زیاده عرضی نیست!

آقای خاندوزی! یعنی بانک ها سود کمتری از خلق الله خواهند گرفت؟

کجای سیستم بانکی ما شبیه بانک های معتبر روز دنیاست که این یک مورد هم باید مانند آنها باشد؟ شفافیت مالی شان؟ اتصال شان به سامانه های بین المللی بانکی؟ تسهیلات آسان شان؟ بهره های اندک شان؟ یا چی شان؟!

عصر ایران - وزیر محترم اقتصاد در توضیح یا توجیه تصمیم جدید بانک مرکزی برای دریافت کارمزد از تراکنش های کارت های بانکی گفته است که " سیستم بانکی می خواسته بیشتر درآمد ناشی از خدمات داشته باشد تا درآمد ناشی از سود " و به همین دلیل متقاضی دریافت کارمزد از عملیات کارت های بانکی در پوزهای فروشگاهی بوده است. 

قبلاً نیز برخی درباره این کاسبی جدید، به بانک های آمریکایی و اروپایی اشاره کرده و نوشته اند که آنجا هم درصدی از مبلغی که در کشیدن کارت جایجا می شود، به عنوان کارمزد کسر می شود.

درباره این که تصمیم جدید بانک مرکزی قانونی است یا خیر و نیز متضمن منافع مردم است یا نه، قاعدتاً باید نمایندگان مردم در مجلس اظهار نظر کنند چرا که به هر حال باید مدافع منافع موکلان خود باشند و  قطعاً و حتماً و صد در صد در این باره نیز همانند همه موارد قبلی، در دفاع از حقوق مردم اقدام خواهند کرد(!)

اما عجالتاً از جناب وزیر 2 سوال خیلی کوچک داریم:

1 - گفته اید بانک ها تقاضا کرده اند که اجازه دهید کارمزد بگیریم تا درآمدمان بیش از آن که از سود بانکی باشد از خدمات باشد.
بسیار خب و جقدر هم عالی! یعنی از این به بعد، سود بانکی کمتر خواهد شد و خلق الله کمتر توسط سیستم بانکی نقره داغ می شود؟ یا نه؟ سود همان سود سابق است و این هم اضافه می شود به سفره بانک ها تا بعداً ببینند از چه راه های دیگری می شود از مردم پول گرفت؟!

2 - اساساً کجای سیستم بانکی ما شبیه بانک های معتبر روز دنیاست که این یک مورد هم باید مانند آنها باشد؟ شفافیت مالی شان؟ اتصال شان به سامانه های بین المللی بانکی؟ تسهیلات آسان شان؟ بهره های اندک شان؟ یا چی شان؟!

زیاده عرضی نست! 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان