سوئد در رابطه با مجوز سوزاندن تورات به تل‌آویو پیام داد

در پی صدور مجوز سوزاندن تورات در سوئد، استکهلم از طریق مقامات ارشد این کشور پیامی به تل آویو ارسال کرد.

به گزارش مشرق،استکهلم از طریق مقامات ارشد این کشور پیامی به تل آویو ارسال کرده مبنی بر اینکه در حال تلاش برای تغییر قوانین محلی پس از سوزاندن کتب مقدس است تا این امر در آینده امکان پذیر نباشد.

با این حال گفته شده که این اقدام زمان‌بر خواهد بود و مشخص نیست که از سوزاندن تورات جلوگیری شود.

به گزارش سی ان ان، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به صدور مجوز سوزاندن تورات و انجیل در محوطه سفارت اسرائیل در استکهلم توسط مقامات سوئد واکنش نشان داد و در توییتی نوشت:» مجوز سوئد به سوزاندن و هتک حرمت کتاب‌های مقدس را شدیدا محکوم می‌کنم. اکنون دلهایمان از تصمیم به سوزاندن تورات به لرزه افتاده است.»

پیش از این، پلیس سوئد در رابطه با موضوع صدور مجوز آتش زدن کتاب مقدس در مقابل سفارت اسرائیل، خاطرنشان کرد که می‌تواند اجازه برگزاری یک مراسم جمعی را برای ابراز افکار عمومی بدهد، اما اجازه سوزاندن متون مذهبی را نمی‌دهد.

در اوایل ژوئیه، پلیس سوئد دریافت چندین درخواست برای سوزاندن عمومی متون مقدس ادیان ابراهیمی، مسیحیت، یهودیت و اسلام را تأیید کرد. در میان آنها، درخواست سوزاندن تورات و انجیل در سفارت اسرائیل در پایتخت در 15 ژوئیه دریافت شد، این درخواست روز جمعه پذیرفته شد.

کارینا اسکاگرلیند، سخنگوی پلیس گفت: پلیس برای سوزاندن متون مختلف مذهبی مجوز صادر نمی‌کند و پلیس فقط مجوز برگزاری جلسات عمومی و ابراز عقاید را صادر می‌کند این یک تفاوت مهم است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیش از این به تصمیم مقامات سوئدی برای برآورده کردن درخواست برای راهپیمایی روز شنبه واکنش نشان داده و از سوی خود به شدت محکوم کرد.

گفتنی است اواخر ماه گذشته یک فرد افراط گرا نسخه‌ای از قرآن کریم را در مقابل مسجدی در استکهلم، پایتخت سوئد به آتش کشید که موجب اعتراضات شدیدی در کشورهای مختلف به ویژه عراق شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان