کودک آزاری ، همسر آزاری و خودکشی ؛ در صدر تماس‌های اورژانس اجتماعی استان فارس

به گفته هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس ، بیشترین تماس‌ها به ترتیب مربوط به کودک آزاری ، اقدام به خودکشی و همسر آزاری بوده است.

مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد که بیشترین تماس‌ها به اورژانس اجتماعی بهزیستی استان به ترتیب مربوط به کودک آزاری، اقدام به خودکشی و همسر آزاری بوده است.
 
محمدرضا هوشیار شنبه ٢4 تیرماه در یک کنفرانس خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، به وجود خانه‌های بهزیستی(خانه‌های نگهداری) اشاره و بیان کرد: ٣٥ خانه در استان فارس داریم که از ابتدای تولد نوزادان بی سرپرست و بدسرپرست به ارائه خدمات تا ١٨ سالگی می‌پردازند.
 
او ادامه داد: در حال حاضر ٥٦٠ فرزند در این خانه‌ها و ٦٢٥ فرزند هم در خانواده های تحت پوشش ما قرار دارند.
 
مدیرکل بهزیستی فارس همچنین اعلام کرد که حدود ٥٥٠ خانواده در صف فرزندخواندگی قرار دارند.
 
هوشیار با بیان اینکه اکثر خانواده‌ها تمایل به پذیرش فرزند نوزاد و سالم و نهایتا زیر شش سال دارند، گفت: سال گذشته 122 کودک واگذار شدند و از ابتدای امسال تاکنون هم 50 فرزند واگذار یا باز پیوند شده‌اند.
 
او اعلام کرد که خانواده‌هایی که تمایل به پذیرش کودکان با نیازهای دارند، کمتر از یک ماه واگذاری به آنها انجام می‌شود.
 
مدیرکل بهزیستی فارس همچنین هزینه نگهداری هر فرزند را ماهانه یک میلیون و ٧٠٠ هزار تومان به صورت یارانه‌ای عنوان کرد و گفت: البته قیمت تمام شده نگهداری هر فرزند ١٠ تا ١٢ میلیون تومان است و بیش از مبلغ یارانه را خیرین متقبل می‌شوند.
 
هوشیار تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در زمینه فرزندخواندگی، فرزندانی هستند که به سن ١٨ سال می‌رسند و هزینه‌های یارانه‌ای کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد.
 
او به آخرین آمار جمع آوری کودکان کار و خیابانی هم اشاره و بیان کرد: 4 مرکز روزانه نگهداری کودکان کار و خیابانی در فارس داریم که دو مرکز در شیراز و دو مرکز دیگر در شهرستان‌های لار و مردوشت فعالیت می‌کنند.
 
مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه کودکان کار و خیابان، توسط دفتر آسیب دیدگان شهرداری و مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی فارس جمع آوری و ابتدا به مرکز شبانه روزی تحویل داده می‌شوند، افزود: این کودکان بین ٢١ روز تا یکسال در این مرکز نگهداری می‌شوند و در صورت مشکلات عدیده خانواده و عدم ارجاع به خانواده، بر اساس سن، کودک به یکی از مراکز روزانه ارجاع داده می‌شود که در سال گذشته ١١٠٠ کودک کار در این مراکز نگهداری شدند.
 
هوشیار اظهار کرد: حدود ٨٠ درصد از این کودکان اتباع بیگانه هستند.
 
او همچنین به میزان مراجعه و تماس با اورژانس اجتماعی(خط 123) اشاره و بیان کرد: سال گذشته 20 هزار و ٨١٩ مورد تماس داشتیم که 16 هزار و ٣٧٥ مورد تماس آن مرتبط بود.
 
به گفته هوشیار، بیشترین تماس‌ها به ترتیب مربوط به کودک آزاری، اقدام به خودکشی و همسر آزاری بوده است.
 
او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب مستمری افراد دارای معلولیت واجد شرایط تنها به ٣٠ درصد جمعیت پرداخت می‌شد اما امروز این پشت نوبت به صفر نزدیک شده و همه معلولان واجد شرایط در فارس مستمری دریافت می‌کنند.
 
مدیرکل بهزیستی فارس از افزایش ٤٠ درصدی مستمری معلولان از هفته گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ١٩ هزار معلول در فارس مستمری دریافت کردند در حالی که تا سال ١٤٠٠ حدود هزار نفر مستمری دریافت می‌کردند.
 
هوشیار ادامه داد: ١٢ مرکز جدید توانبخشی نیز در سال گذشته در فارس اضافه شدند و در همین سال شاهد افزایش سه برابری توزیع ویلچر و سمعک در جامعه هدف بودیم.
 
او یادآور شد: در سال گذشته ١٨٠٠ سمعک توزیع شده و امسال نیز تا پایان مرداد به ١٦٠٠ مورد می‌رسد.
 
مدیرکل بهزیستی فارس در بخش دیگری از سخنان خود شعار امسال این هفته را "برای مردم، برای به زیستن" اعلام و به تشریح ویژه برنامه‌های هفته بهزیستی در فارس پرداخت.
 
هوشیار گفت: عطرافشانی قبور مطهر شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، زیارت حرم شاهچراغ(ع)، راه‌اندازی مرکز مشاوره حضوری دولتی در غرب شیراز، بازگشایی مجدد مجموعه ورزشی شادزیست پس از 4 سال، افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی سپیدان، افتتاح مرکز توانمندسازی و صیانت مردان و زنان، اجرای طرح "مانا"، افتتاح نمایشگاه توانمندی جامعه هدف در شیراز و شهرستان‌ها، افتتاح مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ویژه کودکان ٦ تا ١٢ سال، تجلیل از دست اندرکاران کاشت حلزون ویژه کودکان، عقد تفاهم نامه چهار جانبه بین شورای شهر شیراز، صدا و سیما، شهرداری شیراز و بهزیستی فارس در خصوص زبان اشاره برای ناشنوایان، تجلیل از خیرین، برگزاری نشست تشکل‌های معلولان استان با دادستان، انعقاد تفاهم نامه با گروههای جهادی در خصوص بحث داندنپزشکی جامعه هدف، افتتاح اتحادیه صنف روانشناسی و موسسه فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل، نشست با مسئولان استان، برگزاری میز خدمت و حضور در نماز جمعه غرب شیراز از برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته بهزیستی است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان