در مراسمی رسمی فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی PHEV به عنوان نخستین کراس اوور پلاگین هیبرید مونتاژی در ایران رونمایی شد.
به گزارش عصر ایران در این مراسم که با حضور مدیران ارشد شرکت مدیران خودرو و سازمان حفاظت از محیط زیست در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد اولین خودرو پلاگین هیبریدی مونتاژ داخل به صورت رسمی معرفی و رونمایی شد.
فیلم رونمایی از اولین شاسی بلند پلاگین هیبریدی مونتاژی بازار ایران
مدیران ارشد شرکت مدیران خودرو در مراسم رونمایی از تیگو 8 پرو e پلاس اعلام کردند که برنامه های ویژه ای برای توسعه خودروهایی با فناوری جدید و پاک در بازار ایران دارند و می خواهند به سوی استفاده از انرژی های جدید در صنعت خودرو حرکت کنند.
مدیران چینی و ایرانی شرکت مدیران خودرو به همراه مدیر سازمان حفاظت از محیط زیست
معمولا در رونمایی از یک محصول جدید قیمت خودرو نیز به صورت رسمی اعلام می شود که این اقدام درباره این محصول هیبردی شرکت مدیران خودرو اتفاق نیفتاد و قیمتی برای این محصول اعلام نشد اما گفته می شود که تیگو 8 پرو e پلاس گران ترین نسخه تیگو 8 خواهد بود و احتمالا حدود 200 میلیون تومان قیمت بیشتری را نسبت به تیگو 8 پرو مکس داشته باشد.
مشخصات خودرو
چندی پیش تست و بررسی این محصول جدید در پیست آزادی در عصر ایران منتشر شده بود که می توانید
اینجا مطالعه کنید.
در برنامه رونمایی رسمی از اولین شاسی بلند پلاگین هیبریدی مونتاژی توسط مدیران خودرو حامد رحمانی مدیر بازاریابی برند فونیکس در مورد مشخصات محصول رونمایی شده گفت: تیگو 8 پرو e پلاس از نمای جلو و عقب شبیه ترکیبی از تیگو 8 پرو و تیگو 8 پرومکس است و مهمترین تغییر در این خودرو در نمای داخل به اضافه شدن کلیدهای نسخه ای. وی در کنسول وسط باز می گردد.
سخنرانی مدیر عامل چینی شرکت مدیران خودرو
وی با بیان اینکه تیگو 8 ای پلاس، دارای دو موتور برقی است که نیروی محرکه را به چرخ های جلو منتقل می کند، اضافه کرد: با روشن کردن کلید اچ ای وی، موتور بنزینی نیز در این خودرو به مدار وارد می شود تا شاهد حداکثر توان خروجی باشیم.
مدیر بازاریابی برند فونیکس، از سه مدل رانندگی نرمال، اکو و اسپرت در خودرو تیگو 8 پرو ای پلاس خبر داد و افزود: این خودرو در شرایط استفاده از دو موتور برقی و یک موتور بنزینی، 326 اسب بخار قدرت با گشتاور 510 نیومن متر خروجی برای راننده به ارمغان می آورد.
اجرای این برنامه بر عهده علی ضیاء مجری سابق صدا و سیما بود. وی در این برنامه خطاب به مدیران شرکت مدیران خودرو اعلام کرد که حاضر است خودروی ژاپنی خود را بفروشد تا خودروی برقی که بناست توسط شرکت مدیران خودرو به بازار عرضه شود را بخرد.
تمجید وی از اعضای هیات مدیره شرکت به حدی زیاد بود که در زمان صحبت عضو هیات مدیره، وی به علی ضیاء گفت: این قدر هم ما لایق تعریف و تجمید شما نبودیم!
رحمانی تیگو 8 پرو ای پلاس را پرقدرت تربن کراس اور کشور دانست و متذکر شد: شتاب صفر تا 100 این خودرو در زمان حرکت با هر سه موتور 7.6 ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو با توجه به دغدغه های محیط زیست 1.55 لیتر در هر 100 کیلومتر است و مصرف سوخت در زمان فعالیت موتور بنزینی نیز 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد.
به گفته وی، تیگو 8 پرو ای پلاس با باک پر و فول شارژ نزدیک به 1000 کیلومتر پیمایش دارد.
مشخصات و آپشن های فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی PHEV
یکی از تفاوت های کابین تیگو 8 پرو e پلاس با نسخه های پرو و پرو مکس به شیفتر دنده مربوط می شود. با وجود اینکه شکل و شمایل شیفتر دنده مشابه با نسخه پرو مکس طراحی شده، اما در قسمت جلوی آن یک نورپردازی آبی رنگ لوزی شکل اجرا شده که به پلاگین هیبریدی بودن این خودرو اشاره دارد. جدا از این موارد در کنسول وسط دو کلید برای مد رانندگی EV تمام برقی و همچنین HEV یعنی هیبریدی تعریف شده است. گرافیک نمایشگر پشت فرمان نیز با هدف نشان دادن میزان شارژ باتری های موتور برقی و دیگر اطلاعات مورد نیاز خودروهای پلاگین هیبریدی از قبیل میزان پیمایش با شارژ موجود و … تغییر کرده است. نمایشگر مالتی مدیا هم تغییراتی در زمینه اپلیکیشن ها و کنترلرها داشته است
امکانات ایمنی تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی PHEV شامل شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل کشش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل خودرو در سرازیری، هشدار خروج از خط، تابلو خوان مسیر، کمکی حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، هشدار ترافیک در عقب، رادار نقطه کور، دوربین دید 360 درجه، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کمکی رانندگی در ترافیک، قابلیت رانندگی نیمه خودران سطح 2 پلاس، چرخش خودکار چراغ ها به هنگام چرخاندن فرمان، سنسور نور، سنسور باران، هشدار خستگی راننده پس از رانندگی طولانی است.