ماهان شبکه ایرانیان

لامبورگینی: تولید جانشین هوراکان بدون همکاری آئودی آر ۸

لامبورگینی به حدی پول در می‌آورد که بتواند جانشین هوراکان را بدون همکاری آئودی آر ۸ توسعه دهد.

لامبورگینی: تولید جانشین هوراکان بدون همکاری آئودی آر 8

لامبورگینی به حدی پول در می‌آورد که بتواند جانشین هوراکان را بدون همکاری آئودی آر 8 توسعه دهد.

سرمایه‌گذاری مقدار زیادی پول در یک محصول بازار خاص، به معنای قبول ریسک‌های مالی بسیاری است؛ به همین دلیل لامبورگینی با آئودی همکاری کرد تا هزینه‌ها را تقسیم کند. گالاردو و هوراکان همراه با مدل‌های R8 نسل اول و دوم تولید شدند، اما آینده تولید نسل سوم آن را آئودی مشخص کرده است. با این حال، سانت آگاتا بولونیزه تأیید کرده است که یک لامبورگینی جدید در سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد.

یک مدیر برجسته در مصاحبه با مجله Drive توضیح داده است که این چگونه ممکن است.

فرانچسکو اسکارداونی، مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه، اعلام کرد که جایگزین هوراکان پس از چندین سال سودآور، یک تلاش تماماً لامبورگینی خواهد بود. البته یکی از دلایل اصلی موفقیت این شرکت به محبوبیت بسیار زیاد Urus آن مربوط می شود، بنابراین متخصصان می‌توانند این SUV را یک شر ضروری بنامند. سال 2022 با دستیابی به گردش مالی 2.38 میلیارد یورویی و حاشیه عملیاتی 25.9 درصدی، بهترین سال این برند بود. درآمد عملیاتی آن 614 میلیون یورو بود در حالی که تحویل به رکورد 9233 دستگاه رسید که 5367 دستگاه اوروس بود.

اسکاردائونی می‌گوید: بدون برنامه‌ریزی برای تولید آئودی آر 8 مرتبط مکانیکی، لامبورگینی این آزادی دارد تا جانشین هوراکان را به عنوان یک محصول ویژه بدون هیچ مصالحه‌ای توسعه دهد. این خودرو بر روی یک پلتفرم جدید که به‌صورت انحصاری برای این ابرخودرو توسعه یافته است، قرار خواهد گرفت، اما این مدیر امکان اشتراک آن با سایر اعضای گروه فولکس‌واگن را از میان نبرده است. در ابتدا، تنها لامبورگینی به سخت‌افزار این پلتفرم دسترسی خواهد داشت.

هوراکان از تولید خارج شده است. به این معنا که شما دیگر نمی‌توانید یکی از آنها را سفارش دهید. بله، تولید آن تا سال آینده که این ابرخودرو بازنشسته خواهد شد، به‌صورت کامل به پایان رسیده است. به طور طبیعی، لامبورگینی در مورد جانشین خود سخت‌گیرانه صحبت می‌کند، اما می‌دانیم که آن نیز تحت تأثیر کاهش اندازه خواهد بود. آن از موتور V10 طبیعی‌تنفس بهره‌برداری نخواهد کرد و جایگزین آن یک سیستم پلاگین هیبرید کوچک‌تر، احتمالاً بر پایه یک موتور V8 توربوشارژ خواهد شد.

یکی از تفاصیل تاییدشده این است که لامبورگینی از همان گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هشت سرعته موجود در مدل Revuelto استفاده خواهد کرد. یک گزارش بیان می‌کند که توربوشارژرها تا سرعت 7,000 دور در دقیقه فعال نمی‌شوند در حالی که موتور الکتریکی بین موتور V8 و گیربکس قرار خواهد گرفت. استفاده از تکنولوژی هیبرید برای لامبورگینی لازم است زیرا حتی این شرکت نیز ملزم به رعایت مقررات گازهای خروجی مضر و محدودیت‌های آلاینده‌ها می‌باشد.

مدل Revuelto نیز یک خودروی پلاگین هیبرید است و در سال آینده خواهیم دید که یک اوروس الکتریفاید نیز به بازار عرضه می‌شود که عکس‌های جاسوسی از نمونه‌های آزمایشی آن نیز منتشر شده است. در سال 2028، یک خودروی گرند تورر 2+2 برقی، اولین مدل کاملاً الکتریکی برند خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان