ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله فاضل لنکرانی:

دانشگاه حضرت معصومه(س) از ظرفیت حوزه در پاسخ به شبهات استفاده کند

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تاکید کرد: دانشگاه حضرت معصومه(س) باید حداکثر بهره را از حوزه علمیه قم ببرد به ویژه آنکه امروزه شبهات بسیاری در مورد زنان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت الله فاضل لنکرانی 11 شهریور در دیدار با مدیران دانشگاه حضرت معصومه(س) در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‎های این دانشگاه اظهار داشت: سال‎ها بود که خلاء وجود یک فضای علمی دانشگاهی مناسب و منبعث از برکت نام حضرت معصومه(س) در شهر قم احساس می‎شد که خوشبختانه در طی این سال‎های اخیر با ایجاد دانشگاه این خلاء تا حدودی رفع شد.
آیت الله جواد فاضل لنکرانی در ادامه ضمن تأکید بر  تسریع در روند پیشرفت این دانشگاه اظهار امیدواری کرد: به زودی این دانشگاه نه تنها برای بانوان کشور بلکه به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی به بانوان سایر کشورها نیز خدمات علمی ارائه نماید.
استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به ضرورت ارائه خدمات علمی و آموزشی دانشگاه در بهترین سطح گفت: آنچه که بایستی دانشگاه حضرت معصومه(س) همواره و بیش از هر مسئله دیگر به آن توجه داشته باشد، دعوت از برجسته ترین و بهترین اساتید کشور در حوزه‎های مختلف و نیز ارائه خدمات علمی با بهترین کیفیت است به گونه ای که دانش آموختگانی که در این دانشگاه متبرک به نام حضرت معصومه(س) تحصیل کرده اند به لحاظ علمی سرآمد دانشجویان سایر دانشگاه‌ها باشند.
وی ادامه داد: خوشبختانه در رشته‎های دایر در دانشگاه اساتید برجسته‎ای در شهر قم است که می‎بایست این دانشگاه آنها را دعوت و از آنان استفاده نماید.
آیت الله فاضل لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بهره‎مندی دانشگاه از حوزه تأکید کرد و افزود: دانشگاه حضرت معصومه(س) باید حداکثر بهره را از حوزه علمیه قم ببرد. به ویژه آنکه امروزه شبهات بسیاری در مورد زنان وجود دارد که استفاده از ظرفیت حوزه می‎تواند جوابگوی شبهات و سؤالات و ابهامات دانشجویان باشد.
وی همچنین از مسؤلین دانشگاه خواست تا پاسخگویی به شبهات و ابهامات  دانشجویان در مسائل دینی به ویژه در مسئله بسیار حائز اهمیت زنان را با بهره گیری از افراد صاحب نظر را به صورت یک شاخه آموزشی پیگیری و اجرا نمایند تا در آینده دانش آموختگان دانشگاه حضرت معصومه(س) به عنوان مروج فرهنگ ناب اسلامی وارد جامعه شوند.
آیت الله جواد فاضل لنکرانی اعلام آمادگی کرد: تا اساتید و صاحب نظران مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) را به رفع این شبهات از دانشجویان ترغیب نماید.
استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام بسیار خوب دانشگاه در تشکیل بنیاد خیرین حامی دانشگاه اظهار داشت: استفاده از ظرفیت خیرین و معتمدین و شخصیت‎های اثر گذار اقدامی است که ثمرات بسیاری برای این دانشگاه خواهد داشت.
وی ادامه داد: خوشبختانه خیرین قم در عرصه‎های مختلف از جمله ساخت مدرسه حضور چشمگیر و قابل تقدیری داشته‎اند لکن حمایت از این دانشگاه از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.
آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه افزود: البته باید دست اندرکاران دانشگاه و بنیاد تلاش کنند تا این دانشگاه بیش از پیش به خیرین معرفی نموده و اهمیت آن را تبیین نمایند.
وی همچنین وعده داد: خیرینی که به ایشان مراجعه نموده و یا بر آنان نفوذ کلام دارند را به سمت فعالیت خیرخواهانه در دانشگاه حضرت معصومه(س) هدایت نمایند.
استاد حوزه علمیه قم در پایان کمک به دانشگاه در قالب سهم امام را مجاز دانسته و افزود: افراد در قالب سهم امام می‎توانند به این دانشگاه کمک نمایند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان