سامسونگ مانیتور گیمینگ جدید Odyssey OLED G۹ را عرضه کرد

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز از عرضه جهانی مانیتور گیمینگ Odyssey OLED G۹ با نام مدل G۹۵SC خبر داد. این دستگاه به عنوان اولین مانیتور DQHD OLED جهان شناخته می‌شود که از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی ارتقای کیفیت تصویر (AI upscaling) و زمان واکنش فوق سریع‌ ۰

سامسونگ مانیتور گیمینگ جدید Odyssey OLED G9 را عرضه کرد

آغاز عصر نوین گیمینگ OLED 

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز از عرضه جهانی مانیتور گیمینگ Odyssey OLED G9 با نام مدل G95SC خبر داد. این دستگاه به عنوان اولین مانیتور DQHD OLED جهان شناخته می‌شود که از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی ارتقای کیفیت تصویر (AI upscaling) و زمان واکنش فوق سریع‌ 0.03 میلی‌ثانیه‌ای بهره می‌برد. این مدل جدید پس از موفقیت‌های مانیتور Odyssey OLED G8 که سال گذشته معرفی شد، به سری مانیتورهای گیمینگ‌ سامسونگ اضافه می‌شود، تا عصر جدیدی در دنیای گیمینگ با تکیه بر فناوریOLED آغاز شود.

هون چانگ، معاون بخش نمایشگرهای بصری سامسونگ گفت: «سال گذشته، سامسونگ با عرضه Odyssey OLED G8 به خواسته‌ها و انتظارات گیمرها حتی باتجربه‌ترین آنها پاسخ داد. با معرفی Odyssey OLED G9، با کیفیت تصویر بی‌نظیر آن، ما هیجان زیادی برای ارائه عملکردی قدرتمند به کاربران خود داریم و تلاش می‌کنیم تا سطح گیمینگOLED را ارتقا دهیم».

Odyssey OLED G9 با صفحه نمایشی 49 اینچی خمیده به انحنای 1800R، اولین مانیتور OLED است که از وضوح تصویر Dual QHD (5,120 x 1,440) با نسبت تصویر 32:9 بهره می‌برد. نسبت تصویر مناسب و صفحه نمایش بزرگ و عریض به کاربران این امکان را می‌دهد که دو صفحه نمایش QHD در کنار هم داشته باشند و در تصاویر مهیج بازی‌ها غرق شوند. علاوه بر این زمان واکنش فوق سریع 0.03 میلی‌ثانیه و نرخ تازه‌سازی تصویر 240 هرتز، توانایی پیروزی گیمرها را افزایش می‌دهد.

تجهیز Odyssey OLED G9 به یک پردازنده کوانتومی پیشرفته (Neo Quantum Processor Pro) باعث شده تا این مدل از سایر مانیتورهای گیمینگ OLED متمایز شود. این مانیتور با استفاده از یک الگوریتم یادگیری عمیق، تصاویر را به طور هوشمند تجزیه و تحلیل می‌کند و به طور خودکار روشنایی را تنظیم و در همان حال کنتراست را تقویت می‌کند. این قابلیت مانیتور را قادر می‌سازد تا جزئیات را بازیابی کند و باکیفیت‌ترین تصویر ممکن را ارائه دهد.

تجربه گیم‌پلی مانیتور Odyssey OLED G9 با پشتیبانی از فناوری AMD FreeSync™ Premium Pro ارتقا یافته است. همچنین ویژگی DisplayHDR™ True Black 400 در این مانیتور جدید کمک کرده تا کاربران در حال تماشای هر محتوایی که باشند، تصاویری با جزئیاتی غیرقابل باور و رنگ‌های طبیعی و زنده را مشاهده کنند.

Odyssey OLED G9 دارای طراحی باریکی است که در یک قاب فلزی براق قرار گرفته است. در پشت مانیتور، CoreSync و Core Lighting+ بسیار فوق‌العاده قرار دارد که از فناوری نورپردازی پیشرفته برای مطابقت با رنگ‌های روی صفحه استفاده می‌کند، این قابلیت محتوا و تجربه بازی را فراگیرتر می‌کند. همچنین بلندگوهای استریوی داخلی تصاویر پخش شده را با صدای واضح و شفاف تکمیل می‌کند.

یک انتخاب بی نظیر، نمایشگری دقیق و واضح

Odyssey OLED G9 با مجهز بودن به Gaming Hub سامسونگ و برنامه‌های تلویزیون هوشمند و دسترسی به استریم‌ها، همه خدمات بازی و سرگرمی را در یک دستگاه فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند برنامه‌های مورد علاقه خود را از پلتفرم‌های OTT (تلویزیون آنلاین) بدون اتصال به رایانه شخصی یا دستگاه تلفن همراه تماشا کنند. Gaming Hub سامسونگ همچنین به کاربران امکان می‌دهد تا بازی‌ها را از سرویس‌های شرکای سامسونگ مانند Xbox Game Pass و NVIDIA GeForce Now پیدا کرده و بازی کنند و همه این‌ها بدون نیاز به دانلود یا فضای ذخیره‌سازی است.

قابلیت Multi View به کاربران اجازه می‌دهد تا با فعال کردن بازی‌ها روی دو صفحه به طور همزمان از مزایای این نمایشگر بزرگ استفاده کنند. به این معنی که گیمرها می‌توانند بدون متحمل شدن خرید و نصب چند مانیتور، به راحتی از امکانات مولتی‌تسکینگ مانیتور Odyssey OLED G9 بهره ببرند.

مانیتور جدید سامسونگ از پورت‌های متنوعی شامل HDMI 2.1، Micro HDMI 2.1 و Display Port 1.4 پشتیبانی می‌کند. همچنین به کمک قابلیت Auto Source Switch+ اتصال آسان و راحت دستگاه‌ها به مانیتور انجام می‌شود. پایه قابل تنظیم (HAS) به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون در نظر گرفتن آنچه که بازی می‌کنند، موقعیت مناسب مانیتور را برای بازی یا تماشای محتوا پیدا کنند.

برای دسترسی طیف بیشتری از کاربران به قابلیت مانیتورهای Odyssey OLED G9، این سری شامل مدل دیگری با نام G93SC هم می‌شود که با همان توانایی و قدرت اما بدون قابلیت پشتیبانی از سرویس Gaming Hub وsmart TV طراحی و ساخته شده است.

Odyssey OLED G9 مدل G95SC از امروز 12 ژوئن 2023 در سراسر جهان برای خرید در دسترس خواهد بود اما زمان‌بندی عرضه آن بر اساس منطقه متفاوت خواهد بود. مدل G93SC از سه ماهه سوم 2023 به صورت جهانی در دسترس خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد مانیتورهای Odyssey OLED سامسونگ و مجموعه کامل Odyssey، لطفاً به وبسایت https://www.samsung.com مراجعه کنید.

شرکت سامسونگ از 22 ژوئن به مناسبت عرضه مدل جدید مانیتورهای گیمینگ سری Odyssey ، مسابقات Odyssey Cup را در کانال Twitch خود برگزار می‌کند. در این رویداد 100 گیمر از سراسر جهان برای انجام بازی Fortnite گردهم می‌آیند.

جدول مشخصات فنی مانیتورهای سری Odyssey OLED G9 :

مدل G95SC G93SC
 

 

 

صفحه نمایش

ابعاد 49 اینچ، نسبت تصویر 32:9
وضوح تصویر Dual QHD (5,120×1,440)
پنل OLED
انحنا 1800R
پردازنده Neo Quantum Processor Pro
HDR VESA DisplayHDR™ True Black 400
روشنایی 250nits
 

 

گیمینگ

زمان واکنش 0.03ms (GtG)
نرخ تازه‌سازی تصویر 240 Hz
Sync Tech AMD FreeSync™ Premium Pro + VESA Adaptive Sync
Gaming Hub دارد
Game Bar دارد
ویژگی‌های هوشمند اپلیکیشن‌های Smart TV دارد
IoT Hub دارد
دستیار صوتی دارد
 

طراحی

رنگ نقره‌ای
نورپردازی CoreSync & Core Lighting +
پایه HAS / Tilt / VESA
 

 

قابلیت‌ها

Interface 1 DP(1.4) / 1 HDMI (2.1) / 1 Micro HDMI (2.1) / USB Hub 1 DP(1.4) / 1 HDMI (2.1) / 1 Micro HDMI (2.1) / USB Hub
بلندگوی داخلی بله (5W x 2) بله (5W x 2)
Multi View دارد
کنترل از راه دور درون جعبه (شارژر USB-C)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان