با رشد اقامتگاههای بومگردی و خانههای اجارهای نهتنها متقاضیان رزرو هتل از وبسایتها و اپلیکیشنهای رزرو آنلاین کمتر نشد، بلکه کاربران برای رزرو این نوع اقامتگاهها هم به پلتفرمهای آنلاین روی آوردند. حالا که آمارها حاکی از افزایش تعداد کاربران این اپلیکیشنها و انتظارات آنهاست، در ادامه قصد داریم ویژگیهای یک اپلیکیشن رزرو آنلاین هتل تمامعیار را بررسی کنیم.
1. معرفی جامع و کامل اقامتگاه
هدف اصلی تمام اپلیکیشنهای رزرو آنلاین اقامتگاه ارائه اطلاعات مناسب و کافی درباره مجموعههای اقامتی است. بهترین برنامهها آنهایی هستند که علاوهبر ذکر نام و نشانی مجموعه، با اطلاعات کاربردی مفید از قبیل امکانات و خدمات رفاهی مجموعه، شرایط اتاقها، قیمتها و موارد دیگر، انتخاب را برای کاربران راحتتر میکنند و جدیدترین اخبار را در قالب اعلان برای کاربران میفرستند.
2. رزرو آنلاین بدون معطلی و دردسر
خواسته مشترک تمام کاربران اپلیکیشنهای رزرو اقامت، فرایند آسان، بدون معطلی و بیدردسر رزرو است. آنها سراغ پلتفرمهای رزرو اینترنتی مثل اسنپ هتل میروند تا فرایند انتخاب و رزرو را سریعتر طی کنند وگرنه حضوری مراجعه میکردند. بنابراین این فرایند نباید با پرکردن فرمهای پیدرپی طولانی شود و کاسه صبر مشتری را لبریز کند.
3. رابط کاربری ساده و جذاب
معمولا اپلیکیشنهای موبایلی رزرو نسبت به نسخههای تحتوب سادهترند و امکانات کمتری دارند تا گشتوگذار در آنها برای تمام مخاطبان راحتتر باشد و هرکسی از عهده کارکردن با آن برآید، حتی کسانی که آشنایی چندانی با پلتفرمهای رزرو آنلاین ندارند. این افراد از اپلیکیشنهای پیچیده که مسیر رزرو مشخصی ندارند، فراری هستند! هرچه این برنامه سریعتر بارگذاری شود و راهبری سادهتر داشته باشد، امکان رزرو را بالا میبرد.
4. امکان درج نظر و امتیازدهی
تمام اپلیکیشنهای خوب و استاندارد رزرو اقامتگاه، نظرات و امتیازات مهمانان قبلی را به همه کاربران نشان میدهند تا احتمال انتخاب اشتباه را به حداقل برسانند. این توصیهها و تجربههای شخصی، سطح کیفیت خدمات و شرایط هر مجموعه اقامتی را به کاربران بعدی میفهمانند و ستارههایی که برای آن ثبت شده، زمینه اعتماد مهمانان را فراهم میکند. هرچه نظرات بهتر و امتیازات بالاتر باشد، اقامت دلپذیرتری پیش رو خواهید داشت.
5. پشتیبانی از چندین زبان و ارز
اپلیکیشن رزرو فقط برای مردم یک کشور نیست. گاهی اوقات کاربران از هزار سوی دنیا میخواهند در سفر بعدی مهمان آن اقامتگاه باشند. فکر میکنید اگر کلمهای از نوشتههای برنامه دستگیرشان نشود، چهکار میکنند؟ قطعا سراغ اپهای چندزبانه میروند تا کورکورانه انتخاب نکنند.
برای جذب مهمانان و گردشگران بینالمللی باید به زبان آنها حرف زد و اطلاعات لازم را به زبان منتخب به آنها داد. حتی ایمیل یا پیام تأییدیه رزرو باید به زبان مادری آنها باشد. از طرفی پذیرش ارزهای مختلف فرایند انتخاب و رزرو را برای کاربران در موقعیتهای جغرافیایی مختلف راحتتر میکند.
بهترین حالت ممکن امکان تنظیم اولویتهای زبان و ارز هر کاربر براساس آدرس IP اوست.
6. تنوع اتاقها و اقامتگاهها
تنوع اتاقها و مجموعههای اقامتی تا حد زیادی گویای کیفیت کار اپلیکیشن و تمایل همکاری مجموعههای مختلف با آن است. همانطور که اعتمادکردن به یک برنامه با چند پیشنهاد اقامتی محدود سخت است، رزرو از برنامههایی با اقامتگاههای بیشتر، مطمئنتر و احتمالا رضایتبخشتر است.
کاربر اپ باید بتواند اتاقهای مختلف را مقایسه کند، امکانات و ویژگیهای هرکدام را بخواند و از پر یا خالیبودن اتاقها بهصورت آنی باخبر شود. با این قابلیت تماسهای تلفنی و ایمیلهای غیرضروری درمورد رزرو به حداقل میرسد و انتخاب بهترین اتاق برای مهمانان راحتتر میشود.
7. درگاه پرداخت کاملا امن
پرداخت آنلاین هزینه اقامت فکر خیلی خوبی است و بودجهبندی سفر را راحت میکند، بهشرطی که قبل پرداخت از اعتبار و امنیت اپلیکیشن منتخب خود مطمئن شوید. قرار است در صفحه پرداخت اطلاعات حساب بانکی خود را وارد کنید: محرمانهترین اطلاعاتی که میتوانید با کسی به اشتراک بگذارید! اگر برنامه مجوز رسمی نداشته و امنیت آن تضمین نشده باشد، به احتمال قوی بهمحض واردکردن اطلاعات حساب به مشکل برمیخورید. بنابراین قبل از رزرو مطمئن شوید اپلیکیشن از یک درگاه پرداخت امن و مطمئن استفاده میکند.
8. نمایش گالری تصاویر
یکی از بهترین راهها برای جلبتوجه کاربر، نمایش تصاویر زیبا، باکیفیت و بهروز از محوطه زیبای حیاط، فضای دلانگیز اتاقها، پرسنل خوشرو و خندان و بخشهای دیگر است. تصاویر ضمن اعتمادسازی، این احساس را به مهمان منتقل میکنند که با اقامت در آن مجموعه اوقات خوشی را سپری خواهد کرد. بهعنوان یک هتلدار سعی کنید تصاویر خوبی از مجموعه اقامتی خود به اشتراک بگذارید و بهعنوان مسافر سعی کنید قبل از انتخاب، این تصاویر را بادقت زیرورو کنید.
9. امکان مشاهده هتل روی نقشه
کاربران دوست دارند موقعیت مکانی اقامتگاه را روی نقشه ببینند و فاصله آن تا مراکز مهم شهر و جاذبههای دیدنی را برآورد کنند یا میخواهند با انتخاب یک محدوده جغرافیایی، تمام اقامتگاههای آن منطقه را فیلترشده ببینند. بنابراین امکان دسترسی به نقشه آنلاین و مشاهده موقعیت مکانی اقامتگاه در اپلیکیشن رزرو فوقالعاده ضروری است.
10. اتصال به رسانههای اجتماعی
استفاده از کلیدها و آیکنهای مربوط به رسانههای اجتماعی یکی از روشهای عالی برقراری ارتباط با مشتری است. اپلیکیشنهای خوب به بازدیدکننده اجازه میدهند صفحات اقامتگاه را در رسانههای مختلف ببیند، لایک کند و با دنبالکردن آنها، از بهروزرسانیها، تخفیفها، پیشنهادهای ویژه و رویدادهای آینده باخبر شود. بیشتر کاربران جایی را برای اقامت ترجیح میدهند که اسمش را شنیدهاند، اخبارش را دنبال میکنند و تا حدی از کیفیت خدماتش باخبرند.
11. پشتیبانی سریع و همیشگی
طبیعی است که نگران سرنوشت رزرو آنلاین هتل در برنامههای واسطه باشید. تا لحظه رزرو قطعی، صدها مشکل در کمین شماست و اگر اپلیکیشن از حمایت تیم پشتیبانی برخوردار نباشد، شرایط کمی سخت میشود! برای اینکه این دغدغهها به حداقل برسد، سراغ برنامههایی بروید که در بحث پشتیبانی امتحانش را پس داده باشد.
یک تیم کارکشته و حرفهای که در هر ساعت از شبانهروز در خدمت مشتری هستند، دلسوزانه دغدغههای آنان را میشوند، به پرسشهای کاربران پاسخ میدهند و مشکلات احتمالی فرایند خرید را پیگیری و حل میکنند.
12. نمایش تخفیفها و فرصتهای ویژه
بعضی از برنامهها هیچ استراتژی خاصی برای تبلیغ با تخفیف ندارند؛ اینها به کنار. بعضی مواقع با وجود شروع کمپینهای تبلیغاتی در وبسایت، خبری از این تخفیفها روی اپلیکیشن رزرو نیست! یک برنامه موبایلی خوب در کنار تخفیفهای دورهای و مناسبتی که روی وبسایت میبینیم، تبلیغات و فرصتهای ویژه بیشتری براساس زمان رزرو، مدتزمان اقامت، وفاداری مشتری، تعداد مهمانان فعلی و موارد دیگر ارائه میدهد تا مسافران را به رزرو از طریق برنامه ترغیب کند.
13. تنوع فیلترها برای جستوجوی بهتر
یک اپلیکیشن رزرو استاندارد به کاربران اجازه میدهد مجموعههای اقامتی را براساس هزینه اقامت، موقعیت مکانی، چشمانداز، نوع اقامتگاه، تعداد اتاقها، تعداد ستارهها و امتیازات، میزان جریمه کنسلی و موارد دیگر فیلتر کنند. در نبود این فیلترها انتخاب میان بهترین اقامتگاههای یک شهر بسیار زمانبر و پرزحمت است.
حرف آخر
در عصر سرعت و تکنولوژی، نقش پررنگ اپلیکیشنهای رزرو آنلاین در جذب مهمانان یک اقامتگاه انکارکردنی نیست. برنامههای بیعیبونقص روزبهروز به تعداد مهمانان اقامتگاههای تحتپوشش خود را اضافه میکنند و برنامههای ضعیف آنان را بهسمت وبسایتها و اپلیکیشنهای رقیب هدایت میکنند.
شما چقدر از اپلیکیشنهای رزرو آنلاین هتل استفاده میکنید؟ چه انتظاراتی از آنها دارید؟ مشتاق شنیدن نظراتتان هستیم.