راهنمای بازدید از ونیز سبز فرانسه

ماریس پویتوین (Marais Poitevin) یکی از جاهای دیدنی و تماشایی فرانسه به شمار می‌رود که از آن به‌عنوان ونیز سبز فرانسه نیز یاد می‌کنند

راهنمای بازدید از ونیز سبز فرانسه

ماریس پویتوین (Marais Poitevin) یکی از جاهای دیدنی و تماشایی فرانسه به شمار می‌رود که از آن به‌عنوان ونیز سبز فرانسه نیز یاد می‌کنند. در اینجا، شاخه‌های درختان سطح کانال‌های آب را پوشانده‌اند و مناظر خیره‌کننده و تماشایی را رقم زده‌اند. این کانال‌ها و رودخانه‌های هزارتو مانند مصنوعی و ساخت انسان توسط نسل‌های متوالی از باغبانان شکل گرفته‌اند و گشت‌وگذار در میان آن‌ها با قایق یا دوچرخه‌سواری در کنار آن‌ها بسیار دلنشین است.

این مکان در ساحل اقیانوس اطلس واقع شده و به دلیل حیات‌وحش و تاریخ فرهنگی منحصربه‌فرد خودش تحت محافظت قرار دارد. راهبان بندیکتین قرن دهمی اولین کسانی بودند که شروع به حفر این کانال‌های زهکشی پر پیچ‌وخم کردند که می‌توان امروزه آن‌ها را مشاهده کرد. «ماریس پویتوین» به دو منطقه مجزا تقسیم می‌شود که شامل بخش کشاورزی، مزارع و روستاها در غرب و بخش وحشی و سرسبز آن در شرق است.

گشت‌وگذار در ونیز سبز فرانسه با دوچرخه

بدون شک، دوچرخه‌سواری در این فضای سبز و دلنشین می‌تواند بسیار جذاب باشد و اوقات بسیار خوشی را برای هر بازدیدکننده‌ای رقم بزند. با دوچرخه‌سواری در اینجا می‌توان از فضای بسیار زیبای رودخانه‎‌ها و کانال‌ها لذت برد، از روی پل‌ها و دروازه‌ها عبور کرد و خانه‌های سنگی با سقف سفالین و پنجره‌های زیبا را مشاهده کرد.

در منطقه «ماریس پویتوین» بیش از 850 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری مسطح وجود دارد که می‌توان از نیورت تا ساحل اقیانوس اطلس را رکاب زد. این مسیرهای دوچرخه‌سواری برای همه افراد با هر سن و توانایی‌ای مناسب هستند و شامل مسیرهای دوچرخه‌سواری محلی‌ای همچون Vendée Vélo می‌شوند و به مسیرهای طولانی‌ای همچون Vélo Francette نیز ختم می‌شوند.

گشت‌وگذار در ونیز سبز فرانسه با قایق

حس تاریخی و به دور از هیجان شهری در ماریس پویتوین سبب شده تا بتوان از گشت‌وگذار در اینجا بسیار لذت برد. قایق‌رانی در اینجا نیز می‌تواند سفر شما را تکمیل‌تر کند و اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. سفر به اینجا می‌تواند حسی از آزادی و آرامش را به شما القا کند به طوری که حس خواهید کرد از دنیا جدا هستید.

در نقاط مختلف «ماریس پویتوین» اسکله‌های کوچکی به چشم می‌خورند که می‌توان در آنجا قایق‌های کوچک پارک شده را مشاهده کرد. برخی از زیباترین اسکله‌ها نیز در روستاهای آرکیس (Arçais)، کولون (Coulon) و لا گارت (La Garette) واقع شده‌اند. راهنماهای محلی و باتجربه نیز علاوه بر اینکه شما را سوار قایق‌های خود می‌کنند، داستان‌هایی را نیز با شما به اشتراک می‌گذارند که می‌توانند گشت‌وگذار در این فضاهای سبز را برای شما بهتر کنند و سفری ماندگار و خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان بیاورند.

در روستای آرکیس 40 کیلومتر مسیر و کانال وجود دارد که می‌توان در میان آن‌ها قایق‌رانی کرد و این در حالی است که کناره‌های این مسیر را نیز درختان سرسبز فرا گرفته‌اند. قایق‎رانی دوساعته همراه با راهنما و تفسیر تاریخ و حیات‌وحش منطقه می‌تواند شما را بیشتر با اینجا آشنا کند. در روستا نیز می‎‌توان از فروشگاه‌های عتیقه‌فروشی نسبت به خرید سوغاتی اقدام کرد.

برای تماشای پرندگان محلی بهتر است که با یک قایق کوچک به پانتون در Ouiseaux de Marais Poitevin بروید که محل زندگی بیش از 75 گونه پرنده بومی است. برای آشنایی با تاریخ نیز به Benedictine Abbaye de St Pierre در میلزایس بروید. در اینجا بارک‌های سنتی شما را به مسیرهای مختلفی در میان کانال‌ها می‌برند و جاهای دیدنی مختلفی را به شما نشان می‌دهند.

مسیر دسترسی به ماریس پویتوین

از انگلیس و از نیوهاون در غرب ساسکس می‌توان با مسیرهای دریایی DFDS چهار یا پنج ساعته به Dieppe رسید و این در حالی است که می‌توان سفرهای دریایی شبانه همراه با محل اقامت را نیز رزرو کرد. پس از آن نیز سفری دلنشین و جذاب در دره لویر (Loire Valley) فرانسه به طول پنج ساعت را در پیش خواهید داشت که به لطف تاکستان‌ها و قلعه‌های زیبایش می‌تواند سفر شما را دلنشین‌تر نیز بکند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان