معرفی کانسپت Vision One-Eleven مرسدس-بنز

کانسپت مرسدس-بنز ویژن وان-ایلون با درب‌های ماکی‌زن و موتورهای محوری معرفی شد. این خودروی برقی آینده‌نگر به تجربیات نمونه آزمایشی سی ۱۱۱ سال ۱۹۷۰ ادای احترام می‌کند.

معرفی کانسپت Vision One-Eleven مرسدس-بنز

کانسپت مرسدس-بنز ویژن وان-ایلون با درب‌های ماکی‌زن و موتورهای محوری معرفی شد. این خودروی برقی آینده‌نگر به تجربیات نمونه آزمایشی سی 111 سال 1970 ادای احترام می‌کند.

همه عاشق بازسازی‌های خوب دهه 1970 هستند، اما گاهی وقت‌ها نوسازی چیزی از دهه دیسکو در دوران مدرن می‌تواند غیرمناسب به نظر برسد. اما وقتی مورد نظر ماشین آزمایشی شگفت‌انگیز مرسدس بنز سی 111 با درب‌های ماکی‌زن، طراحی آیرودینامیک و ستاره‌ای در کاپوت است، دشوار است که چیزها را خیلی زیاد خراب کنید. هر چیزی که دارای درب‌های ماکی‌زن، طراحی آیرودینامیک و ستاره در کاپوت است، یک شاهکار خواهد بود. این همان شانس ماشین کانسپت جدیداً معرفی شدهٔ مرسدس بنز ویژن وان-ایلون است.

ویژن وان-ایلون به طور واضح به آزمایشی از دهه 1970 ادای احترام می‌کند. اما در حالی که نمونه‌های اصلی سی 111 مرسدس بنز، شامل پانزده دستگاه، با موتورهای چهارتکه‌ای روتوری، پنج سیلندر دیزل و وی 8 توربوشارژی عرضه شده بودند، کانسپت جدید تنها یک تمرین طراحی و کمتر چیزی است. این تنها نکته‌ای است که متاسفانه برای ویژن وان-ایلون با طراحی جسورانه و متجانس وجود دارد.

ریشه‌های خودروی نمایشی به وضوح در درب‌های ماکی‌زن قابل تشخیص است، که همچنین به دوران افسانه‌ای 300 اس‌ال از سال 1954 بازمی‌گردد، اما تعدادی جزئیات دیگر نیز وجود دارد که ویژن وان-ایلون را به سرمنشأ اجدادش متصل می‌کند. سرنوشتی به شکل بیضوی با سه توری خروس‌نما در گوشه‌ها، ارتباط آشکاری با سی 111 دارد، همچنین چراغ‌های عقب دایره‌ای دوتایی در نمودار پیکسلی، به آزمایشی سی 111 ارتباط دارند. ایستگاه‌های هود نیز که به رنگ سیاه آمده‌اند، به یاد نمونه آزمایشی دهه 1970 می‌افتد، با این تفاوت که حالا مستقیماً به یک سقف نوع کنوپی منتهی می‌شوند.

این به این دلیل است که، بر خلاف سی 111 با شکل مخروطی، ویژن وان-الون از طراحی زبان یک خم “یک‌پارچه” مرسدس-ای‌کیو استفاده می‌کند که دارای ظاهری خمیده است. بدنه‌ای به شکل بدنه هواپیما به نظر می‌رسد که به یک کیت آیرودینامیکی تکیه می‌کند، شامل جلو و کناره‌های شکاف‌دار و دیفیوزر عقب پرقدرت، که طرح رنگ نارنجی و سیاه اصلی سی 111 را به صورتی کارآمدتر نشان می‌دهد. و با ارتفاع فقط 46 اینچ، کانسپت ویژن تنها حدود 2 اینچ بلندتر از نسل قبلی خود است – چیزی که برای یک خودروی الکتریکی به صورت غیرمعمولی کم ارتفاع است، این امر به دلیل یک تکنولوژی نوآورانه است.

موتورهای الکتریکی محوری طراحی شده توسط شعبه تابعی مرسدس به نام YASA، موجب ایجاد ارتفاع کم می‌شوند. برخلاف موتورهای جریان شعاعی که در خودروهای الکتریکی مرسدس دیگر استفاده می‌شوند، واحدهای جریان محوری 66 درصد چگالی قدرت بیشتری دارند و به مهندسان امکان بیشتری برای قرار دادن آنها می‌دهند. در ویژن وان-ایلون، چرخ‌های با حجم بزرگ به وضوح نشان می‌دهد که موتورهای جریان محوری در نزدیکی چرخ‌ها قرار گرفته‌اند و احتمالاً چهار موتور جداگانه، مجموعاً 1000 کیلووات (یا معادل 1300 اسب بخار) به آن می‌دهد. البته همه این‌ها فقط در حد فرضیات است، زیرا ویژن وان-ایلون یک تمرین طراحی است و نه یک محل آزمایشی برای سیستم قدرت.

موتورهای الکتریکی جریان محوری که توسط شرکت فرعی YASA طراحی شده‌اند، به وضعیت پایین کمک می‌کنند. در مقابل موتورهای جریان شعاعی که در سایر خودروهای الکتریکی مرسدس یافت می‌شوند، واحدهای جریان محوری دارای 66 درصد چگالی قدرت بیشتری هستند و به مهندسان امکان بیشتری در قرار دادن آنها می‌دهند. در ویژن وان-ایلون، گوشه‌های برجسته چرخ‌ها نشان می‌دهد که موتورهای جریان محوری در نزدیکی چرخ‌ها قرار گرفته‌اند و احتمالاً با چهار موتور جداگانه، کلیه آن را به 1000 کیلووات (یا 1300 اسب بخار) می‌رساند. البته، همه این‌ها فقط در حد فرضیات است، زیرا ویژن وان-ایلون یک تمرین طراحی است و نه یک محل آزمایشی برای سیستم قدرت.

وضعیت پایین که به وسیله موتورهای الکتریکی نازک ممکن شده است، در کابین به نتایج مثبتی منجر می‌شود. در ویژن وان-ایلون، طرح رنگ نقره‌ای، نارنجی و سفید، یک نوستالژی از دهه 1970 است. صندلی‌های پایین بوکت مکانیسمی را به اتاقک مسافرین ایجاد می‌کنند، همانند یک ماشین مسابقه فرمول 1، اما حس بادوامی در کابین وجود دارد به لطف پنجره شیشه‌ای کامل طولانی، تابلوی کناری باریک که در نزدیکی پایه پنجره جلویی باز است و پنجره‌های جانبی با الگوی شش‌ضلعی. در تئوری، ویژن وان-ایلون یک داخلی واقعیت افزوده خواهد داشت، با دکمه‌های مجازی برای سیستم سرگرمی و ناوبری که بالای سطوح خالی عرضه می‌شوند.

مرسدس-بنز هنوز اعلام نکرده که آیا این کانسپت جدید آینده محصولات این برند را پیش‌بینی می‌کند یا خیر، اما به نظر نمی‌رسد که شرکت سازنده خودرو به زودی یک خودروی ویژه الکتریکی با درب‌های ماکی‌زن و موتور پرقدرت عرضه کند. با این حال، برخی از عناصر ویژن وان-ایلون در خودروهای آینده مرسدس ظاهر خواهند شد و موتورهای الکتریکی جریان محوری YASA به دلیل وزن نسبتاً سبک و قدرت بالا، به محصولات AMG خواهند رسید. بنابراین، در حالی که ویژن وان-الون احتمالاً در طول عمر خود به یک نمایشگاه محدود می‌شود، همچنان جالب است که ببینیم مرسدس-بنز در طراحی‌های پیش‌بینی‌کننده خود از گذشته خود استفاده می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان