چگونه انتخاب صحیح محافظت از آفتاب را انجام دهیم

اگر وقت زیادی را در آفتاب بگذرانید، احتمالاً با مشکلاتی مانند چروک و لکه‌های پیری مواجه می‌شوید. محافظت صحیح می‌تواند از ایجاد این نقصان‌ها جلوگیری کرده و در برابر سرطان پوست محافظت کند. حتی ممکن است اگر پوستتان قبلاً خورشید سوختگی داشته باشد، به بهبود آن کمک کند.

چگونه انتخاب صحیح محافظت از آفتاب را انجام دهیم

اگر وقت زیادی را در آفتاب بگذرانید، احتمالاً با مشکلاتی مانند چروک و لکه‌های پیری مواجه می‌شوید. محافظت صحیح می‌تواند از ایجاد این نقصان‌ها جلوگیری کرده و در برابر سرطان پوست محافظت کند. حتی ممکن است اگر پوستتان قبلاً خورشید سوختگی داشته باشد، به بهبود آن کمک کند.

اما در هر داروخانه انواع محصولات محافظت از آفتاب وجود دارد. چگونه می‌توانید بفهمید کدام یک بهترین راه برای نجات پوست شما است؟

نکات برتر ایمنی در برابر آفتاب

چند قاعده اساسی وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید تا پوستتان سالم و در برابر اشعه‌های خورشید محافظت شود:

هر روز در سال از یک کرم ضد آفتابی با طیف گسترده استفاده کنید که هم در برابر اشعه UVA و هم UVB محافظت کند. عواملی مانند SPF حداقل 30 را داشته باشد. آن را به‌صورت فراوان استفاده کنید. به طور سخاوتمندانه برای هر قسمت بدن (صورت، گردن، سینه و غیره).

زمانی که اشعه UVB قوی‌تر است (از ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر)، زمان خود در آفتاب را محدود کنید.

هر 80 دقیقه حداقل یک‌بار کرم ضد آفتاب را دوباره بزنید و اگر در حال شنا یا تعرق زیاد هستید، بیشتر از این مدت زمانی استفاده کنید.

کلاهی با سایبان وسیع، عینک‌هایی با طیف گسترده که در برابر اشعه UVA و UVB محافظت کنند، و لباس‌هایی (با آستین بلند و شلوار) را بپوشید تا پوستی که در معرض مستقیم آفتاب است، پوشش دهید.

همه چیز درباره ضد آفتاب

انواع مختلفی از ضد آفتاب با مواد و سطوح مختلف حفاظت وجود دارد. بدانید که واقعاً هیچ انتخابی اشتباهی وجود ندارد. پزشکان پوست معمولاً می‌گویند که بهترین ضد آفتاب آن است که واقعاً استفاده کنید.

طیف گسترده: این بدان معناست که یک محصول به فیلتر کردن دو نوع نور خورشید کمک می‌کند: UVA که باعث آسیب‌هایی مانند خطوط ریز و چروک می‌شود و می‌تواند به سرطان پوست منجر شود و همچنین UVB که باعث سوختگی می‌شود و می‌تواند نیز به سرطان پوست منجر شود. این اصطلاح باید در برچسب هر ضد آفتابی که استفاده می‌کنید ذکر شود.

مقاوم در برابر آب: ضد آفتاب‌هایی با این ادعا در برچسب بعد از اینکه مرطوب می‌شوید، به مدت 40 تا 80 دقیقه کار می‌کنند. هر محصولی سطح مقاومت در برابر آب خود را دارد، بنابراین برچسب‌ها را بخوانید و دستورالعمل‌ها را برای چقدر کرم را دوباره بزنید دنبال کنید.

SPF: این معیاری است که نشان می‌دهد چقدر محصول نورهای UVB را فیلتر می‌کند. هر چه عامل SPF بالاتر باشد، به طور کلی حفاظت بیشتری در برابر سوختگی ارائه می‌دهد. بدون توجه به SPF استفاده شده، شما باید حداقل هر 2 ساعت یکبار بیشتر آن را بزنید.

محصولات مرطوب کننده، پودرها و اسپری‌ها: هنوز FDA تصمیم نگرفته است که آیا محصولاتی مانند دستمالک، پودر، شامپو و لوسیون بدن که حاوی ضد آفتاب هستند موثر هستند یا خیر، بنابراین بهتر است برای این مدت از لوسیون‌ها، کرم‌ها و مرهم‌های سنتی استفاده کنید.

درباره اسپری‌ها، برخی از دانشمندان فکر می‌کنند که اگر آن‌ها را در هنگام پاشیدن آن تنفس کنید، ممکن است خطرناک باشد. FDA نیز در حال بررسی این سؤال است. اما شما نیازی ندارید آن‌ها را روی صورتتان بپاشید. این محصولات را ابتدا در دستانتان بپاشید و سپس آن‌ها را بر روی صورت و بدن خود بمالید تا مطمئن شوید که استفاده کافی می‌کنید.

مواد ضد آفتاب: FDA 17 عامل فعال را برای استفاده در ضد آفتاب‌ها تأیید کرده است. در طول سال‌ها، برخی از گروه‌ها سؤالاتی در مورد ایمنی چندین ماده معمولی مانند اوکسی‌بنزون بیان کرده‌اند. اما آکادمی درماتولوژی آمریکا می‌گوید که جلوگیری از سوختگی آفتابی و سرطان پوست ارزش هرگونه نگرانی درباره خطرات بهداشتی دارد. بنیاد سرطان پوست نیز می‌گوید که این مواد ایمن و موثر هستند هنگامی که آن‌ها را به عنوان دستورالعمل استفاده کنید.

چه کسانی باید از آن استفاده کنند: همه از 6 ماهگی به بالا. سایه و لباس‌ها بهترین راه‌ها برای محافظت از نوزادانی که کمتر از این سن هستند در برابر آفتاب هستند.

ضد آفتاب منقضی می‌شود: در بطری‌هایی که خریداری می‌کنید به دنبال تاریخ انقضا باشید. اگر آن‌ها تاریخ انقضا نداشته باشند، ماه و سال خرید را علامت گذاری کنید و پس از 3 سال آن را دور بریزید.

راه‌های دیگر برای حفاظت از پوستتان

سایه: نورهای UVB می‌توانند از شن، آب و سنگ اطراف شما برخورد کنند، بنابراین نشستن زیر چتر یا در زیر درخت حفاظت کاملی را از آفتاب ارائه نمی‌دهد. هر چه چتر بزرگتر باشد و یا برگ‌های درخت چگال‌تر باشد، بهتر است. به سایه تکیه کامل نکنید تا کاملاً شما را محافظت کند.

کلاه: کلاه‌هایی با برنه‌هایی با عرض حداقل 3 اینچ، به اطراف، به حفاظت از بینی، گونه‌ها و گردنتان کمک می‌کنند، معادل SPF 5 تقریباً. همچنین به حفاظت از پوست سر کمک می‌کنند.

لباس: لباس‌هایمان معمولاً بهترین حفاظت در برابر آفتاب هستند. و هر چه بیشتر پوست را پوشش دهید، بهتر است. بافت‌های تنگ و جامد مانند توییل، دنیم یا اسپندکس نورهای بیشتری را نسبت به بافت‌های باز مانند لینن فیلتر می‌کنند. لباس‌های تیره نیز نورهای بیشتری را نسبت به لباس‌های روشن بلاک می‌کنند. هنگامی که برای مدت طولانی در آفتاب خواهید بود، در نظر بگیرید در لباس‌هایی با فاکتور حفاظت UPF (ضریب حفاظت از ماوراء بنفش) که دقیقاً نشان می‌دهد چقدر می‌تواند شما را محافظت کند، سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال، یک تی‌شرت سفید نازک UPF حدود 5 دارد، در حالی که یک “پیراهن آفتاب” یا کاپشن اسپندکس ویژه برای پوشیدن فعالیت‌های خارجی ممکن است UPF 50 یا بیشتر داشته باشد. از لباس‌های حفاظتی UPF استفاده کنید. یا از محلول مراقبتی از لباس‌های آفتابی Rit Sun Guard استفاده کنید.

گزارش ضایعات پوستی مشکوک را بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید، به خصوص اگر موله‌های غیرطبیعی وجود داشته باشند یا تاریخچه خانوادگی از ملانوما داشته باشید. برای چک کردن موله‌ها، سالانه به پزشک مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان