کدام فیلم صدرنشین جدول منتقدان کن شد؟

در حالی که یک سوم از فیلم‌های بخش مسابقه اصلی جشنواره کن به نمایش گذاشته شده‌اند، تاکنون فیلم «درباره علف‌های خشک» ساخته «نوری بیلگه جیلان» بالاترین نمره را کسب کرده است.

در حالی که یک سوم از فیلم‌های بخش مسابقه اصلی جشنواره کن به نمایش گذاشته شده‌اند، تاکنون فیلم «درباره علف‌های خشک» ساخته «نوری بیلگه جیلان» بالاترین نمره را کسب کرده است.

به گزارش ایسنا، «درباره علف‌های خشک» اثر «نوری بیلگه جیلان» با میانگین نمره 2.9، رتبه اول جدول منتقدان اسکرین در جشنواره کن 2023 را به خود اختصاص داده است و پس از آن و با فاصله اندک اثر جدید «جاناتان گلیزر» با عنوان «منطقه مورد علاقه»با نمره 2.8 قرار دارد.

«درباره علف‌های خشک» که هفتمین فیلم «جیلان» است که در بخش رقابتی کن رونمایی می‌شود بالاترین امتیاز (4 از 5 ستاره) را از «رابی کولین» از تلگراف، «میشل سیمنت» ازنشریه پوزیتیف و احمد شاوکی منتقد سایت عربی «فی‌الفن» دریافت کرد.

«جیلان» در سال 2014 نیز با فیلم «خواب زمستانی» موفق به کسب جایزه نخل طلای بهترین فیلم کن شده است.

ساخته سه ساعت و 17 دقیقه‌ای «نوری بیلگه جیلان» که پس از فیلم سه ساعت و 26 دقیقه‌ای «قاتلان ماه کامل» ساخته «مارتین اسکورسیزی»، طولانی‌ترین فیلم جشنواره کن است، روایتگر داستان معلم هنر در روستایی به نام سامت است که مدرسه‌اش در منطقه‌ای قرار دارد که اساساً دو فصل دارد: برف و چمن زرد. او در وجودش مجذوب دختر دانشجوی جوانی به نام سویم می‌شود که سعی می‌کند او را راهنمایی کند اما ...»

«هیولا» ساخته «هیروکازو کورئیدا» با امتیاز 2.3، «بازگشت به خانه» به کارگردان «کاترین کورزینی» با امتیاز 2، «جوانی» از «وانگ بینگ» (2.8)، «مگس‌های سیاه» به کارگردانی «ژان-استفان ساوار» با امتیاز 1.3، «چهار دختر» ساخته «کوثر بن هنیه» کارگردان و نویسنده اهل تونس با امتیاز 2.3، فیلم‌هایی هستند که تاکنون در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن به نمایش گذاشته شده‌اند.

«روبن اوستلوند» سینماگر سوئدی که سال گذشته با فیلم «مثلت غم» برنده نخل طلای بهترین فیلم شد، ریاست هیات داوران جشنواره کن را بر عهده دارد.

12 منتقد سینمایی از نشریه‌هایی چون لس آنجلس تایمز، گاردین، تلگراف، دای‌زیت آلمان، مجله فیلم پوزتیف، لومند فرانسه، مجله تایم و اسکرین، به فیلم‌های بخش مسابقه اصلی از یک تا پنج ستاره نمره می‌دهد و این نمرات در جدول منتقدان اسکرین منتشر می‌شود.

هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن از 16 تا 27 می (26 اردیبهشت تا 6 خرداد 1402) در جنوب فرانسه برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان