ماکرون بروکسل را برای برگزاری نشست بحران کابینه ترک کرد

شهرهای بزرگ فرانسه پنجشنبه شب برای سومین شب متوالی شاهد ناآرامی بود و امانوئل ماکرون همچنان سعی دارد خشم فزاینده عمومی را که از قتل یک نوجوان ۱۷ساله توسط پلیس ناشی شده، مهار کند.

رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند، رئیس جمهور این کشور کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه خود در حاشیه اجلاس سران اتحادیه اروپا در شهر بروکسل را لغو و این شهر را با هدف برگزاری یک نشست دیگر کابینه‌اش برای رسیدگی به بحران ناآرامی ها ترک کرد.

به گزارش ایسنا؛ امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه قرار است بعد از ظهر امروز نشست گروه بحران بین وزارتی کابینه خود را درباره وضعیت ناآرام کشورش برگزار کند.

شهرهای بزرگ فرانسه پنجشنبه شب برای سومین شب متوالی شاهد ناآرامی بود و امانوئل ماکرون همچنان سعی دارد خشم فزاینده عمومی را که از قتل یک نوجوان 17ساله توسط پلیس ناشی شده، مهار کند.

رسانه‌های فرانسوی از جمله خبرگزاری فرانسه به نقل از کاخ الیزه نوشتند، رئیس جمهور فرانسه امروز جمعه مجددا نشست گروه بحران دولت خود را با هدف بحث درباره اعتراضات وسیع به حادثه قتل این نوجوان در سراسر این کشور برگزار می کند.

این نشست قرار است ساعت یک بعد از ظهر امروز به وقت محلی در شهر پاریس برگزار شود و ماکرون نشست مطبوعاتی امروزش در شهر بروکسل را لغو و این شهر را با هدف شرکت در این نشست ترک کرده است.

رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه هم نشست بحرانی را با اعضای ارشد کابینه خود با هدف بحث درباره آشوبها در کشورش برگزار کرده بود.

مقام‌های فرانسوی اعمال وضعیت اضطراری در این کشور در واکنش به ادامه ناآرامی‌ها را محتمل دانسته‌اند. اولیویه کلین، وزیر امور شهری و مسکن دولت فرانسه  در واکنش به پرسش خبرنگاری از وی درباره احتمال اعمال وضعیت اضطراری در فرانسه گفت: "امروز همه گزینه‌ها روی میز است و هیچ گزینه ای را نمی‌توان مردود دانست."

الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه نیز در اظهار نظری مشابه گفت: تمامی فرضیه ها شامل اعمال وضعیت اضطراری، توسط قوه مجریه برای بازگشت نظم جمهوری مد نظر قرار دارند.

ژرالد درمنن، وزیر کشور فرانسه امروز جمعه اعلام کرد، بیش از 660 نفر در نتیجه ناآرامی‌های اخیر این کشور بازداشت شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان