دردهای کودکان را جدی بگیرید

در استفراغ سبز رنگ صفراوی نیز حتماً باید به پزشک مراجعه شود و برآمدگی شکم و عدم دفع مدفوع و استفراغ بخصوص صفراوی علامت خطر است.

دردهای کودکان را جدی بگیرید

 یک فوق تخصص جراحی کودکان گفت: درد نشانه‌ای از بروز اتفاقی غیرعادی در عضوی از بدن است و به ویژه در مورد کودکان نباید به آن بی‌توجهی شود.
دکتر آزیتا پرویزی زاده به دردهای با اهمیت‌تر از نظر نیاز به بررسی و مراجعه به پزشک اشاره کرد و گفت: درد شکم در کودکان شش ماه تا پنج سال که به صورت کولیکی باشد -بخصوص اگر با جمع کردن زانوها به داخل شکم همراه باشد - مشکوک به فرو رفتن روده ها در یکدیگر است که گاهی در مواردی که طولانی باشد با دفع خون مدفوع و یا مدفوع ژله ای رنگ همراه خواهد بود و قطعا نیازمند مراجعه به پزشک است.
 
 پرویزی زاده با بیان اینکه دردهای شکمی که کودک اجازه لمس شکم را ندهد نیز نیاز به بررسی دارد، گفت: در دردهای شدید زیر شکم که با جیغ زدن یکسره و طولانی کودک همراه باشد، در دخترها امکان پیچ خوردن تخمدان  در پسرها نیز ترشح بیضه و پیچ خوردن بیضه مطرح است که زمان طلایی برای نجات آن کمتر از شش ساعت می باشد.
 
به گفته این فوق تخصص جراحی کودکان، درد قسمتهای زیر شکم و متمایل به راست احتمال ورم آپاندیس را مطرح می‌کند و دردی که با تورم و قرمزی ناحیه کشاله ران باشد، باید شک به فتق گیر کرده داشت.
 

بیشتربخوانید:

 
 
 
 
پرویزی زاده در ادامه با بیان اینکه در یک شیرخوار با حال عمومی خوب که به صورت ناگهانی دچار بی‌قراری و نخوردن شیر و استفراغ شده احتمال چرخش روده ها را باید در نظر داشت گفت: در این مورد  بایدحتما به پزشک مراجعه شود، به خصوص اگر مدفوع خونی و یا حاوی رگه های خون تیره داشته باشد. 
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهن عنوان کرد: در استفراغ سبز رنگ صفراوی نیز حتماً باید به پزشک مراجعه شود و برآمدگی شکم و عدم دفع مدفوع و استفراغ بخصوص صفراوی علامت خطر است.
 
این پزشک متخصص با بیان اینکه درصورتی که لمس بیضه ها در پسر بچه ها دردناک باشد و با قرمزی ناحیه همراه باشد نیز حتما باید به پزشک مراجعه شود گفت: همچنین عدم نزول بیضه در پسر بچه ها نکته مهمی است که باید در سن 6 تا 18 ماهگی تحت عمل جراحی قرار بگیرد و حتماً در ویزیت های دوران نوزادی باید مد نظر قرار گرفته شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر