آماده سازی جاده کرج – چالوس به مرحله نهایی رسید

در جریان سیلاب ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ حدود ۲۰ کیلومتر از جاده کرج – چالوس دچار خسارت شد و با انباشت رسوبات تعدادی از تونل ها از جمله قسمت های الف و ب جاده کرج – چالوس به طور کامل بسته شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز اعلام کرد: آماده سازی نقاط آسیب دیده از سیلاب 18 خرداد ماه امسال جاده کرج – چالوس به مرحله نهایی رسیده است.
 
"علی زندی فر" در گفت وگو با  ایرنا در خصوص آخرین وضعیت جاده کرج – چالوس گفت: تیم های راهداری به کمک سایر دستگاه های اجرایی اقدامات لازم برای پاکسازی و شستشوی تونل ها و مسیر را انجام داده اند.
 
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز بیان کرد: اکنون نصب حفاظ در نقاط پرتگاهی ، ترمیم نقاط تخریب شده و خط کشی مسیر نیز به اتمام رسیده است.
 
زندی افزود: برخی امور جزیی این جاده باقی مانده که مراحل تکمیلی را می گذراند.
 
وی تاکید کرد: پس از اتمام مراحل نهایی ، توسط گروه های فنی و مهندسی استانداری البرز و وزارت راه و شهرسازی وضعیت ایمنی مسیر بررسی نهایی خواهد شد.
 
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز گفت: تلاش ها براین است تا این مسیر در کمترین زمان ممکن ایمن سازی کامل شود تا هیچ خطری مسافران و خودروهای عبوری را تهدید نکند.
 
وی افزود: بخشی از ماشین آلات و تجهیزات راهداری پس از اجرای برنامه های خود از جاده کرج – چالوس خارج شدند.
 
مدیرکل راهداری البرز بازگشایی این مسیر را منوط به ارزیابی نهایی توسط کارشناسان دانست و گفت: پس از تکمیل مسیر و تائید کارشناسان اقدام لازم برای بازگشایی مسیر انجام خواهد شد.
 
در جریان سیلاب 18 خرداد ماه 1402 حدود 20 کیلومتر از جاده کرج – چالوس دچار خسارت شد و با انباشت رسوبات تعدادی از تونل ها از جمله قسمت های الف و ب جاده کرج – چالوس به طور کامل بسته شد.
 
19 مصدوم ، 2 نفر اعلام مفقودی ، خرابی جزیی و کلی بیش از 50 دستگاه خودرو، تخریب 2 رستوران و یک واحد مسکونی روستایی ،انسداد خروجی سد کرج و انباش 200 هزار متر مکعب رسوب در رودخانه کرج از پیامدهای این سیلاب بود.
 
جاده گردشگری کرج - چالوس به طول 160 کیلومتر بخشی از آن در حوزه جغرافیایی استان البرز و مابقی در حوزه جغرافیایی مازندران قرار دارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان