مطالعه جهانی درباره «کسب‌و‌کار از راه دور» ۶ تکنیک را به کارکنان معرفی می‌کند

کار در سفر؛ چگونه؟

شماره روزنامه: ۵۷۳۵ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۰۳/۲ ...

در دنیای به‌‌‌هم پیوسته امروزی، رویای کاوش در جهان با حفظ یک تجارت پر‌رونق، دیگر یک خیال نیست، بلکه برای بسیاری از کارآفرینان تبدیل به یک واقعیت شده است. با این حال، پیچیدگی‌‌‌های مدیریتی یک کسب‌و‌کار از راه دور هنگام سفر، در مناطق با زمان‌ها و فرهنگ‌‌‌های مختلف می‌تواند دلهره‌‌‌آور باشد. ممکن است از خود بپرسید که چگونه تعادل کاملی بین کار و ماجراجویی برقرار و موفقیت در هر دو را تضمین کنید. در این گزارش به عشایر دیجیتال مشتاق یا یک صاحب کسب‌و‌کار راه دور باتجربه که به دنبال اصلاح استراتژی‌‌‌های خود هستند، روش‌های مجهز کردن ابزارها و دانش لازم برای پیشرفت در این سبک زندگی منحصر به فرد پرداخته می‌شود. همچنین به عشایر دیجیتال توصیه می‌شود با خدمات آژانسی که در سفر استفاده می‌کنند، شریک شوند تا از این طریق کمیسیون دریافت کنند. کسب و کار از راه دور یک مدل کسب‌و‌کار است که در آن کارکنان خارج از یک دفتر سنتی، اغلب از خانه یا سایر مکان‌‌‌های غیر‌اداری کار می‌کنند.

کار از راه دور در سال‌های اخیر به‌‌‌ویژه پس از همه‌گیری کرونا به طور فزاینده‌‌‌ای محبوب شده است. پیشرفت‌‌‌های تکنولوژیک کار کارمندان را از هر نقطه‌‌‌ای با اتصال به اینترنت آسان‌‌‌تر کرده است. مدل‌‌‌های کسب‌و‌کار از راه دور مزایای زیادی از جمله افزایش انعطاف‌‌‌پذیری، کاهش هزینه‌‌‌های سربار و دسترسی به مجموعه‌‌‌ای از استعدادهای گسترده‌‌‌تر را ارائه می‌کنند، اگرچه چالش‌‌‌هایی نیز دارند.دورکاری این فرصت را به افراد می‌دهد تا همزمان با کار به هرکجا که بخواهند سفر کنند‌؛  تنها کافی است در هر نقطه‌‌‌ای از جهان که هستند با گوشی یا لپ‌‌‌تاپ خود به اینترنت وصل شوند و به کار خود مشغول شوند. سفر به دور دنیا در حین اداره یک کسب‌و‌کار از راه دور می‌تواند یک تجربه هیجان‌‌‌انگیز و رضایت‌‌‌بخش باشد. از همین رو شرکت شش نکته کلیدی را برای برای عملی کردن هرچه بیشتر این سبک کسب و کار توصیه کرده است.

ایجاد یک روال

ایجاد یک روال برای سفر به دور دنیا در حین اداره یک کسب‌و‌کار از راه دور بسیار مهم است. هنگام کار از راه دور، تلف کردن زمان و  مشغول شدن حواس‌‌‌ به  سمت سایر فعالیت‌‌‌ها طبیعی است. اما هنگامی که یک روال ایجاد می‌‌‌کنید، می‌توانید ساختار و نظمی ایجاد کنید که به شما کمک می‌کند متمرکز و سازنده بمانید. این  می‌تواند شامل تنظیم ساعات کاری منظم، استراحت و اختصاص زمانی برای مراقبت از خود و آرامش باشد. همچنین‌ ایجاد یک فضای کاری راحت و یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد برای اطمینان از اینکه می‌توانید به طور موثر کار کنید، ضروری است. مهم‌تر از آن، پایبندی به یک روال به شما کمک می‌کند استرس را مدیریت کنید و حس عادی بودن را در زندگی روزمره خود حفظ کنید.

در اولویت قرار دادن ارتباطات

برقراری ارتباط یکی دیگر از نکاتی است که باید هنگام اجرای یک کسب‌و‌کار از راه دور در حین سفر به دنیا اولویت‌‌‌بندی کرد. ارتباط موثر تضمین می‌کند که تیم شما با وجود فاصله و زمان متفاوت، همچنان آگاه، متصل و همسو با اهداف تجاری باقی بماند. به عنوان مثال، مشاغل بازاریابی چند‌سطحی (MLM) نیاز دارند که یک پروتکل ارتباطی واضح تنظیم کنند. اینها شامل انتخاب ابزارهای مناسب مانند برنامه‌‌‌های پیام‌رسانی فوری، پلتفرم‌‌‌های کنفرانس ویدئویی و نرم‌‌‌افزار مدیریت پروژه است. به همین ترتیب، برنامه‌‌‌ریزی منظم چک-این‌‌‌ها و جلسات، با در نظر گرفتن مناطق زمانی متفاوت، برای نگه داشتن اعضای تیم در همان صفحه ضروری است. علاوه بر این، پاسخگویی به انواع پیام‌‌‌های اعضای تیم، فرهنگ شفافیت و همکاری را تقویت می‌کند. این امر به ایجاد اعتماد و حفظ روابط قوی در تیم می‌انجامد و به کسب‌و‌کار افراد در حین کشف افق‌‌‌های جدید کمک می‌کند.

سرمایه‌گذاری روی فناوری قابل اعتماد

هنگام کار از راه دور، فناوری راه نجات شماست. بنابراین داشتن سخت‌افزار و نرم‌افزار قابل اعتماد برای اطمینان از اینکه می‌توانید به طور موثر کار کنید، ضروری است. این به معنای استفاده از دستگاه‌‌‌های با کیفیت بالا، مانند لپ‌‌‌تاپ، تلفن‌‌‌های هوشمند و سایر دستگاه‌‌‌های دیجیتال و اتصالات اینترنتی قابل اعتماد برای حفظ ارتباط با مشتریان و همکاران برای مدیریت کسب‌و‌کارتان است. هنگام سرمایه‌گذاری روی این فناوری‌‌‌ها، می‌توانید عواملی مانند لپ‌‌‌تاپ ضدآب، تلفن مقاوم و دوام باتری را در نظر بگیرید که می‌تواند کسب‌و‌کار شما را در حین سفر به خوبی مدیریت کند؛ زیرا فناوری قابل اعتماد تضمین می‌‌‌‌کند که می‌توانید به طور موثر کار کنید، در ارتباط بمانید و ضرب‌‌‌الاجل‌‌‌ها را رعایت کنید، حتی زمانی که در محیط‌‌‌های چالش‌برانگیز قرار گرفته‌‌‌اید.

تفویض اختیار و قدرت به تیم

هنگام راه‌اندازی یک تجارت از راه دور در حین سفر ، واگذاری وظایف و توانمندسازی تیم برای تصمیم‌گیری ضروری است. این به معنای سپردن مسوولیت و دادن آزادی عمل به آنها بدون نیاز به تایید مداوم یا مدیریت خرد است. با این حال، تفویض اختیار و توانمندسازی موثر، روحیه و بهره‌‌‌وری اعضا را افزایش می‌دهد و منجر به نتایج بهتر می‌شود. اینها شامل تخصیص وظایف بر اساس نقاط قوت و مهارت‌‌‌های اعضای تیم می‌شود. علاوه بر این، اگر ارتباطات باز را تشویق و فرهنگ همکاری را تقویت کنید، کمک خواهد کرد که تیم شما احساس ارزشمندی کرده و در موفقیت کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کند.

تعیین انتظارات واقع‌‌‌بینانه

تعیین انتظارات واقع‌‌‌بینانه مستلزم این است که با خود و دیگران در مورد میزان کاری که می‌توانید به طور واقع‌‌‌بینانه در حال سفر انجام دهید، صادق باشید. گاهی اوقات، شرایط غیرمنتظره‌‌‌ای ممکن است اتفاق بیفتد، اما اگر چالش‌‌‌ها یا مسائلی را که در این فرآیند به وجود می‌‌‌آید به دقت پیش‌بینی و تجزیه و تحلیل کنید، می‌توانید از بسیاری از آنها اجتناب کنید. همچنین بسیار مهم است که منعطف و سازگار باشید، زیرا این موارد به شما اجازه می‌دهد تا چالش‌‌‌های غیرمنتظره و تغییرات برنامه را به راحتی مدیریت کنید. این ممکن است شامل تنظیم ساعات کاری شما برای تطبیق با تفاوت‌‌‌های منطقه زمانی یا یافتن مکان‌‌‌های کاری جایگزین در زمانی که برنامه‌‌‌های اصلی شما از بین می‌رود، باشد.

منظم ماندن

وقتی در حال سفر هستید چیزهای زیادی در ذهن شما می‌‌‌گذرد. این موارد می‌تواند شامل زمان و نحوه رسیدن به مقصد، تعداد مکان‌‌‌هایی که باید بازدید کنید و تعداد افرادی که در طول سفر خود ملاقات می‌‌‌کنید، باشد. بنابراین هنگامی که نیاز به سازمان‌دهی بیشتر دارید، تمرکز بر سایر موارد ضروری که توجه شما را می‌‌‌طلبد، آسان است. استفاده از ابزارهایی مانند تقویم، فهرست کارها و نرم‌‌‌افزار مدیریت پروژه برای پیگیری ضرب‌‌‌الاجل‌‌‌ها، جلسات و وظایف به شما کمک می‌کند تا با اطمینان امور را سازمان‌دهی کنید. همچنین استفاده از فضای ذخیره‌‌‌سازی ابری برای دسترسی به فایل‌‌‌های ضروری از هر نقطه در سراسر جهان می‌تواند باعث شود کارها را راحت‌‌‌تر انجام دهید. این موضوع برای ایجاد تعادل بین کار و سفر و موفقیت در کسب‌وکار راه دور شما بسیار مهم است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان