آشنایی با اصول اولیه کمپینگ

با نزدیک شدن به ورودی کمپ، هیجان بالا می‌رود ولی هنوز زود است که هیجان‌زده نشوید چراکه قبل از هر چیزی باید کارهای مهمی همچون چک کردن محل، انتخاب مکان مناسب و راه‌اندازی کمپ را انجام بدهید. ممکن است فکر کنید که چادر زدن مهم‌ترین بخش در راه‌اندازی کمپینگ شما است اما موارد زیاد دیگری هستند که هنگام کمپینگ باید در نظر بگیرید. همراه با ما باشید.

آشنایی با اصول اولیه کمپینگ

با نزدیک شدن به ورودی کمپ، هیجان بالا می‌رود ولی هنوز زود است که هیجان‌زده نشوید چراکه قبل از هر چیزی باید کارهای مهمی همچون چک کردن محل، انتخاب مکان مناسب و راه‌اندازی کمپ را انجام بدهید. ممکن است فکر کنید که چادر زدن مهم‌ترین بخش در راه‌اندازی کمپینگ شما است اما موارد زیاد دیگری هستند که هنگام کمپینگ باید در نظر بگیرید. همراه با ما باشید.

بررسی کردن

هنگامی که برای اولین بار به محل کمپ رسیدید، بهتر است که در دفتر کمپ توقف کنید و خودتان را معرفی کرده و از وضعیت کمپ آگاه شوید. آن‌ها نیز اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار خواهند داد و اطلاعات ضروری را نیز از شما دریافت خواهند کرد.

آماده‌سازی محل کمپ زدن و سپس برپایی چادر

هنگامی که محل کمپ رسیدند و در حال بررسی منطقه بودید، بهتر است به دنبال یک منطقه خوب برای راه‌اندازی کمپ باشید. در همین راستا نیز باید موارد مختلفی را مدنظر داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

به دنبال زمین نسبتاً بلند و هموار باشید: برای برپا کردن چادر خود مکانی را انتخاب کنید که از سطح زمین اطرافش بالاتر باشد. این کار باعث می‌شود تا در هنگام بارندگی و طوفان آب به زیر چادر شما نرود. هرگز چادر را در شیب برپا نکنید چرا که بسیار خطرناک است و این در حالی است که از کمپ زدن در مناطق کم ارتفاع نیز باید خودداری کرد.

منبع آب نزدیک خود را بررسی کنید: آب از جمله ضروریات است و برای نوشیدن، آشپزی و تمیز کردن نیاز است. پس به هنگام انتخاب محل کمپینگ، فاصله آن تا نزدیک‌ترین منبع را بررسی کنید چراکه نمی‌خواهید برای آب آوردن به‌زحمت بسیار زیادی بیفتید.

محل مناسبی برای پخت و پز پیدا کنید: هرگز در چادر خود آشپزی نکنید. اکثر کمپ‌ها میز کباب پز و پیک نیک دارند. برای اجاق‌های آشپزی نیز یک منطقه صاف و به دور از برگ‌ها و شاخه‌های خشک پیدا کنید تا باعث آتش‌سوزی نشوید.

منطقه دیگری را برای تمیزکاری انتخاب کنید: اردوگاه‎ها معمولاً ایستگاه‌های نظافت و شیر آب دارند. لطفاً برای شستن ظرف‌های خود از آب‌خوری استفاده نکنید. از صابون یا مایع سازگار با محیط زیست استفاده کنید و آب‌های شستشوی ظروف را نیز در محل‌های بی‌ضرر تخلیه کنید.

سطل‌های زباله را پیدا کنید: همیشه سعی کنید تا اردوگاه را تمیز نگه دارید. همه زباله‌ها را جمع‌آوری کرده و به دور از چادر خود در مکانی به دور از دسترس هر یک از موجودات یا آفات محلی نگهداری کنید. بهتر است مقدار کافی کیسه زباله نیز به همراه داشته باشید تا آشغال‌های خود را به‌صورت منظم تخلیه کنید.

محل کمپ را زیر سایه انتخاب کنید: داشتن یک مکان سایه‌دار برای استراحت در طول گرمای روز یا زمانی که در محل کمپینگ استراحت می‌کنید، بسیار خوب است. البته باید توجه داشت که به هنگام بارندگی، چادر خود را زیر درختان برپا نکنید چراکه نه‌تنها ممکن است مورد اصابت رعدوبرق قرار بگیرید بلکه حتی مدت‌ها پس از پایان باران نیز از روی شاخه‌های درخت آب به پایین می‌چکد.

زمان تفریح

بعد از راه‌اندازی کمپ، وقت آن است که هدف خود از به اینجا آمدن یعنی تفریح و خوش گذراندن را انجام بدهید. الان زمان آن است تا از اوقات خود لذت ببرید و اوقات دلنشینی را پشت سر بگذرانید. برای بسیاری از افراد، همین راه‌اندازی کمپ و حضور در طبیعت و استنشاق هوای طبیعت، تغییری خوشایند نسبت به فضای شهری است. بهتر است اوقات خود را به استراحت، لذت بردن از نوشیدنی‌های خنک و حس آرامش طبیعت بپردازید.

نکات دیگر برای برپایی کمپ

همیشه فهرست تهیه کنید تا بتوانید همه وسایل ضروری و مورد نیاز را برای کمپینگ به همراه خود بیاورید. بسته به زمان و مکانی که دوست دارید کمپ بزنید، لیست شما متفاوت خواهد بود اما همه افراد باید لیستی تهیه کنند تا بتوانند به شکلی منظم و دقیق وسایل خودشان را بردارند.

برای وعده‌های غذایی برنامه‌ریزی کنید: خواه فقط دو نفر باشید یا تمام اعضای خانواده، قبل از رفتن به تفریح و بازی، بهتر است که زمان صرف غذا را تعیین کنید. آماده شدن وعده‌های غذایی در کمپ زمان بیشتری می‌برد اما یکی از کارهایی است که به نظر می‌رسد همه دوست دارند در آن کمک کنند.

محل کمپ را تمیز نگه دارید: بعد از غذا، ظروف و محل غذا خوردن را به طور کامل تمیز کنید و همه زباله‌ها را در ظروف مناسب بریزید. هرگز غذا را بدون مراقبت در محل کمپینگ رها نکنید زیرا موجودات زنده به‌سرعت از آن استفاده می‌کنند.

قوانین اردوگاه را رعایت کنید: در نزدیکی ورودی کمپ، معمولاً قوانین اردوگاه نصب می‌شود که به گونه‌ای است که همه بتوانند از حضور در اینجا لذت ببرند و مزاحمتی برای یکدیگر نداشته باشند.

آخر شب پیاده‌روی کنید: به هنگام شب می‌توانید از سکوت فضا لذت ببرید، هوای تازه را تنفس کنید و به تماشای ستاره‌ها بنشینید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر