وبلاگ مشرق

اگر شهید بهشتی امروز زنده بود چه می‌کرد؟/ میزان اجرای قانون حمایت از خانواده؛ فقط ۳۰ درصد

چپ‌های ستادی با طرح "تحریم انتخابات ۱۴۰۲"؛ قصد دارند با قربانی کردن مردم؛ در مسیر حل مشکلات کشور بن‌بست ایجاد کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

میزان اجرای قانون حمایت از خانواده؛ فقط 30 درصد

اگر شهید بهشتی امروز زنده بود چه می‌کرد؟/ میزان اجرای قانون حمایت از خانواده؛ فقط 30 درصد

حجت الاسلام محمدمسلم وافی، جانشین دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه کشور، در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری رسا با بیان اینکه –فقط- حدود 30 درصد از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا شده است، گفت: این قانون در بخش‌هایی که اجرایی شده، تاثیرات خوبی را در زمینه فرزندآوری ایجاد کرده است وامتیازاتی که در این قانون وجود دارد انگیزه را در زوجین جوان برای فرزندآوری بیشتر خواهد کرد.

وی ضمن تاکید براینکه هنوز درصد کمی از قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانوده محقق شده است، تصریح کرد: مسئولین باید توجه داشته باشند که کاهش جمعیت در سال های آینده مشکلات متعدد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را برای کشور ما به همراه دارد و باید با تلاش جهادی این قانون را کاملا اجرا کنند.

وافی گفته است: سرعت کاهش جمعیت بعد از اجرای این قانون کاهش پیدا کرده است. بنابراین قانون در کاهش سرعت سقوط جمعیت موثر بوده و اگر بخش‌های دیگر این قانون اجرا شود، روند مثبت رشد جمعیت را در آینده شاهد خواهیم بود.[1]

*اجرای ناقص قانون و یا بی‌توجهی به قوانین کشور از سوی متولیان اجرایی، یکی از مقولاتی است که سبب ایجاد ضعف عمده در روند پیشرفت کشور می‌شود.

در این زمینه البته مجلس شورای اسلامی باید بعنوان متولی قانون وارد عمل شده و با نظارت دقیق و استفاده از ابزارهای قانونی خود، جلوی بی‌توجهی به قانون و یا اجرائیات ناقص را بگیرد و گزارش کار خود را به مردم نیز ارائه دهد.

پیش از این و در جریان بررسی میزان اجرای قانون "اخذ مالیات از خانه‌های خالی"‌ نیز رسما اعلام شد که میزان درآمد دولت از درآمد پیش‌بینی‌شده 2 هزار میلیارد تومانی این قانون در سال گذشته تنها 82 میلیون تومان بوده است![2]

***

مردم چگونه قربانی "تحریم انتخابات" می شوند؟!

اگر شهید بهشتی امروز زنده بود چه می‌کرد؟/ میزان اجرای قانون حمایت از خانواده؛ فقط 30 درصد

محمدصادق جوادی‌حصار، از فعالان اصلاح‌طلب در یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون انتخابات سال جاری گفته است:

"وقتی به مردم می‌گویند شاد باشید، اسباب شادی مردم باید فراهم شود؛ وقتی به مردم می‌گویند امید داشته باشید باید اسباب امید مردم را فراهم کنند. ما در آستانه انتخابات هستیم و می‌خواهیم انتخابات مهمی را هم برگزار کنیم. شما وقتی به مردم می‌گویید پای صندوق رأی بروید و رأی بدهید، مردم می‌گویند گزینه‌ای که می‌خواهم به او رای دهم در این گزینه‌ها نیست. کاندیدایی که من می‌طلبم در میان گزینه‌های رد صلاحیت‌شده قرار دارد. شورای نگهبان محترم کاری کرده که دست ما کوتاه و خرما بر نخل باشد. ما نمی‌توانیم به آن مطلوب‌مان دست پیدا کنیم و بنابراین امید محقق نمی‌شود."[3]

*اظهارات جوادی‌حصار فی‌الواقع مقدمه‌چینی در قبال پروژه "تحریم انتخابات" است.

پروژه‌ای که در ستاد اصلاح‌طلبان طراحی شده و به سیاق دو انتخابات قبلی؛ تا این لحظه قصد دارد انتخابات آتی را نیز تحریم کند و از مشارکت کسانی از مردم در انتخابات بکاهد.

دقت شود که آن مردمی که جوادی‌حصار در اظهارات خود از آنها یاد می‌کند؛ در واقع مشتی "چپ تحریمی"‌ برنشسته در ستاد اصلاحات هستند که منتظرند تا عمرشان به دنیا هست؛ باژگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نظاره بنشینند!

از طرفی آقای جوادی‌حصار حاضر نشده درباره این حقیقت سیاسی به محاکات بنشیند که بر فرض نبود نامزد مطلوب در سبد انتخابات نیز یک رأی‌دهنده معقول و شریف؛ مکلف است نزدیک‌ترین نامزد را پیدا کرده و رأی خود را به نام او به صندوق بیاندازد تا مسیر امید به حل مشکلات مسدود نشود و راه مردمسالاری باز بماند.

اما جوادی‌حصار و امثال او حاضر به بیان این حقیقت با مردم و یا بازخوانی رفتار درست اصلاح‌طلبان در انتخابات 92 (حمایت از روحانی پس از رد صلاحیت مرحوم هاشمی) نیستند چون همانطور که اشاره کردیم؛ ستاد اصلاحات تصمیم به "تحریم انتخابات" گرفته است.

مردم جامعه ایران باید بدانند که مشارکت بالای انتخاباتی اگرچه یک امتیاز است لکن قوام نظام سیاسی و شرط پذیرش نتیجه انتخابات؛ "رعایت قانون" از سوی هیئت حاکمه نظام است. و مادام که قانون رعایت می‌شود یعنی در یک کشور مردمسالاری وجود دارد.

مردم و جوانان عزیز باید بدانند که چپ‌های ستادی قصد دارند از معبر تحریم انتخابات و تشویق مردم به رأی ندادن؛ به سمت "برداشتن اسلحه علیه ایران و ایرانی" حرکت کنند.

***

اگر شهید بهشتی امروز زنده بود چه می‌کرد؟

اگر شهید بهشتی امروز زنده بود چه می‌کرد؟/ میزان اجرای قانون حمایت از خانواده؛ فقط 30 درصد

حجت‌الاسلام سعید شهواری، رئیس کل دادگستری لرستان طی سخنانی در مراسم نمازجمعه این هفته خرم‌آباد گفته است: در سال گذشته هیچ واحد تولیدی –در این استان- به دلیل داشتن پرونده قضایی و اجرای حکم تعطیل نشد.

به گزارش ایرنا، او همچنین از رشد 60 درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز خبر داده است.[4]

*یک شناخت اصولی از مکتب فکری شهید بهشتی و سبک مدیریتی او نشان می‌دهد که اگر آن شهید مظلوم؛ در زمانه‌ی اکنون ما می‌زیست؛ او نیز به همین قبیل اقدامات جهادی مشغول می‌شد.

چه اینکه پیشرفت در مسیر بطئی زمان رخ می‌دهد و کسانی که منتظر اقدامات یک‌شبه هستند یا از تفاوت چهره اکنون انقلاب با تفکر شهید بهشتی سخن می‌گویند؛ عملا اطلاع خاصی از واقعیت و از بهشتی عزیز ندارند.

پر واضح است که ثمرات یک حکمرانی مطلوب اسلامی یک‌شبه حادث نمی‌شود و در این مسیر پر افت و خیز البته همین اقدامات جهادی در اقصی‌نقاط کشور است که می‌تواند بر سرعت پیشرفت یک کشور بیافزاید و کارآمدی دین را بیش از پیش هویدا کند.

تعطیل نشدن هیچ مرکز تولیدی در یک استان به دلایل قضایی و نیز رجحان یافتن میزان مجازات‌های جایگزین به جای مجازات زندان؛ از جمله امور بابرکتی است که باید امید داشت نظیر همین کارهای جهادی، در سایر سطوح کشور و خاصّه در بخش اجرائیات دولتی نیز متبلور شود.

***

1_ rasanews.ir/0035dn

2_ https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-878713

3_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1366719

4_ https://irna.ir/xjMLZB

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان