گزارش مشرق از بیست و دومین هفته اعتراضات در سرزمین های اشغالی؛

تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری مخالفان دولت نتانیاهو در مرکز تل آویو +عکس و فیلم

مخالفان دولت راستگرای بنیامین نتانیاهو برای بیست و دومین هفته متوالی به خیابان های تل آویو آمده و تظاهرات کردند.

سرویس جهان مشرق - جریان اپوزوسیون دولت نتانیاهو کماکان به سازماندهی تظاهرات علیه دولت راستگری نتانیاهو در داخل و خارج از سرزمین های اشغالی ادامه می دهد. سرزمین های اشغالی هفته به هفته شاهد حضور تظاهر کنندکان مخالف دولت نتانیاهو و طرح اصلاحات قضائی است. در بیست و دومین هفته اعتراضات در سرزمین های اشغالی، به گفته رسانه های عبری زبان، حدود صد هزار نفر در مرکز تل آویو حضور پیدا کردند.

در پایان این تظاهرات، معترضان با ورود به بزرگراه ایالون، تردد در ایالون را در هر دو طرف آن مسدود کرده و اقدام به روشن کردن آتش کردند. یایر لاپید، رهبر اپوزیسیون در جریان حضور در تجمعات سخنرانی کرد و در آنجا به خشونت علیه معترضان در مقابل خانه بنیامین نتانیاهو اشاره و اعلام کرد "ما خشونت علیه اسرائیلی ها را که برای تظاهرات بیرون می روند، نمی پذیریم، خشونت پلیس علیه تظاهرکنندگان در شب گذشته، جدی و خطرناک است".

تظاهرات 100 هزار نفری مخالفان دولت نتانیاهو در مرکز تل آویو +عکس و فیلم

در شب پیش از برگزاری تظاهرات نیز، مخالفان نتانیاهو در نزدیکی محل سکومت وی در قدس اشغالی تجمع کرده بودند که پلیس رژیم صهیونیستی به شکل خشونت آمیزی تظاهر کنندگان را سرکوب کرد. مقامات رژیم صهیونیستی حتی در خارج از سرزمین های اشغالی نیز مورد اعتراض مخالفان اصلاحات قضائی هستند. سیمخا روتمن، رئیس کمیته قانون اساسی، در چارچوب سفر خود به نیویورک در ایالات متحده در یک کنفرانس شرکت کرد که با تعدادی از معترضانی که برای اعتراض به اصلاحات قضائی آمده بودند، مواجه شد.

همچنین، در سایه تداوم بحران در روابط دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به نظر می‌رسد که کاخ سفید قصد ندارد به این زودی‌ها از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن دعوت به عمل آورد.وبگاه «عرب 48» با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت: دولت جو بایدن قصد دارد به جای نتانیاهو از «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی برای سفر به واشنگتن، دعوت به عمل آورد.

بر اساس نتایج جدید ترین نظرسنجی که توسط شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی صورت گرفت است، در صورت برگزاری انتخابات مجدد در سرزمین های اشغالی، ائتلاف نتانیاهو 53 کرسی را کسب خواهد کرد. این در حالی است که تعداد کرسی‌های این اردوگاه در آخرین انتخابات 64 کرسی بود. بر پایه این نظرسنجی، احزاب حاضر در جناح اپوزیسیون نیز در صورت برگزاری انتخابات مجدد 67 کرسی را کسب خواهند کرد و به راحتی قادر به تشکیل دولت خواهند بود.

تظاهرات 100 هزار نفری مخالفان دولت نتانیاهو در مرکز تل آویو +عکس و فیلم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان