طراحی هیجان‌انگیز و اسپرت خودروی برقی OPEL Rocks-e

OPEL Rocks-e در ماه اوت ۲۰۲۱ با نام تجاری OPEL و به عنوان نسخه‌ای تغییر نام‌داده از مدل Citroen Ami روانه بازار شد

طراحی هیجان‌انگیز و اسپرت خودروی برقی OPEL Rocks-e

OPEL Rocks-e در ماه اوت 2021 با نام تجاری OPEL و به عنوان نسخه‌ای تغییر نام‌داده از مدل Citroen Ami روانه بازار شد. اصولاً یک خودروی برقی کوچک برای شهر است و شرکت آلمانی آن را به عنوان اولین خودروی شهری پایدار و برقی در جهان معرفی کرد. کمتر از یک سال بعد، اوپل نسخه باری از همان مدل را هم معرفی کرد و در حال حاضر، راکس E یک افزودنی دیگر به خانواده خود می‌گیرد. اما این بار ما درباره یک خودروی معمولی صحبت نمی‌کنیم.

راکس E-Xtreme نام این پروتوتایپ است که یک نسخه‌ی یکتا است و به تولید نخواهد رفت. این خودرو با طراحی جالب توسط اوپل بر اساس طرح دانشجوی طراحی لوکاس ونزهوفر ساخته شده است که برنده مسابقه #OpelDesignHack بود. کمپانی خودروساز آلمانی قول ساخت این پروژه را به برنده مسابقه داد و اکنون با تولید بگی برقی غیرمعمول، به وعده خود عمل می‌کند.

طرح ونزهوفر برای تبدیل راکس E به “یک خودروی سرگرم‌کننده همه‌منظوره” است که برای تمام سطوح مناسبتر باشد. در مقایسه با کوادریسایکل معمولی، طرح مفهومی دارای بالابرهای چرخ بزرگتر، چهارچوبی لوله‌ای حول کابین و لاستیک‌های چسبنده برجسته است. سیستم تعلیق نیز برای جای دادن چرخ‌های جدید تغییر یافته و حالا قابلیت رفت‌وآمد در مسیرهای دشوار بیشتری را داراست. شاید بخش جالب، بالابر بزرگ در پشت خودرو باشد که در واقع از مدل Vectra GTS V8، یک ماشین مسابقه DTM با موتور چهارلیتر V8 4.0 لیتری، به‌دست آمده است.

اما این همه نیست. قسمت جلویی خودرو حالا شامل تفسیر جدیدی از Opel Vizor با چراغ‌های جدید LED و نشان Opel برجسته به رنگ فیروزه‌ای است. کل پنل جلویی به همراه پارچه‌های محافظ دستگاهی با استفاده از چاپ سه بعدی تولید شده است. و در آخر، چراغ‌های LED اضافی بر روی چارچوب سقف نصب شده‌اند و چراغ‌های عقب نیز جدید هستند.

طراح ونزهوفر توضیح داد: “توانایی آفرود احساس آزادی برای رسیدن به هر مقصد را تقویت می‌کند. و افزایش اسپرت بودن، سرعت بیشتری را برای نشان دادن اینکه اتومبیل برقی چیزی بیش از یک راه‌حل عقلانی است، به ما می‌دهد”.

هیچ اطلاعاتی درباره ارتقاء‌های مکانیکی وجود ندارد، به این معنا که یک باتری با ظرفیت 5.5 کیلووات-ساعت انرژی الکتریکی را تأمین می‌کند و برد بیشینه‌ای تا 47 مایل (75 کیلومتر) را فراهم می‌کند. قدرت از یک موتور الکتریکی تک‌فاز با توان 8 اسب بخار (6 کیلووات) تأمین می‌شود. Stellantis، شرکتی که در حال حاضر اوپل را متعلق به خود دانسته، همچنین محصول مشابهی را با نشان Citroen و Fiat عرضه می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر