چگونه یخچال خود را سازماندهی کنید

با این راهنمای سازماندهی، از بی نظمی جلوگیری کنید و خطر مسمومیت غذایی را از بین ببرید.

چگونه یخچال خود را سازماندهی کنید

با این راهنمای سازماندهی، از بی نظمی جلوگیری کنید و خطر مسمومیت غذایی را از بین ببرید.

وقتی پس از خرید هفتگی به خانه می‌رسید، ممکن است به جا دادن غذاها در یخچال بدون دقت متهم شوید. اما یخچالی که به خوبی سازماندهی شده باشد، نه تنها زیبا به نظر می‌رسد، بلکه امکان نگاه کردن به یخچال و دیدن دقیق آنچه در آن قرار دارد، می‌تواند جلوی فاسد شدن غذا را بگیرد، باعث صرفه‌جویی پول شما می‌شود و به کاهش 5 میلیون تن ضایعات غذایی خوردنی که سالانه در خانوارهای انگلیس تولید می‌شود (WRAP) کمک کند.

به علاوه، سازماندهی می‌تواند در واقع به جلوگیری از نفوذ باکتری‌ها به غذا و بیمار شدن شما کمک کند.

سازماندهی درست یخچال شما بسیار آسان است، به شرطی که بدانید هر چیزی در کجا قرار می‌گیرد. در ادامه، توصیه‌های ما را بخوانید.

تجزیه و تحلیل آن

قفسه‌های بالا:

غذاهایی که نیازی به پخت و پز ندارند، مانند گوشت‌های اغذیه فروشی و غذاهای باقیمانده.

قفسه‌های پایین / میانی:

محصولات لبنی مانند شیرها، پنیرها، ماست و کره.

قفسه پایین:

این قسمت سردترین بخش یخچال شماست و باید گوشت و ماهی تازه تکه‌ای که به روشی بسته‌بندی شده است در آن قرار گیرند. قرار دادن غذاهای تازه در قفسه پایین همچنین خطر آلودگی متقابل را کمینه می‌کند.

کشوها:

سبزیجات، سالاد و میوه باید در بسته‌بندی اصلی خود در کشوی سبزیجات نگهداری شوند که در آن بسته می‌شوند. همچنین اینجا جای مناسبی برای نگهداری ادویه‌ها است زیرا نمی‌توانند به پشت یخچال چسبیده شوند.

قفسه‌های درب:

این قسمت گرمترین منطقه یخچال است و حساس‌ترین منطقه نسبت به تغییرات دما است. مواد غذایی دارای نگهدارنده‌های طبیعی مانند ادویه‌جات، مربا و آبمیوه را در اینجا نگهداری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر