ماهان شبکه ایرانیان

نوآوری‌هایی که صنعت سفر و گردشگری را متحول می‌کنند

دنیای سفر و گردشگری همیشه در حال تحول است و پیشرفت‌هایی که در حمل‌ونقل هوایی، هتل‌ها و موارد دیگر رخ می‌دهد، نحوه سفر و گردشگری در سراسر جهان را تغییر می‌دهد

نوآوری‌هایی که صنعت سفر و گردشگری را متحول می‌کنند

دنیای سفر و گردشگری همیشه در حال تحول است و پیشرفت‌هایی که در حمل‌ونقل هوایی، هتل‌ها و موارد دیگر رخ می‌دهد، نحوه سفر و گردشگری در سراسر جهان را تغییر می‌دهد. در سال 2023 میلادی نیز پیشرفت‌های بسیار بزرگی از جمله برنامه‌ریزی سفر با استفاده از هوش مصنوعی شکل گرفته و این در حالی است که در آینده باید منتظر نوآوری‌های بیشتر بود. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی نوآوری‌هایی بپردازیم که صنعت سفر و گردشگری را متحول می‌کنند.

تاکسی‌های بدون راننده

شاید شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی به نظر برسد اما در سانفرانسیسکو، تاکسی‌های بدون راننده مردم را به نقاط مختلف شهر می‌برند. اولین شرکتی که مجوز برنامه آزمایشی تاکسی رباتیک را دریافت کرد، شرکت Cruise بود که فقط در بعدازظهرها فعالیت داشت. در دسامبر سال 2022 میلادی نیز Waymo به‌عنوان دومین شرکت توانست مجوز بگیرد و در تمام ساعات روز نیز اجازه فعالیت داشت.

جت مافوق صوت جدید

ظهور جت مافوق صوت جدید و پیشگامانه‌ای می‌تواند زمان سفر در مسیرهای طولانی را به طور قابل‌توجهی کاهش بدهد. هواپیمای سوپرسونیک تجاری جدید Spike S-512 توسط شرکت Spike Aerospace ساخته شده و با استفاده از آن، مسافران تنها در سه ساعت از لندن به نیویورک می‌رسند. این جت به‌سرعت 1.6 ماخ می‌رسد که 724.2 کیلومتر بر ساعت است و برخلاف مدل قبلی آن، فوق‌العاده ساکت است. در این هواپیما از تکنولوژی‌ای به کار رفته تا سروصدای سرعت مافوق صوت هواپیما کاهش پیدا کند.

پروازهای بسیار طولانی

شرکت هواپیمایی پرچم‌دار استرالیایی به نام کانتاس (Qantas) شرکتی است که سعی دارد نقاط مختلف جهان را به هم نزدیک کند. پروژه Sunrise این شرکت روی طی کردن مسیرهای بسیار طولانی متمرکز شده و سواحل شرقی استرالیا را به مقاصد گردشگری جهان همچون لندن و نیویورک متصل می‌کند. در این پروازهای صورت گرفته، مسیر لندن تا سیدنی در طی 19 ساعت و 19 دقیقه و مسیر نیویورک تا سیدنی در طی 19 ساعت و 16 دقیقه سپری شده است.

هواپیمای الکتریکی

تخمین زده می‌شود که صنعت هوانوردی در حدود 2 درصد از انتشار کل کربن‌دی‌اکسید ناشی از انسان در جهان را تشکیل می‌دهد و برخی از شرکت‌های باهوش نیز به دنبال حل این مشکل هستند. شرکت اسرائیلی Eviation اولین هواپیمای مسافربری تمام الکتریکی جهان را به نام آلیس ساخته است که با باتری کار می‌کند و آلایندگی صفر را دارد. این هواپیما برای سفرهای کوتاه طراحی شده و می‌تواند با یک بار شارژ باتری با سرعت 240 گره حدود 1046 کیلومتر را طی کند و در داخل کابین خودش نیز برای 9 مسافر جا دارد.

هتل‌های هوشمند

هتل‌های هوشمند از جمله تجارت‌های بزرگ جدید به شمار می‎روند و بسیاری نیز تصمیم گرفتند تا وارد این تجارت شوند. در این میان، هتل هوشمند لیجو (Leyeju Smart Hotel) شعبه‌هایی را در سراسر کشور چین دارند. در هر کدام از این هتل‌‎ها فقط دو کارمند و تنها برای مواقع اضطراری مشغول به کار هستند. بقیه کارها نیز توسط ربات‌ها پوشش داده می‌شود که حتی مهمانان را مستقیماً به اتاق‌هایشان هدایت می‌کنند. ورود به هتل از طریق تشخیص چهره انجام می‌شود و همه چیز از نور گرفته تا دما نیز به طور خودکار کنترل می‌شوند.

سرویس اتاق رباتی

هتل‌های ایالات متحده آمریکا در حال استقبال از ربات‌ها هستند و می‌توان ربات قابل ستایش YO2D2 را در هتل YOTEL شهر بوستون مشاهده کرد که مسافران را سرگرم می‌کند و در عین حال، خدمات اولیه را انجام می‌دهد. این ربات حوله و ملحفه‌ها را به اتاق مهمان می‌آورد، خریدها را تحویل می‌دهد و آسانسور را فرا می‌خواند.

سوئیت هتل تماماً گیاهی

تخمین زده می‌شود که حدود 600000 گیاهخوار در بریتانیا وجود دارند و مهمانان گیاهخوار نیز از اقامت در هتل شیک Hilton London Bankside بسیار لذت می‌برند و از آن‌ها به‌خوبی پذیرایی می‌شود. این موضوع فقط مربوط به رستوران هتل نیست بلکه این شرکت اولین سوئیت کاملاً گیاهی جهانی را ساخته که در سال 2019 میلادی به روی مردم باز شد. ماده اصلی در این سوئیت، پیناتکس نام دارد که چرمی ساخته شده از برگ آناناس به شمار می‌رود و برای مبلمان اتاق استفاده شده است. داخل بالش‌ها به جای پر با پوسته گندم سفید و الیاف درخت پر شده و فرش‌ها نیز به جای پشم از پنبه استفاده ساخته شده‌اند.

هتلی با قابلیت جابه‌جایی

هتلی را تصور کنید که به‌سادگی بتوان آن را برداشت و به مکان جدیدی منتقل کرد. این دقیقاً توصیف هتل Flying Nest است که زاییده فکر شرکت هتل‌داری Accor است. اتاق‌های شیک و زیبا درون کانتینرهای دریایی قرار گرفته‌اند که می‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد. همین نیز سبب شده تا این هتل تاکنون در یک ساحل، در یک فستیوال و در یک پیست اسکی در کوه‌های آلپ فرانسه حضور داشته باشد.

هتل اتوبوس

شاید سفرهای طولانی با اتوبوس چندان لوکس و جالب احساس نشود اما شرکت کالیفرنیایی Cabin به دنبال آن است تا تغییراتی نوین روی اتوبوس ایجاد کند و وسیله‌ای رؤیایی بسازد که به‌عنوان یک هتل اتوبوس مجلل شناخته می‌شود. این هتل اتوبوس کابین‌های خواب راحتی دارد که به‌خوبی از روشنایی بهره می‌برند و این در حالی است که امکانات ریز و درشت دیگری نیز در این هتل اتوبوس وجود دارد.

هتل انرژی مثبت

هتل Svart در نروژ قرار گرفته و توسط شرکت معماری Snøhetta ساخته شده است و به‌عنوان اولین هتل انرژی مثبت جهان شناخته می‌شود یعنی این هتل بیش از نیاز خودش انرژی تولید می‌کند. پنل‌های خورشیدی در سقف بسیار شیک این هتل قرار گرفته‌اند و به گفته سازندگانش، این هتل به اندازه کافی انرژی خورشیدی تولید می‎‌کند که انرژی عملیاتی و ساخت و سازش را پوشش بدهد. برای معماری این هتل نیز از کلبه‌های چوبی ماهیگیران این منطقه الهام گرفته شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان