وبلاگ مشرق

نمی‌توانیم مردم را به انتخابات دعوت کنیم! / اعتراف یک استاندار درباره قیمت مسکن

مردم ایران به مناسبت عید سعید غدیر و با کمک‌های خود به یک نهاد خیریه حکومتی؛ ۷۲۷ زندانی غیر عمد را آزاد کردند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نمی‌توانیم مردم را به انتخابات دعوت کنیم!

نمی‌توانیم مردم را به انتخابات دعوت کنیم! / اعتراف یک استاندار درباره قیمت مسکن

جلال جلالی‌زاده، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم اخیراً طی یادداشتی با عنوان "شرط انتخابات پرشور" که سایت روزنامه آرمان ملی آنرا منتشر کرد، پیرامون انتخابات مجلس دوازدهم در سال جاری نوشته است: برخی نگاه‌های نظارتی به انتخابات موجب شده برگزاری انتخابات خصوصا انتخابات مجلس از سوی مردم چندان مورد توجه قرار نگیرد.

او در یادداشت خود همچنین تصریح می‌کند: احزاب سیاسی در شرایط کنونی به علت اینکه عملا نمی‌توانند در انتخابات اثر بگذارند، نمی‌توانند از مردم به منظور حضور پرشور در انتخابات دعوت کنند. [1]

*طبعا اگر امثال جلالی‌زاده در مقابل نگاه تبیینی_امنیتی قرار می‌گرفتند؛ نه او و نه امثال او امروز جرأت نمی‌کردند اینچنین علنی طرح شریرانه "تحریم انتخابات" را به پیش ببرند و در هم‌مسلکی با سعید حجاریان از "انتخابات مشروط" دم بزنند!

در اینجا و ضمن تأکید بر لزوم درک آثار نبود نگاه تبیینی_امنیتی در ابعادی از سیاست کشور؛ همچنین لازم به ذکر است که یک رجل یا یک جریان سیاسی هرگز و به هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند قید حضور در انتخابات را بزند و حتی در حالتی که یک حزب هیچ نامزد حائز صلاحیتی هم در انتخابات ندارد اما مکلف به حمایت از "نامزد نزدیک" در انتخابات و دعوت مردم به مشارکت حداکثری است.

نظیر رفتاری که اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 92 انجام دادند و از روحانی حمایت کردند.

لذاست که هویدا می‌شود اصلاح‌طلبان ستادی از آنجا که قصد تحریم انتخابات و معارضه و مبارزه علنی با نظام اسلامی را دارند؛ تصمیم به تکرار رفتار خود در انتخابات سال 92 را ندارند و از همین روست که برای کاستن از مشارکت در انتخابات؛ به گفتن دروغ پیرامون بدیهیات سیاست رو آورده‌اند.

***

هدیه غدیری مردم ایران به زندانیان غیر عمد

نمی‌توانیم مردم را به انتخابات دعوت کنیم! / اعتراف یک استاندار درباره قیمت مسکن

در پویش مردمی «همیاری تا رهایی» ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که از ابتدای تیر ماه امسال تا سالروز وصایت امیرالمومنین(ع) (روز عید غدیر) در سطح کشور برگزار شده؛ 727 زندانی غیر عمد از بند رهایی یافتند.

به گزارش ایسنا، هادی جلالی، معاون روابط عمومی و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد دیه گفت: در طرحی که با شعار «در سایه‌سار وصایت علی علیه‌السلام» تا پیش از عید غدیر خم در سطح ملی برپا شد، 698 زندانی مرد و تعداد 29 محبوس زن با رقم بدهی 865 میلیارد تومان از بند رهایی یافتند که در تحقق این خواسته نمایندگی‌های ستاد دیه طی فرآیند رسیدگی بخش قابل توجهی از بدهی را در قالب ارایه دادخواست اعسار یا اخذ گذشت رضایتمندانه از اصل بدهی کسر نمودند.

وی افزود: در فهرست عددی آذربایجان‌شرقی با 97 مورد آزادی (95 مرد و 2 زندانی زن) در رتبه نخست جدول آماری قرار گرفته و در ادامه اصفهان، تهران و خوزستان به ترتیب بیشترین تعداد آزادی‌ها را داشته‌اند.

جلالی در خصوص جزئیات افراد حمایت شده گفت: در بین زندانیان، صادرکنندگان چک یا متعهدان سفته با 439 مورد بیشترین جمعیت بدهکار مالی را شامل شده و در ادامه زندانیان بدهکار مهریه با 204 مددجو و محکومین به پرداخت نفقه با 48 پرونده در رتبه‌های بعد قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: از مجموع 727 زندانی آزاد شده در پویش مردمی «همیاری برای رهایی» تنها 6 پرونده به بدهکاران دیات ناشی از حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی مرتبط است و الباقی موارد رسیدگی شده در شمار محکومان مالی هستند.[2]

*انصاف و حقیقت این است که اذعان کنیم برای بزرگداشت عید بزرگ غدیر، پیشرفت‌های خوبی در عرصه حکمرانی و تفکر جامعه رخ داده است.

پیشرفت‌هایی که یک وجه آن راهپیمایی و جشن 10 کیلومتری در تهران بزرگ است و وجه دیگر آن کمک‌های مردم به نهادهای امین نظام برای آزادی زندانیان نیازمند به مناسبت عید غدیر.

در این زمینه بایستی آرزوی زیادت کرد و ایضا به این قضیه هم واقف بود که یکی از لوازم مهم تعظیم شعائر اسلامی؛ پرداخت چندوجهی به این شعائر است.

یعنی باید نظیر اتفاقی که در بالا رخ داده است؛ اتفاقات دیگری نیز صورت داد و برکات رخدادهای عظیم و تأثیرگذاری مثل غدیر را در ابواب مختلف به جامعه چشاند.

در این رخداد مبارک و این هدیه‌ای که مردم عزیز ایران به زندانیان جرائم غیر عمد داده‌اند البته بایستی به یک حقیقت جالب نیز توجه کرد و آن اینکه پرداخت‌های خیریه مردم به نهادهای امین نظام؛ از نمادهای مهم میزان اعتماد مردم به نظام اسلامی و اصول موضوعه‌ی آن است.

***

اعتراف یک استاندار درباره قیمت مسکن

نمی‌توانیم مردم را به انتخابات دعوت کنیم! / اعتراف یک استاندار درباره قیمت مسکن

سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران طی سخنانی در جلسه شورایعالی مسکن این استان گفته است:

"بررسی‌ها نشان می دهد که مسکن استیجاری و قیمت مسکن در استان مازندران رها شده است در حالی که مسکن در دنیا با نظارت مسئولان دولتی حل و فصل و ساماندهی می‌شود."[3]

*ما قضاوت درباره گفته‌های استاندار محترم مازندران و نماینده عالی دولت در یک استان را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/tiny/news-1060271

2_ isna.ir/xdPbvp

3_ https://irna.ir/xjMSRx

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان