کاربردهای جالب فویل در آشپزخانه

اگر در منزل فویل آلمینیومی دارید، بهتر است بدانید که می‌توانید با آن کارهای زیادی انجام بدهید که در این مطلب به شرح آن می‌پردازیم.

کاربردهای جالب فویل در آشپزخانه

حتما همه شما در منزل برای یک بار هم شده از فویل آلومینیومی استفاده کرده‌اید. معمولا بیشترین استفاده‌ای که در خانه از فویل می‌شود، به عنوان روکش روی ظرف غذا برای گذاشتن آن داخل فر یا مایکروفر است تا غذا خشک نشود و بهتر بپزد. بعضی‌ها هم از فویل برای روکش روی اجاق گاز استفاده می‌کنند تا اجاق کثیف نشود و لکه روغن و غذا روی صفحه اجاق گاز باقی نماند.

اما جالب است بدانید فویل در خانه می‌تواند کاربردهای بسیار بیشتری داشته باشد که خیلی‌ها از آن بی‌خبرند. ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با کاربردهای مختلف فویل در خانه آشنا کنیم، پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید:

بهترین روش پاک کردن لک جوهر و خودکار از لباس

کاربردهای فویل در آشپزخانه

1 ـ اگر رنده آشپزخانه شما کند شده است، آن را کنار نگذارید. یک تکه نسبتا بزرگ از فویل را گلوله کنید. حالا گلوله فویل را روی قسمتی از رنده که کند شده است، بکشید و سعی کنید همه گلوله فویل را رنده کنید. با این کار رنده شما کاملا تیز می‌شود.

2 ـ اگر حبوبات شما داخل شیشه حشره گذاشته است، بهتر است یک تکه فویل را گلوله کنید و همراه با کمی نمک داخل شیشه حبوبات بریزید و درب آن را ببندید تا همه حشرات از بین بروند. با این کار حبوبات هرگز حشره نمی‌زند.

3 ـ اگر قیچی منزل کند شده است، یک تکه فویل را بردارید و با قیچی تمام آن را ببرید. هرچه بیشتر تکه‌های فویل را با قیچی ببرید، قیچی شما تیزتر می‌شود.

4 ـ اگر لباس‌های شما بعد از شستشو داخل ماشین لباسشویی و خشک شدن، دچار الکتریسیته می‌شود، بهتر است هنگام شستشوی لباس، یک تکه فویل را گلوله کنید و همراه با لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی بگذارید. با این کار لباس‌ها بعد از شستشو هرگز دارای الکتریسیته نمی‌شود.

5 ـ اگر می‌خواهید مایکروفر را قبل از پخت کیک و غذا گرم کنید و نگران هستید که اگر مایکروفر را خالی روشن کنید ممکن است جرقه بزند، بهتر است یک تکه فویل را گلوله کنید و داخل مایکروفر خالی بگذارید؛ سپس مایکروفر را روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. در این صورت مایکروفر دیگر جرقه نمی‌زند.

بیشتر بخوانید:

روش های تمیز کردن کاغذ دیواری

از بین بردن لکه انار از روی لباس و دست

راهکارهایی برای تمیز کردن اثر سوختگی اتو

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان