ماهان شبکه ایرانیان

بایدها و نبایدهای کوله‌گردی با بچه‌ها

کوله‌گردی از جمله روش‌های بسیار مهیج و جذاب برای رفتن به سفر به شمار می‌رود و از سوی دیگر، دشواری‌های خاص خودش را دارد

بایدها و نبایدهای کوله‌گردی با بچه‌ها

کوله‌گردی از جمله روش‌های بسیار مهیج و جذاب برای رفتن به سفر به شمار می‌رود و از سوی دیگر، دشواری‌های خاص خودش را دارد. با این حال، به همراه بردن بچه‌ها در کوله‌گردی می‌تواند سفر شما را بسیار دشوارتر و سخت‌تر کند چراکه باید به همه چیز فکر کنید؛ اینکه چه لباس‌هایی بردارید، لباس زیر چه تعداد بردارید، چه خوراکی‌هایی لازم است و غیره. در هر صورت، بایدها و نبایدهایی به هنگام کوله‌گردی با بچه‌ها وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

بایدهای کولهگردی با بچهها

بار سبک به همراه داشته باشید

یک فرد متوسط می‌تواند تقریباً حدود 10 درصد از وزن بدنش را حمل کند و این برای کودکان و بچه‌ها نیز صدق می‌کند. بچه‌ها باید کوله‌ها و وسایل خودشان را حمل کنند. استقلال، مسئولیت‌پذیری و احساس موفقیت چیزی است که کوله‌گردی در بچه‌ها تقویت می‌کند. به‌خاطر داشته باشید که به‌عنوان یک والدین، شما باید کوله خود را بردارید و حتی گاهی اوقات کوله فرزند یا حتی خود فرزندتان را نیز باید حمل کنید. وقتی فرزند شما نمی‌تواند بیشتر جلو برود، این شما هستید که باید کوله او را به همراه ببرید، پس حتماً بار سبک در کوله‌های خود داشته باشید.

وسایل بچه را دو سه بار چک کنید

بچه‌ها می‌توانند وسایل زیادی را داخل کوله‌های خود قرار بدهند و از همین رو بهتر است قبل از حرکت، وسایل کوله فرزند خود را بررسی کنید تا بیش از اندازه بار درون کوله خود قرار نداده باشند یا اینکه وسایل غیر ضروری را به همراه نیاورند.

حتماً اسباب بازیهای مورد علاقه بچهها را به همراه داشته باشید

بر خلاف تصور رایج، اسباب بازی‌ها از جمله وسایلی هستند که به هنگام کوله‌گردی با بچه‌ها باید به همراه خود بیاورید چراکه این وسایل حس عادی و خوبی به بچه‌ها می‌دهند و باعث می‌شوند تا بچه حس راحتی و خانه را داشته باشد. شاید این بار کوله را زیاد کند اما واقعاً ارزشش را دارد.

کتاب و لوازم هنری به همراه بیاورید

اگر در تعطیلات یا مسافرت به سر می‌برید، ایده بسیار خوبی است که چند ابزار آموزشی نیز به همراه خود داشته باشید. این وسایل سبک هستند و در عین حال می‌توان به هنگام سفر تنوع بسیار زیادی ایجاد کنند. از این ابزارها و فعالیت‌ها می‌توان به هنگام انتظارهای طولانی استفاده کرد یا برخی تجربیات مورد علاقه بچه‌ها را رقم زد. این کار همچنین باعث می‌شود تا برای سال‌ها سفر خودتان را به یاد داشته باشید.

کیسه پزشکی مرتب و کوچک به همراه داشته باشید

کیت کمک‌های اولیه یکی از لوازم ضروری برای سفر است؛ لازم نیست همه چیز را شامل شود اما باید چیزهای که به سخت پیدا می‌شوند را درون آن قرار بدهید. اطمینان حاصل کنید که این کیت شامل آنتی هیستامین، بانداژ، آنتی بیوتیک موضعی، چسب و بخیه مایع باشد. بسته به موقعیت‌های خاص می‌توانید موارد دیگری را نیز در آن جای بدهید.

از مدارک مهم خود کپی بگیرید

برخی از کشورها به مدارک اصلی نیاز دارند و بنابراین بهتر است قبل از سفر نسبت به این موضوع تحقیق کنید. با این حال، در هر صورت باید از تمام اسناد خود و فرزندان‌تان کپی بگیرید. این کار شامل کپی گرفتن از شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه و گواهی ازدواج می‌شود.

کیسه خالی به همراه داشته باشید

به همراه داشتن کیسه یا کیف خالی می‌تواند بسیار کارآمد باشد. این کیف سبک وزن می‌تواند برای به همراه آوردن وسایل شخصی به داخل هواپیما یا قطار استفاده شود. همچنین از این کیسه یا کیف می‌توانید برای حمل وسایل در خواربارفروشی یا رفت و آمد به بازار استفاده کنید. به همراه داشتن کیف با دوام و ضد آب نیز می‌تواند مزیت‌های بیشتری در اختیار شما قرار بدهد.

استفاده از برنامههای ترجمه

برنامه‌های ترجمه یا گوگل ترنسلیت می‌تواند در سفرهای خارجی بسیار کارآمد باشند. این برنامه همچنین ویژگی‌هایی دارد که تصاویر، بسته‌بندی محصولات، تابلوهای خیابان و مترو و منوها را نیز به زبان مورد نظر برای شما ترجمه می‌کند.

نبایدهای کولهگردی با بچهها

از هر چیزی بیش از دو تا برندارید

هر چیزی که به همراه دارید باید شسته و ظرف یک روز خشک شود. علاوه بر این، باید در نظر داشت که می‌توان برخی وسایل را در طول سفر خریداری کرد. پس به هنگام بستن کوله خود، وسایلی که نیاز ندارید یا به ندرت از آن‌ها استفاده خواهید کرد را برندارید. سعی کنید کوله خود را سبک ببندید تا بتوانید ماجراجویی بسیار لذت‌بخش‌تری را تجربه کنید.

آدامس به همراه خود در فرودگاه داشته باشید

به همراه داشتن آدامس یا آبنبات برای بچه‌های کوچک به هنگام سفر بسیار ضروری است. فشار هوا روی گوش‌های کوچک آن‌ها تأثیر می‌گذارد و برخی از آدامس‌های جویدنی می‌توانند به کاهش فشار گوش کمک کنند. از سوی دیگر، بچه‌ها باید یک یا دو هفته قبل از هر پروازی مصرف قند خود را کاهش بدهند تا ایمنی خود را در برابر میکروب‌های مخوف هواپیما حفظ کنند.

برای رزرو سفر خود به گوگل اتکا نکنید

اگر ممکن است که به مقصد خود برسید و سپس شروع به رزرو اقامتگاه‌های طولانی مدت برای خود بکنید، از آنچه که تصور می‌کنید می‌تواند در صرفه‌جویی هزینه‌ها به شما کمک کند. باید این حال اگر نمی‌خواهید این ریسک را متحمل شوید، پس بهتر است جستجوی دقیق‌تری داشته باشید تا بتوانید پرواز و هتل بهتری را رزرو کنید.

درباره مقصد بیشتر تحقیق کنید

صحبت‌ها و تصاویر بسیار زیادی درباره مقاصد گردشگری در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد ولی بهتر است که درباره مقصد مورد نظر خود و همچنین ایمنی سفر با کودکان به آنجا بیشتر تحقیق کنید یا با افراد مورد اعتماد ارتباط بگیرید، به‌خصوص کسانی که شناخت خوبی از مقصد مورد نظر دارند و می‌توانند در این زمینه به شما اطلاعات و مشاوره بدهند.

بیش از حد فکر نکنید

بچه‌ها چابک، سازگار و راحت‌تر از آنچه تصویر می‌کنید، سفر می‌کنند. با اینکه کوله‌گردی با بچه‌ها بسیار دلهره‌آور و سخت به نظر می‌رسد اما می‌تواند یک ماجراجویی سرگرم‌کننده باشد و تجربه بسیار خوب و ماندگاری را برای شما رقم بزند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان