان برای بازدید از پارک ملی یلواستون

خلوت‌ترین زمان در پارک ملی یلواستون، ماه‌های آوریل و اکتبر است. از آنجایی که هتل‌ها و اقامتگاه‌های پارک در اواخر آوریل باز می‌شوند و معمولاً در اواسط اکتبر درب‌های خود را می‌بندند، کمتر کسی در این طول این دو ماه راهی اینجا می‌شود.

اگر دوست دارید تا در اوایل بهار به اینجا سفر کنید و از آب‌وهوای دلنشین آن لذت ببرید، بهتر است سفر خود را در اواخر آوریل انجام بدهید تا گزینه‌های بیشتری برای اقامت داشته باشید. علاوه بر این، در این موقع از سال شما شانس بسیار بیشتری برای تماشای حیوانات مختلف را خواهید داشت. اوایل یا میانه ماه اکتبر نیز برای سفری پاییزی به پارک ملی یلواستون مناسب است.

Snehit Photo/Shutterstock

Snehit Photo/Shutterstock

بدترین زمان رفتن به یلواستون

بدترین زمان برای سفر به یلواستون در فصل زمستان و اوایل بهار است؛ از میانه دسامبر تا مارس، مسافران بسیار اندکی تصمیم می‌گیرند تا به دل این پارک بروند و با شرایط آب‌وهوایی دشوار، برف و یخ روبه‌رو شوند. البته باید گفت که بسته به هدف شما از سفر، ممکن است زمان‌های دیگری نیز برای سفر بد باشند.

اگر به دنبال سفری مقرون‌به‌صرفه هستید، پس سفر در ماه‌های ژوئن، ژوئیه و اوت اصلاً مناسب نیست چراکه در طی همین مدت سه ماهه بیش از 2 میلیون نفر از پارک ملی یلواستون دیدن می‌کنند و همین نیز باعث می‌شود تا هزینه پرواز و هتل به طور قابل‌توجهی زیاد شود.

اگر به دنبال سفری به دور از جمعیت بسیار زیاد هستید، پس بدترین زمان سفر به پارک ملی یلواستون در ماه ژوئن، ژوئیه، اوت و به‌خصوص ژوئیه است. در این زمان گردشگران بسیار زیادی به پارک سفر می‌کنند و همین نیز باعث شلوغی زیاد اینجا می‌شود.

اگر به دنبال آب‌وهوای ایدئال و خوب هستید، پس سفر در ماه مارس یا اوایل آوریل، بدترین زمان است چراکه دمای سرد هوا در این موقع از سال و همچنین آب شدن برف و یخ‎‌ها و گل‌آلود شدن بسیاری از مسیرها و داخل پارک، سبب می‌شود تا نتوانید سفری لذت‌بخش را تجربه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان