چند راه آسان برای تمیز کردن اتو

دوست داشته باشید یا خیر، اتو کردن چیزی است که باید انجام شود. اما اگر متوجه شده‌اید که لباس‌های تازه شسته شده‌تان پر از لکه‌ها می‌شوند، شاید زمان تمیز کردن اتوی خود فرا رسیده باشد.

چند راه آسان برای تمیز کردن اتو

دوست داشته باشید یا خیر، اتو کردن چیزی است که باید انجام شود. اما اگر متوجه شده‌اید که لباس‌های تازه شسته شده‌تان پر از لکه‌ها می‌شوند، شاید زمان تمیز کردن اتوی خود فرا رسیده باشد.

اکثر تولیدکنندگان توصیه می‌کنند که اتوی خود را هر یک تا چهار ماه یکبار رسوب‌زدایی کنید، بسته به میزان استفاده آن. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، راهنمای ساده ما را ببینید.

4 نشانه‌ای که اتوی شما نیاز به رسوب‌زدایی دارد:

  • آیا اتوی شما دارای رسوبات سفید یا سنگ رسوب است که روی لباس‌های تازه شسته شده‌تان قرار می‌گیرد؟
  • آیا روی صفحه پایه (بخش فلزی) اتو رسوبات لزج (از اتوکشی با درجه حرارت بالا) چسبیده است؟
  • آیا اتو به جای لغزش، کشش دارد؟
  • آیا اتو نشان‌ها و لکه‌ها را پشت سر می‌گذارد؟

اگر هر یک از این موارد آشنا به نظر می‌رسد، شاید زمانی برای تمیز کردن اتویتان فرا رسیده باشد! از چنین مشکلی غافل شوید و خطر خراب کردن لباس‌های حساس را در حین اتو کردن به خود بیاندازید.

چگونه از لکه‌های صفحه پایه راست بیایید

یک پارچه تمیز و مرطوب بزرگ بگیرید و روی صفحه پایه‌ای که کمی گرم است، پاک کنید. ما از پارچه تمیز مخصوص تمیز کردن عمومی e-cloth برای این کار استفاده می‌کنیم.

اگر از برگه‌های نرم‌کننده مصرف می‌کنید، این‌ها هم می‌توانند موثر باشند – همچنان، اتو را روی حرارت کم روشن کنید و چند برگه از برگه‌های نرم‌کننده را روی صفحه پایه برای برداشتن کثیفی و لکه‌های متراکم استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از یک کمی خمیر دندان سفید عادی با یک پارچه مرطوب استفاده کنید تا به آرامی لکه‌های کثیفی روی پایه را پاک کنید.

از هیچ گونه مواد پاک‌کننده سایشی استفاده نکنید زیرا این‌ها بافت پوشش صفحه پایه را آسیب می‌رسانند. با این حال، می‌توانید از یک محصول مخصوصاً طراحی شده برای صفحه پایه استفاده کنید. تیم GHI از محصول Faultless Hot Iron Cleaner راضی هستند.

چگونه اتوی خود را به طور عمیق تمیز کنید

اکثر اتوهای بخار امروزی دارای سیستمی برای خودتمیزکردن یا “ضد رسوب” هستند – از این سیستم‌ها به طور منظم به دستورالعمل تولیدکننده استفاده کنید.

در غیر این صورت، بخش‌های مساوی از سرکه سفید مقطر و آب را در مخزن آب ریخته و تا یک سوم آن پر شود. آن را روشن کنید و به حرارت متوسط ​​قرار دهید و به مدت حدود پنج تا ده دقیقه به صورت بخار اجازه دهید تا همه سرکه بخار شود. سپس، مخزن را با آب تازه پر کرده و اتو را دوباره روشن کرده تا آثار رسوبات معدنی و سرکه را بشویید. پایه اتو و سوراخ‌های بخار را با دستمال کاغذی پاک کنید.

ابتدا با دستورالعمل تولیدکننده هماهنگ کنید، زیرا همه تولیدکنندگان توصیه نمی‌کنند از سرکه استفاده کنید.

برای پاک کردن سوراخ‌های بخاری گچ‌زده، از یک چوب پنبه استفاده کنید که در محلولی از آب و سرکه سفید مقطر غوطه‌ور شده است.

برای کمک به جلوگیری از تجمع رسوبات سنگ رسوب در اتو، همیشه آب اضافی را از مخزن خارج کنید هنگامی که اتو زدن را تمام کرده‌اید.

اگر اتوی شما رسوبات سنگ رسوب دارد، از یک محلول ضد رسوب مانند Oust All Purpose Descaler برای از بین بردن آن استفاده کنید. فقط دستورالعمل تولیدکننده را دنبال کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان