منچسترسیتی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیدار تیم‌های منچسترسیتی و اینتر میلان در چارچوب فینال لیگ‌ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در ورزشگاه المپیک آتاترک شهر استانبول با قضاوت سیمون مارسینیاک برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر منچسترسیتی به پایان رسید.

تیم فوتبال منچسترسیتی موفق شد با تک گل رودری اینتر را مغلوب کند و برای اولین بار مقام قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.
 
به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های منچسترسیتی و اینتر میلان در چارچوب فینال لیگ‌قهرمانان اروپا از ساعت 22:30 دقیقه در ورزشگاه المپیک آتاترک شهر استانبول با قضاوت سیمون مارسینیاک برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر منچسترسیتی به پایان رسید.
 
استادیوم المپیک آتاتورک استانبول برای دومین بار میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بود. اولین بار فینال رویایی و تاریخی لیورپول و میلان در سال 2005 در این ورزشگاه برگزار شده بود که قرمزهای آنفیلد موفق شدند بازی 3 بر صفر باخته را به تساوی بکشانند و در نهایت در ضربات پنالتی به قهرمانی دست پیدا کنند.
 
این 2 تیم برای اولین بار در لیگ‌قهرمانان باهم روبرو می‌شدند که شاگردان پپ گواردیولا این شانس را داشتند تا با توجه به قهرمانی در لیگ‌برتر و جام‌حذفی، سه‌گانه جذاب و رویایی را با اولین کسب جام لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ باشگاه خود به دست بیاورند که در این امر موفق بودند.
 
منچسترسیتی آخرین بار در سال 2021 راهی فینال شده بود که با شکست در مقابل چلسی به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کرد و آخرین حضور اینتر به سال 2010 برمی‌گردد که آن‌ها موفق شدند با برتری 2 بر صفر در مقابل بایرن‌مونیخ به مقام قهرمانی دست پیدا کنند.
 
هیچ کدام یک از تیم‌ها مصدوم یا محرومی نداشتند و کایل واکر، میلان اشکرینیار، هنریک مخیتاریان و آنخل کوریا آخرین مصدومان هر 2 تیم بودند که ریکاوری کردند و آماده بازی شده بودند.
 
دقیقه 3: پاس در عمق دی‌بروینه به هالند رسید و ضربه این بازیکن در موقعیت آفساید از بالای دروازه اینتر به بیرون رفت.
 
دقیقه 5: برناردو سیلوا روی پاس بلند رودری در سمت راست صاحب توپ شد، خرکت پا به توپ این بازیکن به داخل محوطه جریمه با یک ضربه کات‌دار تماشایی همراه شد، در حالی که آندره اونانا هم تسلیم شده بود، اما در میان بهت هواداران سیتی توپ مماس با تیر دروازه راهی اوت شد.
 
دقیقه 25: اشتباه ادرسون و ناهماهنگی بین او و مدافعین منچسترسیتی باعث شد تا توپ در شرایط خطرناکی به بارلا برسد، اما ضربه این بازیکن با فاصله زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت.
 
دقیقه 26: پاس در عمق تماشایی دی‌بروینه به هالند رسید و ضربه پای چپ فوق ستاره نروژی را اونانا برگشت داد.
 
دقیقه 35: اتفاق شوکه کننده برای هوادارن منچسترسیتی رخ داد. کوین دی‌بروینه از ناحیه همسترینگ دچار آسیب‌دیدگی شد تا همچون فینال دو سال پیش، تعویض اجباری پپ گواردیولا شود و با خروج از زمین مسابقه، جای خود را به فیل فودن داد.
 
دقیقه 56: یک تعویض اجباری دیگر این‌بار برای اینتر، ادین ژکو هم پس از مصدومیت مجبور شد زمین بازی را ترک کند و جای خود را به لوکاکو دهد.
 
دقیقه 58: اشتباه و ناهماهنگی آکانجی و ادرسون مارتینز را در بهترین فرصت بازی قرار داد اما ضربه این بازیکن را ادرسون به زیبایی مهار کرد.
 
دقیقه 68: پاس در عمق آکانجی به برناردو سیلوا رسید اما ضربه این بازیکن به آچربی برخورد کرد، در حالی که بازیکنان سیتی به خطای هند داشتند توپ برگشتی به رودری رسید و این بازیکن با یک ضربه بغل پا دقیق توپ را به گوشه دروازه اونانا فرستاد.
 
دقیقه 70: بهترین موقعیت اینتر با بدشانسی از دست رفت، ضربه سر دی مارکو دور از دستان ادرسون به تیرک عمودی برخورد کرد و در برگشت بازهم ضربه سر شیرجه‌ای دی مارکو این‌بار پس از برخورد به پشت پای لوکاکو برگشت داده شد.
 
دقیقه 73: حرکت لوکاکو در محوطه جریمه سیتی و در نهایت ضربه این بازیکن را ادرسون مهار کرد.
 
دقیقه 77: خرکت انفرادی و تماشایی فیل فودن با نفوذ به عمق دفاع اینتر همراه شد اما ضربه بد او در اختیار اونانا قرار گرفت.
 
دقیقه 89: ضربه سر لوکاکو در دهانه دروازه را ادرسون با یک واکنش تماشایی دفع کرد و در ادامه دیاز به زیبایی این توپ را به کرنر فرستاد.
 
در نهایت منچسترسیتی موفق شد با تک گل رودری اینتر را مغلوب کند و برای اولین بار مقام قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان