بیانیه سازمان همکاری شانگهای و مخالفت با تحریم‌های یکجانبه

بیانیه سازمان همکاری شانگهای : این نهاد همچنین مخالفت خود را با اقداماتی برای انحصار و انزوا در تولیدات داخلی و اعمال محدودیت‌های تجاری که تهدیدی برای اقتصاد جهانی و سیستم چندجانبه تجاری است، اعلام کردند.

کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در بیانیه خود تاکید کردند، تحریم‌های یکجانبه اقتصادی برخلاف قوانین بین‌الملل است و بر روابط جهانی تاثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه امروز (سه‌شنبه) دهلی‌نو سران شورای دولتی سازمان همکاری شانگهای آمده است: کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از این ایده حمایت کرده‌اند که باید "فضا" را از تسلیحات عاری نگه دارند و حمایت خود را از حفظ فضای خارج از جو عاری از هر نوع سلاح اعلام کرده و بر اهمیت رعایت دقیق رژیم حقوقی فعلی که استفاده صلح آمیز از فضا را فراهم می‌کند، تاکید می‌کنند.

بیانیه سازمان همکاری شانگهای و مخالفت با تحریم‌های یکجانبه

کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای همچنین بر ضرورت یک سند الزام‌آور حقوق بین‌المللی که باعث تقویت شفاف سازی و ارائه تضمین‌های قابل اعتماد برای جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در فضا می‌شود، تاکید داشتند.

این نهاد همچنین مخالفت خود را با اقداماتی برای انحصار و انزوا در تولیدات داخلی و اعمال محدودیت‌های تجاری که تهدیدی برای اقتصاد جهانی و سیستم چندجانبه تجاری است، اعلام کردند.

کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در همین حال بر پیشبرد توسعه یک اقتصاد جهانی باز، تضمین دسترسی عادلانه به بازار و حمایت از سیستم تجاری چندجانبه تاکید کردند.

کشورهای عضو این نهاد بین‌المللی در ادامه اعلام کردند که رویکردهای بلوکی، ایدئولوژیک و تقابلی باید برای حل مشکلات بین‌المللی حذف شوند و در بیانیه خود آورده‌اند: بر اساس اصول منشور سازمان همکاری شانگهای، کشورهای عضو به روندی پایبند هستند که رویکردهای بلوکی، ایدئولوژیک و تقابلی را برای حل مشکلات توسعه بین‌المللی و منطقه‌ای، مقابله با چالش‌ها و تهدیدهای قدیمی امنیتی حذف می‌کند.

سازمان همکاری شانگهای با بیان اینکه جهان در حال تجربه یک تغییر بی‌سابقه است و تهدیدها و چالش‌ها پیچیده‌تر و مخرب‌تر می‌شوند، ادامه داد: کشورهای عضو تاکید کردند که این سازمان علیه هیچ کشور و نهاد بین‌المللی نیست و برای همکاری گسترده با دیگر کشورها بر اساس اهداف و اصول منشور سازمان ملل، منشور سازمان همکاری شانگهای و قوانین بین‌الملل و مبتنی بر منافع دو جانبه آماده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان