بهترین موزه‌های عجیب اروپا

هر فردی در زندگی خودش چیز خاصی دارد که برای آن اشتیاق و شور زیادی دارد. چه بازی گلف باشد و چه نجوم یا ساختن خانه‌های مینیاتوری، هر فردی سعی دارد تا علایق خودش را دنبال کند و این در حالی است که یادگیری چیزهای جدید می‌تواند به ما نشان بدهد که تا چه اندازه جهان گسترده است.

بهترین موزه‌های عجیب اروپا

هر فردی در زندگی خودش چیز خاصی دارد که برای آن اشتیاق و شور زیادی دارد. چه بازی گلف باشد و چه نجوم یا ساختن خانه‌های مینیاتوری، هر فردی سعی دارد تا علایق خودش را دنبال کند و این در حالی است که یادگیری چیزهای جدید می‌تواند به ما نشان بدهد که تا چه اندازه جهان گسترده است.

بنابراین رفتن به موزه‌های خاص و منحصربه‌فرد که بتواند دید ما نسبت به جهان را باز کنند، مطمئناً می‌تواند اوقات خوش و جالبی را رقم بزند. همان‌طور که بازدیدکنندگان موزه فراگیلند (Froggyland museum) در کرواسی نیز به‌خوبی این موضوع را متوجه شدند. در این مطلب نیز قصد داریم به معرفی موزه‌های عجیب در سراسر اروپا بپردازیم.

گرچه شهرهای اروپا از نظر گالری‌ها و موزه‌های ملی غنی هستند اما در میان آن‌ها، موزه‌های عجیب و غریبی نیز به چشم می‎‌خورند که کاوش در میان آن‌ها می‌تواند بسیار جالب‌توجه باشد. با این حال، همه موزه‌های عجیب ارزش بازدید ندارند. برای اینکه بتوانید موزه‌های خوب و عجیب را بشناسید و بازدیدی دلنشین از آن‌ها داشته باشید، در ادامه این مطلب همراه با ما باشید.

5. موزه کالسکه امپراتوری وین

موزه کالسکه امپراتوری (The Imperial Carriage Museum) در وین اتریش واقع شده و رشد حمل‌ونقل از دوران گذشته را به نمایش می‌گذارد. بازدیدکنندگان از این موزه می‌توانند تصویری تماشایی و خیره‌کننده از زندگی دربار را شاهد باشند و بسیاری از کالسکه‌های تاریخی اصیل از دوران ملکه سیسی تا دهه 1900 میلادی را به چشم ببینند. هزینه ورودی این موزه 12 یورو است اما افراد زیر 19 سال می‌توانند به‌صورت رایگان وارد آن شوند.

4. موزه هنر نمایشگاه پاریس

پاریس شهری است که توجه گردشگران بسیار زیادی را به خودش جلب می‌‎کند و کاری می‌کند تا گردشگران برای سفرهای بیشتری به این شهر سفر کنند. اگر قبلا از جاهای دیدنی برجسته و بزرگ این شهر دیدن کرده‌اید یا اینکه می‌خواهید سفری متفاوت به شهر پاریس داشته باشید، موزه عجیب و غریب هنر فوراین (Musée des Arts Forains) یا موزه هنر نمایشگاه (The Fairground Art Museum) می‌تواند اوقات جالب‌توجهی و متفاوتی را برای شما رقم بزند و تجربه‌ای دلنشین و ماندگار را به ارمغان بیاورد.

این موزه به‌عنوان دنیای رؤیاها توصیف شده و مملو از قفسه عجایب، کارناوال‌ها، باغ‌های باورنکردنی و نمایشگاه‌های تفریحی Belle Epoque است. قالب تعاملی این موزه نیز سبب شده تا بازدیدکنندگان بتواند راحتی بیشتری داشته باشند و این موزه از موزه‌های سنتی کاملاً متفاوت باشد. تورهای داخل موزه حدود 1.5 ساعت طول می‌کشند و هزینه آن‌ها نیز 19 یورو برای بزرگسالان و 13 یورو برای کودکان بین 4 تا 11 سال است.

3. موزه محفل جادویی لندن

محفل جادویی خودش را مشهورترین انجمن جادوگری در جهان معرفی می‌کند و دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد. حتی پادشاه تازه تاج‌گذاری شده انگلیس یعنی چارلز سوم نیز یک عضو افتخاری از این محفل به شمار می‌رود. موزه محفل جادویی (Magic Circle Museum) مکانی مسحورکننده برای علاقه‌مندان به شعبده‌بازی و جادو به شمار می‎رود.

اینجا گنجینه‎‌ای از اقلام مختلف به نمایش گذاشته شده که روایتی از جادو و شعبده‌بازی را به نمایش می‌گذارند و شامل کفش‌هایی است که دینامو به هنگام قدم زدن در رودخانه تیمز پوشیده بود و همچنین اولین کتاب نوشته شده به انگلیسی درباره جادو مربوط به حدود 400 سال قبل در آن قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق رویدادهای عمومی برنامه‌ریزی شده از این موزه دیدن کنند.

2. موزه شیشه‌های رنگی – کراکوف

لهستان یکی از بهترین موزه‌های عجیب‌وغریب اروپا را درون خودش جای داده و این موزه نیز موزه شیشه‌های رنگی (Stained Glass Museum) در شهر کراکوف است. این موزه دارای تاریخچه‌ای غنی است و از سال 1902 میلادی به‌عنوان کارگاه ساخت شیشه رنگی استفاده می‌شد و حتی در طول جنگ جهانی دوم نیز به فعالیت خودش ادامه داد. تورهای راهنمای این موزه به مبلغ 9 یورو از سه‌شنبه تا شنبه برگزار می‌شوند.

1. موزه پیشاهنگی وین

علاوه بر موزه کالسکه امپراتوری در شهر وین، موزه عجیب‌وغریب دیگری نیز در این شهر وجود دارد و آن نیز موزه پیشاهنگی (Scout Museum) است که توانسته توجه و همچنین تحسین بازدیدکنندگان را به دست بیاورد. این موزه به‌خاطر داستان‌سرایی شگفت‌انگیزش درباره تاریخ جنبش کوت و نمایشگاه‌های مرتباً به روز شده آن در همین رابطه ستایش شده است. هزینه ورودی به این موزه 4 یورو برای بزرگسالان و 2 یورو برای افراد زیر 18 سال است و همین نیز سبب می‌شود تا بازدید از این موزه برای علاقه‌مندان به پیشاهنگی مقرون‌به‌صرفه باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان