پارلمان اروپا تصویب کرد: باتری‌ های قابل تعویض دوباره به گوشی‌ها برمی‌گردند

پارلمان اروپا اخیراً به نفع قانون جدیدی رأی داده است که کل چرخه عمر باتری را متحول خواهد کرد و موجب می‌شود تا کاربران دوباره به گوشی‌هایی دسترسی داشته باشند که باتری آن‌ها به‌راحتی قابل تعویض است.

پارلمان اروپا به قانون جدیدی رأی مثبت داده است که تعویض‌پذیری آسان باتری در محصولات مصرفی ازجمله گوشی‌ها را اجباری می‌کند.
 
به گزارش دیجیاتو؛ یکی از ویژگی‌های قدیمی در طراحی گوشی‌های موبایل ظاهراً قرار است دوباره به این بازار برگردد. پارلمان اتحادیه اروپا اخیراً به نفع قانون جدیدی رأی داده است که کل چرخه عمر باتری را متحول خواهد کرد و موجب می‌شود تا کاربران دوباره به گوشی‌هایی دسترسی داشته باشند که باتری آن‌ها به‌راحتی قابل تعویض است.
 
قانون جدیدی که پارلمان اروپا به آن رأی داده، شامل مفاد تازه‌ای است که یکی از آن‌ها به الزام تعویض‌پذیری آسان باتری در محصولات مصرفی نظیر گوشی‌های هوشمند اشاره می‌کند. این اتحادیه می‌گوید منظور از تعویض‌پذیری آسان این است که تعویض باتری نیازی به هیچ ابزاری نداشته باشد. بنابراین احتمالاً باید منتظر بازگشت پنل‌های پشتی قابل جداسازی به دنیای موبایل‌ها باشیم.
 
مطابق این قانون جدید که 587 نماینده پارلمان اروپا به آن رأی مثبت داده‌اند، تولیدکنندگان همچنین باید روی برچسب محصولات مصرفی خود اعلام کنند که ردپای کربنی دستگاه آن‌ها چقدر است. این اتحادیه می‌خواهد تا سال 2031 حداقل نرخ بازیافت از مواد مربوط به زباله باتری‌ها را به 95 درصد برساند.
 
باتری گوشی‌ها چه زمانی دوباره قابل تعویض می‌شود؟
 
قانون جدید اتحادیه اروپا تا پیش از سال 2027 اجرایی نخواهد شد و صرفاً مناطقی را تحت پوشش قرار می‌دهد که عضو این اتحادیه هستند. بااین‌حال، طراحی دو نوع محصول متفاوت برای بازارهای مختلف توسط شرکت‌های تولیدکننده گوشی کار عجیبی خواهد بود و باید منتظر بمانیم تا ببینیم شرکت‌هایی مثل اپل و سامسونگ درنهایت چگونه طراحی محصولات خود را تغییر خواهند داد.
 
گفتنی است که استفاده از پنل پشتی قابل تعویض می‌تواند به‌معنای ازدست‌رفتن مقاومت دستگاه‌ها در برابر آب باشد؛ مگر اینکه طراحی متفاوتی برای گوشی‌ها معرفی شود تا به‌نوعی این مشکل برطرف گردد. با توجه به اینکه زمان زیادی تا اجرای این قانون باقی مانده است، شرکت‌ها فرصت خواهند داشت تا به بازطراحی محصولات خود فکر کنند و چاره‌ای برای تبعیت از این قانون بیندیشند.
 
اتحادیه اروپا پیش‌تر در قانون دیگری شرکت‌ها را موظف به ارائه درگاه USB-C برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی کرده بود. به موجب این قانون، حتی اپل هم مجبور می‌شود تا درصورت عرضه موبایلی که همچنان درگاه شارژ داشته باشد، به‌جای درگاه لایتنینگ از USB-C استفاده کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان