آیت‎الله‌العظمی علوی گرگانی:

ارائه وام با سود بالا خدمت به مردم نیست

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی با بیان اینکه سود بانکی بالا خدمت به مردم نیست، گفت: دیرکرد و سود بالای بانکی باید از نظام بانکی برداشته شود و مطمئن باشید که بانک‌ها بدون این دو نیز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و در کار خود موفق‌تر نیز خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی در دیدار مدیر و کارمندان یکی از موسسات مالی قم با اشاره به روایتی از امام علی(ع) اظهار داشت: امام علی(ع) فرمودند که بر شما باد که نظرات خود را بر یکدیگر رد و بدل کنید و با یکدیگر مانند یک انسان واحد باشید.

ایشان بیان کرد: جامعه‌ای موفق است که خود را مانند اعضای بدن بداند و بدی دیگران را بدی خود و خوبی دیگران را خوبی خود بداند و آنچه را برای خود می‌خواهد برای دیگران نیز بخواهد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه متأسفانه برخی در جامعه ما بر عکس عمل می‌کنند و بسیاری از چیزها را برای خود می‌خواهند و برای دیگران ارزشی قائل نیستند ابراز داشتند: همه افراد جامعه مانند اعضای بدن هستند و هر کدام در جایگاه خودشان در جامعه کاربرد دارند.

ایشان با طرح این سؤال که ما در جامعه خودمان چه کاری باید انجام دهیم تا مطمئن شویم که خداوند ما را کمک خواهد کرد افزود: خداوند فرموده است که بنده‌های من باید دو اصل را رعایت کنند تا من نیز آنها را یاری کنم.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه اصل اولی که باید رعایت کنیم تقوی است تصریح کرد: اگر ما حق هر چیزی را ادا کنیم و در کار خود پاکی و صداقت داشته باشیم کارهای ما ارزش بیشتری خواهد یافت.

ایشان اصل دوم را نیکوکاری و خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: اگر این دو اصل را در کنار هم داشته باشید خداوند همراه ما خواهد بود.

استاد حوزه علمیه در پایان با بیان اینکه دادن وام‌هایی با سود بالا کمک به مردم نیست بلکه مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد می‌کند گفتند: دیرکرد و سود بالای بانکی باید از نظام بانکی برداشته باشید و مطمئن باشید که بانک‌ها بدون این دو نیز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و در کار خود موفق‌تر نیز خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر