رییس سازمان پدافند غیرعامل : ایران پارسال بزرگترین آوردگاه جنگ سایبری دنیا بود

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: ۸۰ درصد حملات یاد شده مربوط به آسیبهایی کشف شده بود یعنی آسیبهایی که مشخص و شناخته شده و راهکار مقابله با آن نیز معلوم بوده است.

رییس سازمان پدافندغیرعامل گفت: ایران در سال گذشته بزرگترین آوردگاه جنگ سایبری در دنیا بود و مدلهای مختلفی از جنگ سایبری در قالب جنگ ترکیبی علیه ما اتفاق افتاد.
 
به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا جلالی روز چهارشنبه در حاشیه "همایش پدافند سایبری و اقدامات مَصون سازی از منظر راهبردی و فنی" در مشهد و در جمع خبرنگاران افزود: در مدت یاد شده با توجه به قابلیت فناوری‌های جدید در ترکیب آنها با یکدیگر شاهد جنگ ترکیبی با محوریت جنگ سایبری علیه کشورمان بودیم.
 
وی ادامه داد: این جنگ ترکیبی در حوزه رسانه، شبکه های اجتماعی و حمله به زیرساخت‌های مختلف کشور روی داد و در مجموع سال گذشته با تنوعی از تهدیدات رو به رو بودیم که البته 15 درصد از آنها مبتنی بر هوش مصنوعی بود.
 
رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: 80 درصد حملات یاد شده مربوط به آسیبهایی کشف شده بود یعنی آسیبهایی که مشخص و شناخته شده و راهکار مقابله با آن نیز معلوم بوده است.
 
جلالی افزود: تجزیه و تحلیلی که در خصوص حوادث و حملات سایبری در سال گذشته داشتیم نشان داد این حملات در حوزه‌های آسیب‌پذیری‌های متداول، جاری و شناخته شده در بخش خدمت رسانی به مردم، حفره‌های پنهان آسیب پذیری و ابزارهای کاشتنی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در بخش های فناور کشور بوده است.
 
وی با اشاره به حملات به حوزه های شناخته شده اظهار کرد: برنامه ای تحت عنوان "امن سازی اضطراری" تهیه کرده ایم و استان خراسان رضوی را که سابقه حملات سایبری نیز داشته به همراه استان آذربایجان شرقی به عنوان نمونه اجرای این طرح انتخاب کرده و تمهیدات اولیه اجرای طرح را در این 2 مکان انجام داده ایم.
 
رییس سازمان پدافند غیرعامل امن سازی اضطراری را اولویت این سازمان عنوان کرد و افزود: اجرای برنامه امن سازی برای این است که از آسیبها و حملات ساده و دم دستی و قابل پیشگیری جلوگیری کنیم.
 
جلالی افزود: تحولات فضای سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه پیدا کرده است و از طرفی در بخشی از تهدیدات علیه ما از قابلیت هوش مصنوعی بهره برده شده است.
 
وی ادامه داد: همه فعالیت خود در سال 1402 را در قالب مصون سازی و کشف و شناسایی تهدیدها و ایمن سازی و دیگر اقدامات با استفاده از هوش مصنوعی دنبال می کنیم و برنامه داریم همه سامانه های موجود را برای استفاده از هوش مصنوعی به روز رسانی کنیم و در گام نخست تمام اقدامات حوزه شناسایی، امن سازی و ارزیابی امنیت را تا آخر سال مبتنی بر هوش مصنوعی اجرا می کنیم.
 
همایش پدافند سایبری و اقدامات مَصون ساز از منظر راهبردی و فنی با حضور جمعی از کارشناسان و مدیران امنیت سایبری و امنیت شبکه اداره ها دستگاههای خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان