خواص فوق‌العاده و درمانی روغن نارگیل که از آن بی‌خبرید

روغن نارگیل فوق العاده محبوب است و فواید بسیاری برای سلامتی دارد، به طور گسترده در دسترس بوده و همچنین یک روغن بسیار کاربردی است که ممکن است از آن کاربردها آگاه نباشید.

خواص فوق‌العاده و درمانی روغن نارگیل که از آن بی‌خبرید

روغن نارگیل فوق العاده محبوب است و فواید بسیاری برای سلامتی دارد، به طور گسترده در دسترس بوده و همچنین یک روغن بسیار کاربردی است که ممکن است از آن کاربردها آگاه نباشید.

1. از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید

هنگامی که روغن نارگیل روی پوست شما استفاده می شود، از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید که خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد و باعث ایجاد چین و چروک و لکه های قهوه ای می شود، محافظت می کند. در واقع، یک مطالعه نشان داد که روغن نارگیل حدود 20٪ از اشعه UV خورشید را مسدود می کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که مصرف کرم ضد آفتاب معمولی که حدود 90٪ از اشعه های UV را مسدود می کند ، بسیار مهم و البته الزامی است.

2. متابولیسم خود را افزایش دهید

روغن نارگیل حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ( MCTs ) است. اسیدهای چربی که به سرعت جذب می شوند و می توانند تعداد کالری هایی که می سوزانید را افزایش دهند. مطالعات کنترل شده نشان داده اند که MCT ها می توانند به طور قابل توجهی سرعت متابولیسم شما را (حداقل به طور موقت) افزایش دهند.یک مطالعه نشان داده که 15 تا 30 گرم MCT تعداد کالری سوزانده شده را به طور متوسط 120 کالری در یک دوره 24 ساعته افزایش می دهد.

بیشتربخوانید:

فواید روغن نارگیل برای پوست

 

 

 

 

3. آشپزی ایمن در دمای بالا

روغن نارگیل دارای محتوای چربی اشباع شده بسیار بالایی است. در واقع، حدود 87 درصد از چربی آن اشباع است.این ویژگی آن را به یکی از بهترین چربی ها برای پخت و پز با حرارت بالا از جمله سرخ کردن تبدیل می کند. بر خلاف اسیدهای چرب غیراشباع موجود در روغن های گیاهی، چربی های اشباع شده ساختار خود را هنگامی که تا دمای بالا گرم می شوند حفظ می کنند. روغن هایی مانند ذرت با حرارت دادن به ترکیبات سمی تبدیل می شوند. اینها ممکن است اثرات مضری بر سلامت داشته باشند. بنابراین، روغن نارگیل جایگزین مطمئن تری برای پخت و پز در دمای بالا است.

4. سلامت دندان خود را بهبود بخشید

روغن نارگیل می تواند یک سلاح قدرتمند در برابر باکتری ها از جمله استرپتوکوک موتانس ، باکتری موجود در دهان شما باشد که باعث ایجاد پلاک دندان، پوسیدگی دندان و بیماری لثه می شود. در یک مطالعه، شستشو با روغن نارگیل به مدت 10 دقیقه - معروف به روغن کٌشی - این باکتری ها را به اندازه شستشو با دهانشویه ضد عفونی کننده کاهش داد.در مطالعه دیگری، مشاهده شد مصرف روزانه روغن نارگیل به طور قابل توجهی التهاب و پلاک را در نوجوانان مبتلا به التهاب لثه (لثه ملتهب) کاهش می دهد .

5. رفع تحریکات و اگزما پوست

تحقیقات نشان می دهد که روغن نارگیل حداقل درماتیت و سایر اختلالات پوستی را بهبود می بخشد .در یک مطالعه بر روی کودکان مبتلا به اگزما، 47 درصد از افرادی که تحت درمان با روغن نارگیل قرار گرفتند، متوجه پیشرفت‌های اساسی شدند.

6. بهبود عملکرد مغز

MCT ( تری گلیسیریدهای زنجیره ای متوسط ) موجود در روغن نارگیل توسط کبد انسان تجزیه می شود و به کتون تبدیل می شود که می تواند به عنوان منبع انرژی جایگزین برای مغز شما عمل کند.چندین مطالعه نشان داده اند که MCTها مزایای چشمگیری برای اختلالات مغزی از جمله صرع و آلزایمر دارند.

بیشتربخوانید:

تقویت حافظه با مصرف نارگیل

 

 

 

7. پوست خود را مرطوب کنید

روغن نارگیل یک مرطوب کننده فوق العاده برای پاها، بازوها و آرنج شما می سازد. می توانید از آن برای صورت خود نیز استفاده کنید البته این کار برای کسانی که پوست بسیار چرب دارند توصیه نمی شود. همچنین می تواند به ترمیم پاشنه های ترک خورده کمک کند. به سادگی قبل از خواب یک لایه نازک به پاشنه های خود بزنید، جوراب بپوشید و هر شب ادامه دهید تا پاشنه هایتان صاف شود.

8. کلسترول HDL "خوب" خود را افزایش دهید

نشان داده شده است که روغن نارگیل سطح کلسترول را در برخی افراد افزایش می دهد. با این حال، قوی ترین و ثابت ترین اثر آن افزایش کلسترول HDL "خوب" است.یک مطالعه در زنان مبتلا به چاقی شکمی نشان داد که HDL در گروهی که روغن نارگیل مصرف می‌کنند افزایش یافته است، در حالی که در افرادی که روغن سویا مصرف می‌کنند کاهش یافته است.

9. ممکن است چربی شکم را کاهش دهد

روغن نارگیل ممکن است به کاهش چربی شکم که با افزایش احتمال خطرات سلامتی مانند بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است، کمک میکند. در یک مطالعه، مردان چاق با افزودن 2 قاشق غذاخوری (یا 30 میلی لیتر) روغن نارگیل به رژیم غذایی خود، حدود 2.54 سانتی متر از چربی دور کمر خود را از دست دادند. مطالعه دیگری روی زنانی که از رژیم های غذایی با کالری محدود استفاده می کردند، پرداخت. کسانی که 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) روغن نارگیل در روز مصرف می کردند سایز دور کمرشان کاهش پیدا کرد.

10. از موهای خود در برابر آسیب محافظت کنید

روغن نارگیل می تواند به حفظ سلامت موهای شما کمک کند.یک مطالعه اثرات روغن نارگیل، روغن معدنی و روغن آفتابگردان را بر روی مو مقایسه کرد.فقط روغن نارگیل هنگام استفاده قبل یا بعد از شامپو کردن، از بین رفتن پروتئین مو را به میزان قابل توجهی کاهش داد. این نتیجه هم برای موهای آسیب دیده و هم سالم دیده شد. محققان به این نتیجه رسیدند که ساختار منحصربه‌فرد اسید لوریک - اسید چرب اصلی در روغن نارگیل - می‌تواند به گونه‌ای به ساقه مو نفوذ کند که بیشتر چربی‌های دیگر نمی‌توانند .

11. کاهش گرسنگی و مصرف غذا

تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط (MCTs) موجود در روغن نارگیل ممکن است به کاهش گرسنگی کمک کند و منجر به کاهش خود به خودی در دریافت کالری شود . در یک مطالعه کوچک، مردانی که از رژیم غذایی با MCT بالا پیروی می کردند، نسبت به مردانی که رژیم های غذایی با محتوای MCT کم یا متوسط داشتند، کالری کمتری دریافت کردند و وزن بیشتری از دست دادند.

 بیشتر بخوانید:

کاربردهای جالب روغن نارگیل برای زیبایی

فواید روغن نارگیل برای پوست

 

 

 

12. بهبود زخم

یک مطالعه نشان داد که موش‌هایی که زخم‌هایشان با روغن نارگیل درمان شده بود، نشانگرهای التهابی را کاهش داده و تولید کلاژن، (یکی از اجزای اصلی پوست)را افزایش دادند. در نتیجه، زخم های آنها خیلی سریع تر بهبود یافت برای تسریع بهبودی بریدگی ها یا خراش های جزئی، کمی روغن نارگیل را مستقیماً روی زخم بمالید و روی آن را با باند بپوشانید.

13. مبارزه با کاندیدا

کاندیدا آلبیکنس قارچ مسئول عفونت های مخمری است که معمولاً در نواحی گرم و مرطوب بدن مانند دهان یا واژن رخ می دهد. مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که روغن نارگیل ممکن است به مبارزه با عفونت های کاندیدا کمک کند . محققان دریافتند روغن نارگیل به اندازه فلوکونازول، داروی ضد قارچی که معمولا برای عفونت های کاندیدا تجویز می شود، موثر است.

14. دئودورانت طبیعی

در حالی که عرق به خودی خود هیچ بویی ندارد، باکتری های ساکن روی پوست شما می توانند بوهای نامطلوب تولید کنند. خواص ضد باکتریایی قوی روغن نارگیل آن را به یک دئودورانت طبیعی عالی تبدیل می کند که حاوی مواد شیمیایی نیست. بسیاری از دستور العمل های آسان برای دئودورانت های ساخته شده با روغن نارگیل و سایر مواد طبیعی را می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید.

15. منبع انرژی سریع

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب تری گلیسیرید با زنجیره متوسط است که هضم متفاوتی نسبت به تری گلیسیریدهای زنجیره بلند موجود در بیشتر غذاها دارد.این چربی‌ها مستقیماً از روده به کبد می‌روند، جایی که می‌توان از آنها به عنوان منبع انرژی سریع استفاده کرد که سطح قند خون را افزایش نمی‌دهد.

16. کوتیکول های پاره شده را درمان کنید

روغن نارگیل را می توان برای بهبود کوتیکول ها از جمله ناخن ها استفاده کرد. به سادگی مقدار کمی روغن نارگیل را روی کوتیکول های خود بمالید و برای چند لحظه ماساژ دهید. این کار را چند بار در هفته برای بهترین نتیجه انجام دهید.

17. مبلمان چوبی خود را بدرخشید

روغن نارگیل ممکن است به براق شدن و جلا بخشیدن به مبلمان شما کمک کند. علاوه بر جلوه دادن زیبایی در چوب طبیعی، به نظر می رسد که به عنوان یک دافع گرد و غبار عمل می کند. به علاوه، رایحه ای دلپذیر و لطیف دارد - برخلاف بسیاری از پولیش های تجاری مبلمان که حاوی رایحه های قوی هستند.

18. آرایش چشم را پاک کنید

روغن نارگیل یک پاک کننده ملایم و موثر آرایش چشم است. با یک پد پنبه ای بمالید و به آرامی پاک کنید تا تمام آثار آرایش از بین برود.

19. بهبود سلامت کبد

تحقیقات حیوانی نشان داده است که چربی های اشباع شده در روغن نارگیل می تواند به محافظت از کبد شما در برابر آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض الکل یا سم کمک کند. در یک مطالعه، موش های تحت درمان با روغن نارگیل پس از قرار گرفتن در معرض یک ترکیب سمی، کاهش نشانگرهای التهابی کبد و افزایش فعالیت آنزیم های مفید کبدی داشتند.

20. لب های ترک خورده را آرام کنید

روغن نارگیل یک نرم کننده لب طبیعی ایده آل می سازد.به آرامی روی لب ها می لغزد، لب های شما را ساعت ها مرطوب نگه می دارد و حتی در برابر نور خورشید محافظت می کند. روغن نارگیل فواید زیادی دارد .اطمینان حاصل کنید که همیشه مقداری روغن نارگیل در دست داشته باشید. زیرا هر لحظه ممکن است به آن نیاز پیدا کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان