وزیر کشور: ۵ میلیون پناهجو در ایران حضور دارند

احمد وحیدی: ایران را از نظر حقوق بشری متهم می‌کنند. ایرانی که بالغ بر ۵ میلیون پناهجو در کشوری که در اوج تحریم دولت‌های غربی قرار دارد، در آن حضور دارند. باید به این کشور مدال حقوق بشر داد. اما خیلی جالب است که آن‌ها مدعی حقوق بشر می‌شوند و ما متهم!

احمد وحیدی با بیان اینکه ایران در اوج تحریم میزبان 5 میلیون پناهنده است، خطاب به نمایندگان سازمان ملل گفت: باید در هزینه‌های پناهندگان که بر دوش ایران است، مشارکت کنید.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ احمد وحیدی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی پناهنده، گفت: موضوع برنامه امروز از نظر نگاه انسانی و حقوق بشر بسیار مهم است. مردم ما ملتی است که با همه مسائل انسانی و حقوقی در طول تاریخ این کشور و به ویژه در 44 ساله گذشته این انقلاب درگیر بوده است.
 
وزیر کشور به تأکید بر اینکه همواره آغوش این انقلاب برای پناه دادن به مظلومانی که تحت فشار و ستم قرار گرفتند، باز بوده است، افزود: این یک امر انسانی است که ملت ما همواره به این موضوع توجه داشته است. بعد از پیروز انقلاب اسلامی که هم به شکل گسترده‌ای مورد توجه بوده است.
 
وحیدی افزود: چه مظلومانی که از ظلم رژیم بعث فرار کردند و به کشور ما آمدند و چه مردم کُرد در شمال عراق و مردم عراق در منطقه میانی و جنوبی عراق. چه کسانی که از منطقه شرق، به ویژه افغانستان در طول حاکمیت دولت‌هایی که مورد حمایت قدرت‌های جهانی بودند و به ایران آمدند. آغوش ملت ما برای پذایرایی و پناه دادن به مظلومان، ستم‌دیدگان، آوارگان و پناهندگان باز بوده است.
 
وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما امروز از ده‌ها کشور آواره و پناهنده داریم. البته فراوانی آن عمدتاً مربوط به عزیزان ما از افغانستان است.
 
وی افزود: اگرچه این یک اصل انسانی، اسلامی و اخلاقی است، اما باید به مهمانان عزیز خارجی عرض کنم که امروز روز شهادت عزیزانی از قبیل رئیس قوه قضاییه ما (شهیدان سید محمد بهشتی و 72 تن از یارانش) است. قاتلان این شهیدان، فرار کردند و در دل کشور‌های غربی مورد حمایت هستند؛ چه کنیم با این معیار‌های دوگانه؟
 
وحیدی ادامه داد: این باعث تأسف است؛ با این معیار‌های دوگانه چه باید کرد؟ در حالی که آغوش ملت ما برای ستم‌دیدگان باز است، آغوش برخی از کشور‌های غربی برای تروریست‌ها باز است.
 
وزیر کشور با اشاره به اوضاع پناهندگان در کشور‌های غربی، تصریح کرد: بسیاری از این پناهندگان در دریای مدیترانه غرق شدند؛ آیا این نحوه برخورد درست است؟ آماری که سازمان ملل از تعداد غرق‌شدگان در دریای مدیترانه به خاطر نحوه برخورد کشور‌های اروپایی موجود است.
 
وحیدی گفت: حالا عجیب است که همین کشور‌ها مدعیان حقوق بشرند. این چطور قابل تفسیر است. همین چند روز پیش چندین نفر غرق شدند. این قابل توجیه نیست و باید با کشور‌هایی که چنین برخورد‌هایی با پناهندگان دارند، با توبیخ شوند.
 
وزیر کشور با بیان اینکه بخش زیادی از پناهندگان آوارگان فلسطینی، حاصل سیاست‌های همین کشور‌های غربی است، افزود: این پناهندگان به عنوان شهروندان درجه 2 و 3 شناخته می‌شوند. باید به این مسائل توجه شود. آوارگان سوری هم با حمایت گروه‌های تروریستی ایجاد شدند، اما کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند. مردم سوریه چه گناهی دارند که باید آواره و به ناچار پناهنده شوند. آنهم به خاطر تروریست‌هایی که به اعتراف رئیس جمهور آمریکا، این گروه تروریستی ساخته و پرداخته خود دولت آمریکا است؟ خودشان گفتند داعش را ما درست کردیم. وضعیت اوکراین و آواره شدن مردم آن با اصرار برخی طرف‌ها بر حضور ناتو در این منطقه نتیجه چه بود؟
 
وی تصریح کرد: بر اساس آمار‌های سازمان ملل، هر روز بر تعداد آوارگان و پناهندگان افزوده می‌شود. تعداد زیادی از پناهندگان فلسطینی، سوری و افغانستانی، چندی پیش در دریای مدیترانه غرق شدند.
 
با وجود تحریم‌ها، 5 میلیون پناهجو در ایران حضور دارد
 
وحیدی گفت: ملت ما بر اساس آموزه‌ها دینی، اخلاقی و اسلامی آغوش باز بروی پناهندگان دارند؛ اما این دیده نمی‌شود. وقتی برخی از دول قصد اظهار نظر درمورد کشور ما دارند، ایران را از نظر حقوق بشری متهم می‌کنند. ایرانی که بالغ بر 5 میلیون پناهنده، در کشوری که در اوج تحریم دولت‌های غربی قرار دارد، در آن حضور دارند. باید به این کشور مدال حقوق بشر داد. اما خیلی جالب است که آن‌ها مدعی حقوق بشر می‌شوند و ما متهم!
 
وزیر کشور گفت: از دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با فهم دقیق از این مشکلات در کنار ما هستند.
 
وی خواستار حمایت سازمان ملل از جمهوری اسلامی ایران در موضوع پناهندگان شد و خطاب به نمایندگان این سازمان گفت: باید در هزینه‌های پناهندگان که بر دوش ایران است، مشارکت کنید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان