طرز تهیه چای کاراملی خوش طعم با دو روش متفاوت

چای نوشیدنی اصیل و پرطرفدار در میان ما ایرانی ها است که به روش های مختلفی تهیه و نوشیده می شود. آرگا در این مطلب طرز تهیه چای کاراملی با طعمی نو و دلچسب را تقدیم شما عزیزان همراه می نماید.

طرز تهیه چای کاراملی خوش طعم با دو روش متفاوت
چای کاراملی ترکیبی خوش طعم و منحصر به فرد می باشد که بسیار پرانرژی است. این چای از انواع نوشیدنی های گرم محسوب می شود که می توانید به راحتی در منزل آن را تهیه کرده و برای عصرانه یا میزبانی در مهمانی ها و دورهمی ها مورد استفاده قرار دهید. در این مطلب آموزش طرز تهیه چای کاراملی را در اختیار شما قرار می دهیم.

نوشیدنی ها به دو دسته تقسیم می شوند:نوشیدنی سرد و نوشیدنی گرم، نوشیدنی های سرد که انواع آبمیوه ها، شیک ها، شربت ها و … هستند و نوشیدنی های گرم نیز شامل قهوه، چای، نسکافه، دمنوش ها هستند که هر کدام از آن ها دارای تنوعی بسیار می باشند. در رابطه با چای که در میان ایرانی ها بسیار پرطرفدار است، می توان گفت چای اعم از چای سیب و یا چای انگلیسی یکی از پایه ثابت های پذیرایی محسوب می شود. در ادامه طرز تهیه چای کاراملی را آموزش می دهیم.

طرز تهیه چای کاراملی به دو روش

مواد لازم

  • یک پیمانه آبجوش
  • یک پیمانه شیر نیمه گرم
  • یک دوم پیمانه شکر
  • سر قاشق چاخوری پودر هل
  • دو قاشق غذاخوری چای

طرز تهیه چای کاراملی با طعمی عالی برای میزبانی

اول از همه دو قاشق غذاخوری چای را درون ظرف مناسبی ریخته و بر روی شعله کم بگذارید. شکر را نیز به آن افزوده و با یکدیگر ترکیب نمایید، شکر بعد از چند دقیقه در آب حل گردیده و به حالت کاراملی در می آید. زمان بدهید تا ترکیب چای و شکر به طور کامل به رنگ طلایی درآید. بعد یک لیوان آبجوش و سپس یک لیوان شیر نیمه گرم را به آن افزوده و در نهایت پودر هل را به مایع بیفزایید. مایعی که در آخر به دست می آید را از صافی عبور داده و درون قوری بریزید. به همین سادگی چای کاراملی خوشمزه شما حاضر شده، می توانید درون فنجان بریزید و بنوشید.

رسپی چای کاراملی خوشمزه

مواد لازم

  • دو پیمانه آب
  • سه پیمانه شیر
  • سه قاشق غذاخوری شکر
  • سه قاشق غذاخوری چای
  • سه قاشق غذاخوری میخک
  • سه قاشق غذاخوری پودر هل

دستور تهیه چای کاراملی عربی

ابتدا 3 قاشق غذاخوری شکر را در یک قابلمه ریخته و بر روی شعله ملایم بگذارید تا اینکه به حالت کاراملی درآمده و شکر کاملا حل گردد. سپس دو لیوان آبجوش را به آن افزوده و بهم بزنید تا شکر خوب حل گردد.

حالا میخک، پودر هل و چای را افزوده و سپس بگذارید برای پنج دقیقه بجوشد. پس از اینکه چای کاملا و به خوبی جوشید، به آن شیر را بیفزایید و بر روی شعله متوسط بگذارید. هنگامی که شیر رنگ گرفته و کم کم خواست سر برود، حرارت را قطع نمایید و چای را از صافی عبور بدهید.

شیوه تهیه چای کاراملی به آسانی

در این مطلب شما عزیزان علاقه مند را با طرز تهیه چای کاراملی آشنا کردیم، امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با انواع نوشیدنی گرم می توانید به لینک مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر