گروه خودروسازی سایپا اخیرا با ارسال پیامکی به مشتریانی که از این شرکت خودروی تیبا خریداری کرده اند، از آنها درخواست کرده در اولین فرصت به یکی از نمایندگی های تعمیرگاهی سایپا مراجعه کنند. این فراخوان به خاطر گرم شدن دسته سیم ورودی به رله باکس صادر شده است.
در متن پیامک ارسالی به مشتریان آمده:
مالک محترم خودرو تیبا، خودروی شما به جهت حصول اطمینان از سلامت کامل آن و عدم وجود نقص احتمالی در سیم کشی کنار رله باکس نیاز به بازبینی فوری و خدمات خارج از دوره دارد. لطفا در اسرع وقت به نزدیکترین نمایندگی مجاز شرکت سایپا یدک مراجعه نمایید. بدیهی است مسئولیت پیامد عدم مراجعه به عهده مالک خودرو می باشد.

این فراخوان سایپا را می توان یک حرکت بسیار مثبت در نظر گرفت، چندی پیش این شرکت برای رفع نقص سگ دست سایپا 131 نیز فراخوان داده بود.
ناگفته نماند اعلام فراخوان امری است که در صنعت خودروی جهان بسیار رواج دارد. این مساله در کنار هزینه هایی که برای یک کمپانی در پی دارد، نوعی حس اعتماد و اطمینان را نیز در مشتریان ایجاد می کند. همین چند روز قبل بود که هیوندای در آمریکا برای حدود 600 هزار سانتافه، سوناتا و جنسیس فراخوان صادر کرد.
با این حال سایپا در متن ارسالی خود به شکل دقیق مشخص نکرده است که عوارض عدم مراجعه احتمالی به نمایندگی ها چه خواهد بود و آیا تاکنون از بابت نقص فنی در سیم کشی خسارات مادی یا جانی ای متوجه مشتریان شده است یا خیر.